Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 61 - 75 (kaikkiaan 88)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Sisustaa 1972 malliin #173230

    @jym wrote:

    Jos se reikä on siinä kiiltävässä peitelevy-yhdistelmässä, niin alimmaisena on ollut starttinappula. Nelkussa ei tietääkseni ollut muita merkkivaloja kuin vihreä vilkuille ja sininen pitkille valoille. Ne ovat vasemmalla alhaalla.

    //jym

    startti on pyyhkijöiden alla alimmaisena. tuo reikä on samassa tasossa pitkien ja vilkun kanssa ratin oikealla puolella. näyttää tehdastekoiselta.

    vastauksena käyttäjälle: Sisustaa 1972 malliin #173227

    kyllä, juuri tuota. täytyypä tilata. sitten, mittaristossa on reikä ratin oikealla puolella alhaalla, valo? johdot valmiina, Ojala sanoi Sitrosella ettei nelkussa ole öljynpaineen valoa. Mikäköhän tuohon kuuluu?

    vastauksena käyttäjälle: Kiihdytyspumppu #158792



    Tuli haettua Sitroselta kalvo, mikä ei sitten sopinutkaan, vaikka kaasari on peltilätkän mukaan oikea. Tuo vanhakin on itse tehty, mutta sain sen toimimaan ihan vaan kiristämällä vivun säätöä.

    Laitoin nuo kuvat kyllä ohjeen mukaan, ei taida näkyä, itsellä ainakaan 😥

    Laitoin tuonne kuvat: http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=8979&p=178607#p178607″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    vastauksena käyttäjälle: Kiihdytyspumppu #158791

    Toisella kädellä väänsin kaasua ja toisella väänsin samaan tahtiin kalvon vipua, niin silloin vastasi kaasuun heti, pelkällä kaasulla vipu jää jälkeen. Haen huomenna Sitroselta kalvon…

    vastauksena käyttäjälle: Kiihdytyspumppu #158789

    Alkoi nelkku eilen nykimään eikä vastaa kaasuun kuin viiveellä, tänään putsasin kaasarin, kalvo on ehjä, mutta kaasua painaessa kalvon vipu liikkuu viiveellä. Voiko tuosta päätellä että kalvo on jo liian kova ja vaihtamisen tarpeessa ❓

    vastauksena käyttäjälle: 2cv4 1972 vaihdelaatikon "kunnostus" #173029

    @HENKKA wrote:

    Kytkimen vapaaliike muistaakseni 26 mm.

    Ahaa, sitten täytyy kiristää vaijeria.

    vastauksena käyttäjälle: 2cv4 1972 vaihdelaatikon "kunnostus" #173027

    Mistä koitettua?

    vastauksena käyttäjälle: 2cv4 1972 vaihdelaatikon "kunnostus" #173025

    sitroselta ostin kytkimen ja öljyn. arvaisiko vielä kirrata vaijeria?

    vastauksena käyttäjälle: 2cv4 1972 vaihdelaatikon "kunnostus" #173022

    Kolmoselle vaihtaessa tuo rasahtaa jollei anna kierroksien tippua ihan alas. Mutta mikäs kiire tässä on… 😛 Uuden kytkimen laitoin, irrottaa bout puolivälissä polkimen liikerataa, eli siitä ei taida olla kiinni.

    vastauksena käyttäjälle: 2cv4 1972 vaihdelaatikon "kunnostus" #173020

    ai ai tuota hiljaisuutta, ei rallata laatikko, eikä pihisi putket. hain millin paksuista pakoputken tiivistettä, josta leikkasin sopivat rinkulat♡

    vastauksena käyttäjälle: 2cv4 1972 vaihdelaatikon "kunnostus" #173019

    Hyvinhän se luonasi, eipä se kytkinhaarukka tietenkään ääriasentoon liiku, en ajatellut taaskaan. Huomenna jos saisi uusilla kiristimillä jotenkin pakokaasut pysymään putkien sisällä, taitaa olla mahdottomuus ilman tiivistetahnaa. Sitten pääseekin jo ajelulle.

    vastauksena käyttäjälle: 2cv4 1972 vaihdelaatikon "kunnostus" #173018

    @Akaile wrote:

    Nyt jätät oleellisia seikkoja pimentoon..eli mitä mallia mitkäkin osat ovat? Tai helpommin kerrottuna; onko uudet osat täsmälleen samaa mallia kuin edelliset?

    Ovat samanlaisia kuin vanhatkin, valeon paketti Sitroselta.
    Eli, kun haarukan painaa pohjaan, laakeri pääsee sen verran tipahtamaan vinoon akselin päässä että jää siihen jumiin, sormella tökkäämällä palautuu. Mutta ei se taida vinoon päästä kun on osat yhdistetty ja käpälät vastassa.
    Tänään koitetaan (jos ehtii) yhdistää loota ja kone, täytyy siinä vaiheessa vedellä vaijerista ja toivoa parasta.

    vastauksena käyttäjälle: 2cv4 1972 vaihdelaatikon "kunnostus" #173016

    Onkos mitään neuvoa tällaiseen: asensin kytkinasetelman ja painelaakerin, kytkinhaarukan kun painaa pohjaan niin laakeri jää jumiin akselin päähän. Haarukka on suora, ja vanhalla laakerilla pelittää hyvin. Tuossa uudessa taitaa olla niin terävät sen uran reunat mikä on laakerin sisäpinnalla.

    Kuuluukohan painelaakerin edes tulla niin pitkälle kun on laatikko ja kone yhdistetty? Vanha laakeri on vielä hyvässä kunnossa, että senkin voisin laittaa uuden sijaan.

    vastauksena käyttäjälle: 2cv4 vaihdelaatikko #173055

    Löytyihän niitä numeroita sieltä kuran alta, perän kotelossa oli numerosarja, sen jälkeen citroen-merkki, 7 ja eri kirjaisinmerkillä YKKÖNEN.

    vastauksena käyttäjälle: 2cv4 1972 vaihdelaatikon "kunnostus" #173014

    Ok. Toivottavasti ovat saman mittaiset niin ei tarvi mennä putkitonkikaupoille.

    Olihan niissä yhden säätölevyn verran eroa.

Esillä 15 viestiä, 61 - 75 (kaikkiaan 88)