Kirjoitetut vastaukset

Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Wanhuksen Solex 28CBI #288943

    Kiitos vastauksista, hyviä vinkkejä molemmat.

    Lähinnä mietityttää se että silmämääräisesti vanha ja uusi venttiili näyttäisi olevan korkeus suunnassa hieman toisistaan poikkeavia, täytynee vielä mittailla. Ei varmaan pahasti heitä jos laittaa uuden venttiilin ja mukana tulleen 1mm tiivisteen. Kohosta paha sanoa että onko sitä taivuteltu.

    Koetan laittaa tähän liitteeksi netistä löytämäni taulukon. Mitähän tuo ympyröity teksti tarkoittaa, tiivisteen paksuus?

    vastauksena käyttäjälle: Wanhuksen imu/pakosarjan hitsaus? #288895

    Lähinnä ajattelin sitä että onko mig hitsaus sauma liian kova, murtuuko vierestä?

    Taidan kokeilla juottamista on ehkä ”joustavampi” tapa.

    Täytynee etsiä jostakin juotos vehkeet.

    vastauksena käyttäjälle: Mikä kone? #288483

    Tuossa kulkimessa ei siis ole alkuperäinen moottori vaan tyyppikilven mukaan No. 25054755 AZc

    ATK:n mukaan voisi olla tämä:

    Tyyppi: A53   7.5:1,  18/16 hv 4200 rpm, 27Nm 2500rpm, keskipakokytkin.

    Käytössä: AZ 3/63 – 2/70

    Onko tämä sitten se ”heikompi” nelkun kone? Keskipakokytkin jäänyt jonnekin matkan varrelle.

    Kone vaikuttaisi olevan kohtalaisessa kunnossa, kiertokangen laakereissa ei tuntuvaa välystä eikä sylintereissä juurikaan  kulumaa. Kannet / venttiilit todella karstaiset ja se ilmeisesti syynä puristusten katoamiseen silloin aikoinaan. Saako tähän malliin värkättyä puuttuvia venttiilin varren kumeja?

    vastauksena käyttäjälle: vanhuksen laturi – roottorin ulosveto #288456
Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)