Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 76 - 90 (kaikkiaan 105)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Etupenkki #152284

    No johan alkoi penkkejä löytymään. Enpäs itse edes hoksannut, että Tiinan penkki voisi olla sopiva. Laajennetaan siis hakua ja otetaan mukaan tarpeettomat Tiinankin etupenkit, nahkoineen tai ilman.

    Todellakin voi näin olla, että Speciaalin penkki on erilainen, mutta omassa kulkineessani myös kiinnitysrautojen paikkoja on muutettu sisäänpäin ja penkin runkoa on muutenkin sahailtu ja hitsailtu jonkun kätevän toimesta…

    Toisaalta ei tämä penkkiasia ole niin akuutti, että justihin nyt tarttis uusi saadfa, joten voidaan katsella rauhassa ja suunnitella vaikka ensi kesälle kesäretkeä sopivasti, niin eiköhän sellainen penkki sitten jostakin mukaan tartu…

    Pidetään avoinna tämä ostetaan ilmoitus ja katsellaan…

    vastauksena käyttäjälle: Etupenkki #152276

    No me pidämme yhteyttä jatkossa ja katsomme kuinka tilanne kehittyy.

    Tarkennan nyt vielä, että kyse on pitkästä kahdenistuttavasta “leposohvasta” ja se on se uudenmallinen 😀 eli ei sellainen , jossa näkyy esimerkiksi joustimet kun vähän penkinpäällisen reunaa nostaa ja jossa runko paistaa paljaana kuin Naantalin aurinko.

    Jos saan kysyä, niin miksi olet päällystyttänyt uuteen runkoon? Onko malli vaihtunut erillisiin lavittoihin vai onko nykyisen penkin rungossa jotain vikaa? En viitsisi alkaa rakentamaan ja korjaamaan penkkiä, koska sen voisin kyllä tehdä sitten omaankin kulkimeeni. Omassa, toisessa, hiljattain hankkimassani oli etupenkki näet tehty todennäköisesti takapenkistä, koska runkoa oli hitsailtu ja penkki on kokonaisuudessaan kapeampi kuin kuuluisi olla.

    Ajatuksissa kävi jo, että nikkaroin kokonaan uuden rungon itse ja päällystän alkuperäisellä keinonahalla.

    Palaillaan,

    Juha

    vastauksena käyttäjälle: KUOPIJON KUJJEILUT 2009 #149545

    Suunnitelmissa on ilmestyä paikalle tn. lauantaina kera Emännän. (Säävaraus)

    Juha

    vastauksena käyttäjälle: Etupenkki #152274

    Ostetaan nelkun etupenkki. Viitaten edelliseen viestiin, etupenkkitarve on edelleen olemassa. Onko todellakin niin, ettei Suomesta löydy yhtäkään tarpeetonta etupenkkiä?

    Nyt rohkeasti vain tarjoamaan…

    t: Juha

    vastauksena käyttäjälle: Irronnut vetoakseli #152756

    No voi sun saakeli…eihän sattunut pahasti…muuta kuin yksi kuljin vain joutui purkuun ja varaosiksi? Sikäli varmasti harmi sekin, mutta onpa kuitenkin auttanut varmasti montaa muuta kuljinta pysymään liikkeessä.

    vastauksena käyttäjälle: Takaluukun lukko #152725

    Jep, pura vaan lisää… Varsinkin takaluukun lukkoon pääsee vesi helposti sisään ja tietäähän sen mitä siitä tulee…rostbrittiä. Ittellä oli etuoven lukko siinämallis, jottei se pelannu ollenkaan. Oli vesi ruostuttanu sen oikein tehokkaasti ja sitten se pienenpieni osa, jossa on se jousitettu tappi oli kokonaan rikki. Piti fiilailla uusi sellainen ja puhdistella koko härveli ja vot, toimii kuin uusi. Älä laita sitten liikaa mitään vaseliinityyppistä mönjää sinne lukkoon, koska toiminta voi siitäkin häiriintyä. Tuntuis siltä, että aluksi tavallista moteur-öljyä ja sitten usein jotain spray-rasvaa niin pelaa. Lukkosulia älkööt kukaan lukkoihin laittako… ne teettää töitä sitten joskus…

