Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Kiitoksia vinkeistä.
Taitaa hyvin riittää pelkän kytkinpaketin vaihto, koska vauhtipyörä ei ole ruosteessa eikä kitkapinnassa ole nähtävissä mitään urautumista tms. poikkeuksellista kulumaa. Muutama, pari kolme kohtaa oli sellaisia, joissa oli hieman sinerrystä pinnassa – lämmöt kohonneet kytkimen luistossa joskus. Nekin lähtivät kevyesti hiomalla pois.
Nämä kysymykset sorvauksesta yms. vain siksi, koska minulla on tuossa parikin irrallista vauhtipyörää ja ne olisi ollut helppo valmiiksi sorvauttaa ja laittaa sitten vain koko kytkinvauhtipyöräpaketti uusia koneeseen. Jätetään vastaisuuden varalle tai verkonpainoiksi 😀 Tai jos jollakulla on tarvetta niin kyselköön vain, eivät ole hinnankiroissa.
Muuten ihan vaan uteliaisuudesta, muistaakseni niitä hallussani olevia vauhtipyöriä oli ainakin kahdenlaisia, toisessa oli muistaakseni paljon paksumpi ulkokehä ja olisiko ollut vielä, että oli sellainen viiste siinä starttirataskehän vieressä. Onko tällainen vauhtipyörä kenties vapaakytkimelle tarkoitettu? Sen enempää en ole niitä tutkinut, hammasmääriä laskeskellut tai kiinnitystä tutkaillut.
Juha
Jahap jahap…
No tuo selvitti jo paljon. Itse en ole vielä kysellyt mistään, mutta Sitrosen hinnasto näytti mielestäni pelkkää levyäkin. Tosin voi olla, että levy oli johonkin vanhempaan malliin. En katsellut niin tarkoin.
Pitääpä aloittaa kysely.
Entäpä sitten ne vauhtipyörän sorvaukset ja pultit, osaako kukaan antaa vinkkiä?
No hän oli sitten joku muu. Muistaakseni oli Kurikasta hän kuitenkin.
Hyvää yritetähän, mutta riimaa pakkaa tulohon.
Hei näinkös mä sut joskus Ilmajoen Osuuskaupan pihas, tais olla jo erellisenä kesänä, kummikin ennen kun Kurikka liittyi Jurvahan vai toisinpäinkö se oli? Joku Kurikkalaanen oli joskus sinertävällä Dyanella matkas ja juteltihin hyvä tovi. Olin polokupyärällä matkas. Muistakko vai muistanko mä väärin tai soli joku muu sitte? Kurikkalaanen kumminkin oli.
Näjemmä joskus!
Mutta sisäkurvin pyörä on kuin liimattuna kiinni tien pinnassa. Kuvassa se ei nyt kyllä auta koska pian kellään ei ole kivaa…ei taitu…taittuu…ei taitu…TAITTUU…
Kyllä on Pepiton Sportti pian silmällään tuolla menolla – rumaa on.
Vakava paikka on kyseessä nyt. Olisiko välikysymyksen paikka tai peräti äänestys “hallituksen” luottamuksesta? “Hallitusneuvotteluissa” ja tunnusteluissa pitää vastedes kyllä saada optio vähintään kahdelle kulkineelle. On edesvastuutonta ja tarkoitushakuista politiikkaa “hallitukselta” vesittää ilmiselvä kulttuuriteko, olkoonkin se sitten vaikka ruotsalaisilta pois, mikä tässä luettakoon pelkästään hyväksi asiaksi. Kysynkin, mihin toimiin “hallitus” päättää ryhtyä em. puutteen tolalle saattamiseksi.
SKP:n eli Suomen Kulkimien Puolueen nimissä…
Nopeat syövät hitaat vai kuinka se nyt olikaan.
Filmirulla on löytänyt uuden osoitteen ja luovutetaan uudelle omistajalle kun tapaamme.
Juha
No niin, tästähän kehkeytyy jollekin tarvitsevalle oikein roppakaupalla hyvää tavaraa.
Jos joku vielä panis paremmaksi ja lahjoittais kameran niin kyllä joku innokas voisi aloittaa valokuvausharrastuksen. 😀
Olkaa hiljaa ja huutakaa…ensin huutanut saa koko potin ilimaaseksi.
Voitaneen varmasti luovuttaa ko. artikkelit Vaasassa juhlallisin menoin. Kuka ehtii ekana??
Itse ostin varastoon Vaasan Motonetista sellaisen. Pituus oli n. 18 cm ja leveys jotain 2,5 cm. Ei ollut kovin tyyris. Metritavarana en tiedä mistä saa. Jostakin autotarvikeliikkeestä voisi saada. Tämänpäivän autoissa vaan ei ole enää tuollaista pakoputkien kannattajana, joten voi olla ettei autotarvikeliike tarjoa tuollaista ollenkaan.
