Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Kiitos vastauksista, hyviä vinkkejä molemmat.
Lähinnä mietityttää se että silmämääräisesti vanha ja uusi venttiili näyttäisi olevan korkeus suunnassa hieman toisistaan poikkeavia, täytynee vielä mittailla. Ei varmaan pahasti heitä jos laittaa uuden venttiilin ja mukana tulleen 1mm tiivisteen. Kohosta paha sanoa että onko sitä taivuteltu.
Koetan laittaa tähän liitteeksi netistä löytämäni taulukon. Mitähän tuo ympyröity teksti tarkoittaa, tiivisteen paksuus?
Lähinnä ajattelin sitä että onko mig hitsaus sauma liian kova, murtuuko vierestä?
Taidan kokeilla juottamista on ehkä ”joustavampi” tapa.
Täytynee etsiä jostakin juotos vehkeet.
Tuossa kulkimessa ei siis ole alkuperäinen moottori vaan tyyppikilven mukaan No. 25054755 AZc
ATK:n mukaan voisi olla tämä:
Tyyppi: A53 7.5:1, 18/16 hv 4200 rpm, 27Nm 2500rpm, keskipakokytkin.
Käytössä: AZ 3/63 – 2/70
Onko tämä sitten se ”heikompi” nelkun kone? Keskipakokytkin jäänyt jonnekin matkan varrelle.
Kone vaikuttaisi olevan kohtalaisessa kunnossa, kiertokangen laakereissa ei tuntuvaa välystä eikä sylintereissä juurikaan kulumaa. Kannet / venttiilit todella karstaiset ja se ilmeisesti syynä puristusten katoamiseen silloin aikoinaan. Saako tähän malliin värkättyä puuttuvia venttiilin varren kumeja?
-
JulkaisijaArtikkelit