Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Sitrosella on 50e kappale, ei paha, on ainakin uudet. Laadusta en tiedä, mutta eipä mulle kilometrejäkään paljoa tule.
Nelkku alkoi, taas, ääntelemään. Tyhjäkäynnillä kuuluu kitinää, joka hieman kovenee kytkimen pohjaan painaessa, sama ääni tulee kun pyörittää käsin propellia, silloin äänen pystyy paikantamaan vauhtipyörä/kytkinkoteloon. Tuo kitinä on tässä kesän mittaan voimistunut.
Viime kesänä laitoin uuden kytkinpaketin, sisälsi painelaakerin (jota en rasvannut), sen jälkeen ajettu alle 2000km.
Onko syytä huolestua?Mistäköhän johtuu: muutaman kerran kun kylmänä olen nelkun käynnistänyt, niin tuntuu käyvän “kolmella”, ja sakeaa usvaa pukkaa putkesta?.LÄmpimänä lähtee hyvin käymään eikä savuta ensinkään.
Kerkeskö tää wappuajelulle ❓
Kyllä se taisi takaakin hieman äännellä, koska isot naarmut olivat ilmestyneet rummun sisälle. En saanut laakerirenkaan kiristäjällä tarpeeksi tiukkaan, vasaralla ja tuurnalla rengas meni vielä 3 kierrosta syvemmälle. Mutta nyt on kunnossa.
http://i1288.photobucket.com/albums/b487/mikkovi79/kuva12%20Small_zpspqvpzjaj.jpg
Kopioin kuvan muualta, mutta ihan sama settihän se on. Valkoisella merkkasin nuo kohdat mitkä ottavat kiinni rumpuun. Ja tämä juurikin alkoi silloin kun kurviin ajettiin auto melkein kyljellään.
Edit. ei kai tuohon ole vaihtoehtoa kuin että jarrurumpu siinä meni kieroon…
@Mister wrote:
No, työkalut tuota varten tuli hommattua niin kaippa se täytyy avata…
Tuli avattua, kaikki oli kiinni kuten pitääkin, mutta rahina jatkuu. Huomasin että myös jarrurumpu on ottanut yläosasta jarrukilpeen kiinni, naarmujen perusteella. Takana kun istui 120kg painava kaverini, rahnutus oli melkein jatkuvaa.
Oisko tuossa mahdollisuus että mutkaan kun ajoimme “täysiä” takana ollessa painoa tuo 120kg, niin takanapa olisi mennyt hieman kieroon, siis se mihin napamutteri/rumpu tulee kiinni ❓@Akaile wrote:
Ooks varma, ettei laakeri ole löysällä siinä rummussa? Eli kun laakerihan on asennettuna siihen rumpuun sillä lukitusrenkaalla ja jos vielä kyseessä on “halkaistava” laakeri niin elämisliikettä voi olla useampi milli. Rumpu ei klonksu mihinkään suuntaan normitilanteessa, eli nosta sorkka ylös ja ravistele renkaasta. Jos löytyy klappia niin etsi klapin syy.
Ei ole klappia ensinkään. No, työkalut tuota varten tuli hommattua niin kaippa se täytyy avata…
@Lasse1 wrote:
Moro !!
sen tapin löysyyden saattaa tuntea jarruja avaamatta takapuoleltakin, koita ainakin ensin 🙂
LasseKyllähän ne siellä tiukasti oli kun takapuolelta ruuvarilla niitä kampesin, ja muistaakseni kyllä koitin heilutella kenkiä laakerin vaihdon yhteydessä, tiukassa olivat. Kumma juttu kuin sillai alkoi raapimaan, mutta eipä tuossa kyläkruisailussa paljoa jarruun tarvi koskea, avataan kun kengät tulee läpi rummun sivusta 😕
@Wonderi wrote:
Irtosiko jarrukenkää kilvessä pitävä jousella varustettu tappi?
Hyvä vinkki,täytyypä avata uudestaan.
Viime viikolla näytin kavereille miten kallellaan sätkä menee kurviin, ja menihän se 😛 , mutta sen jälkeen alkoi järjetön rouskutus takapäästä jarruttaessa ja/tai kääntäessä*. Ääni paikallistettiin hanttarin puolen takajarruihin, jotka avasin. Jarrukenkien reunat ovat ottaneet rummun sisäreunaan kiinni aiheuttaen aikasmoiset naarmut.
Laakerin epäilin menneen, se vaihtoon, ja sama rouskutus jatkuu, ei enää pintajarrulla mutta enemmän painaessa kuitenkin.Vinkkiä, mikäs sieltä mahtoi vääntyä kylkimyyryä mennessä ❓
edit. *kääntäessä, tarkoitin kurviin ajaessa.
Tuulta ei ollut ensinkään, kierroksia tuo ottaa myös hitaammin lämpimänä. Olisiko ilman saannista kyse, jos putsari ahdistaa kun saa kuumaa.
Voisin koittaa turboputkea…. ❓Puola taitaa olla -72 ,mallia, sytkään vaihdoin kärjet ja konkan viime kesänä, 300km sitten.
Sus siunaa 😯
Hö, olihan ne jengat oikeat kun ensin kaivoi 43n vuoden kurat pois. Ei paranisi lonkeropäissään tehdä remonttia kun ei edes ruuvia saa sopimaan 😯
-
JulkaisijaArtikkelit