Eli paikkoja, joista etsiä:
Motonet, Biltema, Automeca, Sitronen, autotarvikeliikkeet, pajat, joissa käytössä “lattaremmikoneita” esim. jokin höyläämö, vanhat maalaistalojen ladot tms. Josko vaika ovat joutuneet vaihtamaan rikkinäisen tilalle uuden lattaremmin, sellaisesta saa tuhanneksi vuodeksi pakoputken kannattimia, useaankin sätkään.
Juha
Ajoradan keskelle on luvallista pysäköidä silloin kun kaksi edellistä ja kaksi seuraavaa pysäköintiruutua ajoneuvon edestä, seuraavasta täydestä ruudusta, laskien on käytössä. 😀 😀
No tosi harvinainen tilanne on kyllä, eipä taida luvallisesti saada pysäköidä oikeastaan milloinkaan. Paitsi ehkä jokin kuljetus ym. erikoistehtävä. Enpä tiedä.
Citroën, jos ei pysäköidessä osu ruutuu, niin se laskettakoon taiteelliseksi vapaudeksi, muilla merkeillä kuljettajan taitamattomuudeksi.
Kiitokset Veskulle kaikesta. Kyllä jää reissu varmasti mieleen, eikä varmasti parhaiten kommelluksien suhteen vaan se kaikki muu… Kiitokset vielä vieraanvaraisuudesta ja muista että jäin ne pullakaffit velkaa 😀 . Kyllä aamupuolella rupes nukuttamahan jo kovaa, mutta kumminkin valavoon kotia asti kuin miehet.
Oon kertonu emännälle kaikkea mitä koin reissulla ja kyllä emäntä on nyt kovis pistoksis syksymmällä lähtiä kattomahan minkälaanen hyväntekijä ja Hy:n omistajapariskunta siellä Kaakonkulmalla asustaa kera siiliystävien 😀 .
Palaillaan asialle lähemmin, kun “ollahan palasmatkaa tulos”, mutta silloon tullahan sitte Citroën:lla…
Juha
Hyvä Jan, mahtavia kuvia ja oivalluksia. Munkin Monikan pakoputkenpäästä oli otettu nätti kuva. Siinä on todellista LVI-taidetta? 😀
Mullakin olis kyllä jotain, mutta en osaa kylläkään niitä itte laittaa mihinkään albumiin, paitti tietenkin sellaiseen pahvikantiseen albumiin jos muistan. Voisin joskus vaikka Sitikkapuoskarille toimittaa cd-levyllä kuvia niin saa laittaa sitte albumiin jos kehtaa…
Sorisorisori JukkaK:han niitä kuvia oli ottanut sekoilen 😳
Laitoin YV:tä
Kiitti Jasu.
Nyt ollaan samoilla linjoilla ennakoiden suhteen. Hauskoja vain tällaiset erilaiset kaaviot ym. piirrokset ja diagrammit, jotka vesittävät sitten sen tekstissä olevan sanomat. Mutta niinhän sitä sanotaan, että vale, emävale, kaaviokuva.
Mielenkiinnosta vain pitää minun vielä itsekseni selvitellä miten toi keskipakoisennakon säädin oikein toimii, koska ainakin oma 2cv4 em. koneella antaa max. ennakoksi n. 28 – 29 astetta. Siihen toppaa ennakonsäätöjouset rajoittimiinsa niinkuin täi tervaan.
No niinpäs näytti olevan.
Tämä asia vain paljastui kun sai katsella stroboskoopilla arvoja. Ilman ko. laitetta olisi ollut vain tietämätön koko asiasta. 😀
Ilmeisesti se n. 25 – 28 asteen ennakko kierroksilla on 2cv4 oikein. Vaiko onko sittenkään niin?
Olenko nyt tulkinnut oikein kun katselin Killan arkiston ignition juttua ja siinä oli A 79 / 1 mallin AZA2 2.1970 -> 9.1978 koneelle initial advance (liekkö tyhjäkäynti ennakko) 12 ast. advance curve C ja Max. centrifugal advance 10 – 15 astetta. Silti Advance curve antaisi tyhjäkäynnille n. 850 krm ennakoksi n. 4 astetta ja max ennakoksi 15 astetta alkaen 1450 krm.???????? Nyt ei jossakin kohdassa kaikki kohtaa.
Mitä ihmettä? 😯
Osaako kukaan selventää tätä asiaa?
-
JulkaisijaArtikkelit