Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Onko nuo laakeripesän säätörenkaat vetoakselikohtaisia? Meinaan tarviiko mun edes vaihtaa noita vetarin lähtöjä ristiin, vai voinko laittaa vanhasta laatikosta suoraan nuo 6 pulttiset lähdöt?
https://www.dropbox.com/s/vtq1ij7o2oa2raa/20140712_110701.jpgonneksi olen lukenut Kiltasta ohjeita, että tiesin nuo, pidin huolta että sinne jäivät paikalleen.
Elämäni eka remontti, on entiset kulkimet ollut sen verran “nykyaikaisia” ettei ole tohdinnut itse koskea 😛 . Ensi viikolla vaihdan nuo vetarit päittäin, Sitroselta uusi kytkinpaketti ja uudet vetarin tiivisteet.
Pyörittelin Piialta ostamaani lootaa, ei ollut äänen hiventäkään verrattuna tuohon miltä omani kuulostaa 😀
No eipäs tuo kuva näkynytkään– https://www.dropbox.com/s/vtq1ij7o2oa2raa/20140712_110701.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;Öhh, pari kaljaa rohkaisua varten 😳
@Akaile wrote:
Vielä sellainen huomio tähän, että vuodesta -72(?) eteenpäin vetarin yläpäät olivat kuudella pultilla kiinni ns. uudempaa mallia ja ennen tätä täysin toisenlainen systeemi. Tämä kannattaa tsekata mahdollisten kandidaattien osalta. Kakkosen-kolmosen synkrot monesti kovilla käytön osalta, koska nelkussa noita vaihteita sommataan melkolailla. (Jos nykyisessä toimii ne niin jätä varalle vanha looda)
Tuli haettua Tuusulasta laatikko, siinä kylläkin on 4llä pultilla vetarit, -74 dyane. Täytyy tänään vaihtaa omasta lähdöt.
@HENKKA wrote:
Lauantaina en paikalla, mutta loota löytyy täältä ja ovien avaaja ja lootan esittelijä paikalla ja sunnuntaina aamupäivän, mutta sitten seikkailemme jossain.
Onko tuossa kytkinkotelo paikallaan, ja lupaus että ei rallata rattaat, meinaan ei tarvisi tapella tuon oman kanssa enää ❓ Niin ja hintakin olisi kiva tietää…
@HENKKA wrote:
Tuusulasta löytyy -74 mallisen Dyanen loora ja vetarit. Vain perjantaihin, jolloin lähden lomalle. Ja puhelinkin löytynee nolla viisi nolla viisisataa 4438
Hittolainen, kun en saanut vapaata perjantaiksi, menee aamusta iltaan töissä.
@Mister wrote:
No niin, eli todennäköisesti paikansin vian kun kävin rattaita taskulampun avulla syynäämässä, ne olivat kunnossa. Krohisi niin pirusti pyöriteltäessä, sitten huomasin että perhana, perän ylempi laakeri on 0,5cm ulkona kolostaan, jonka johdosta yksi ratas otti vaihteensiirtäjään kiinni, työnsin takaisin niin pyöri taas “ääneti” 😛
Mitäs nyt, laakerissa ei ole klappia, ei vaan pysy kolossaan, liimatakko kiinni?
Jaa nyt vasta tajusin että kuuluisiko peräkotelon pitää se paikallaan? Kuiteskin sen verran liikkuu että ratas ottaa kiinni siirtäjään.
EDIT. komento pois, kuvittelin taas liikoja. Soittelin Sitroselle ja haen sieltä kytkinpaketin, saa senkin vaihdettua sitten KUN saa laatikon takaisin paikalle. Otan lootan mukaan niin saa kuulostella.
No niin, eli todennäköisesti paikansin vian kun kävin rattaita taskulampun avulla syynäämässä, ne olivat kunnossa. Krohisi niin pirusti pyöriteltäessä, sitten huomasin että perhana, perän ylempi laakeri on 0,5cm ulkona kolostaan, jonka johdosta yksi ratas otti vaihteensiirtäjään kiinni, työnsin takaisin niin pyöri taas “ääneti” 😛
Mitäs nyt, laakerissa ei ole klappia, ei vaan pysy kolossaan, liimatakko kiinni?
@Masa wrote:
Ne takapään laakerien kiristysmutterit kannattaa myös tarkistaa. Ne tuppaavat välillä löystymään.
Ovat kummatkin löysällä, bout 3mm pystyy pyörittämään.
@Lasse1 wrote:
Moro !!
Kuten jo yllä kirjoitin, tarkistitko sen kampiakselin pääsää kytkimen keskireiässä olevan laakerin ?? (vauhtipyörän silmälaakeri , katso Jukan juttu täällä toisaalla). Jos vika on siellä, saatat vaihtaa uuden laatikon ja ongelma silti jatkuu 😯
😳
LasseNo enpäs huomannut kun kiukkuisena poistuin pelipaikalta. Täytyy tsekata.
En jaksa murehtia moista, pakkohan sen äänen on tulla lootasta koska muilla vaihteilla on normaali. Laitoin ostoilmoituksen.
Saatiin laatikko irti ja auki, rattaat oli omaan silmään kuin pakasta repästyt, ei hapettumaa, ei ruostetta. Painelaakerissa pientä klappia, ja kytkinakselissa myös.
Toivoin että olisi löytynyt jotain dramaattista, mutta ei, ainakaan omaan silmään ei osunut. Mikä sen nyt voi tehdä että ykkösellä ja kakkosella rallattaa niin että korvat soi?
No kahden viikon päästä tulee http://www.citikkahuolto.fi/” onclick=”window.open(this.href);return false; lomalta, jos saisi jotain selvyyttä asiaan, ei vaan malttaisi odottaa että pääsee ajelemaan 😥
Ei kuulunut kytkin pohjassa mitään ylimääräisiä, vain veto päällä/moottorijarrutuksessa ykkös ja kakkosvaihteilla. Toivotaan että olisi kytkimessä vika, Sitroseltahan saa uuden. No. huomenna viisaampia kun saan nostettua laatikon pois.
-
JulkaisijaArtikkelit