    vastauksena käyttäjälle: Katon kiinnitys #151698

    Se kumikaapeli on kyllä aika hyvin piilossa sen katon taitteen sisällä, sen tuntee käteen kun koittelee sitä katon reunaa. Muistelisin, että omassani oli sen kumikaapelin päässä sellainen pieni rautakoukku/kulma, joka vain lykättiin sitten sen etupalkin sisään. Saatat joutua hieman avaamaan sitä katon etureunaa sen etupalkin takaa, että näet sen kumikaapelin pään ja saat sen rautakoukun pois paikaltaan. Itselläni se oli jo valmiiksi vähäsen repeytynyt ja samalla liimasin katon reunan kun kiinnitin sen kumikaapelin uudelleen. Tietenkin jos saat jollakin konstilla vedettyä sen katon kireälle siten, ettei kiinnikkeen kohdalla ole tuota ryppyä niin ei tarvitse irrottaa sitä kumikaapelia. Lykkyä tykö korjauksen kanssa, raportoi onnistuitko.

    Toi vinkki olikin hyvä, että avaa sitä kattoa vähän siitä liepeestä ja liimaa sen korjauspalan sinne alle niin korjauksesta tulee entistä siistimpi…

    Muistuuko M.Möykylle mieleen kauppaa mistä hankit aikoinaan niittejä, saa mainostaa…

    vastauksena käyttäjälle: Katon kiinnitys #151695

    Olisko tuo peräti jonkinmoinen sisarniitti tyyppinen ratkaisu. Itsellä samanlainen ja korjaus myös ajankohtainen. En vain ole vielä keriinnyt alkaa arpeetiin. Itse katsalisin moisia niittejä ja työkaluja esim: Suutari (oldtimer), Sitronen, kangaskaupat, Biilteema, Honkikonki, Etola, Motonetti, Ruuvi.net, autotarvikeliikkeet, rautakaupat… ja ehkäpä tässä järjestyksessä. Eihän tuo nyt mikään kummonen asia ole tollanen korjata 😆 😯 Jos sulla jo kerran on pala orggis kattovuotaakin olemassa…Jollakin ainakin oli… Liimaa väliin, sopiva puristin ja odotusta hetkuusen, sitten nahkapaskalla reijät kohdilleen, hieman ahtaat sellaiset ja niks naks niitit kiinni. Ja riittänee varmasti kun on pieni vahvikepala liimattuna vain sinne alapuolelle, niin eipähän ulkopuolelta näy. Joudut toki varmaan löysäämään ton kumivaijerin tuolta katon reunasta. Itsellä se oli päässy irti etupäästä ja oli kyllä työmaa onkia se takaisin sieltä taitteesta. Mut ennenkuin päästää sen irti, kiinnittää siihen jonkin vetonarun niin eiköhän se siitä. 💡

    vastauksena käyttäjälle: Uuusi Dupondt #152631

    Vau, onpas hyvän näköinen. Onnea uuden Dupondtin hankinnasta.

    vastauksena käyttäjälle: Kolajaa montuus #151326

    Kiitoksia vinkeistä.

    Niinpäs muuten onkin ja on ollu muistaakseni Nyytisissäkin taannoin, se etuakselin korjausohje. Pitääpä kurkkia sieltä.

    Tuli mieleen sellainen asia, että pitääkö jousivarvan olla väljä “vetosuunnassa” kun pyörä on irti maasta? Edessä molemmin puolin varvassa on väljää vaikka muille jakaa, mutta takana varpa oli tiukka, ts. jännitys oli päällä koko ajan. Kumpi on oikea tyyli? Vai noinko sen kuuluu ollakin. Voisi kuvitella, että siitä varvasta lähtee ääni, joka pääsee löysälle jouston tapahduttua ulospäin.

    Pitääpä tutkia tuota vielä, koska kokemus on osoittanut, että ääni yleensä tarkoittaa jotakin “vikaa” tai kulumaa jossakin.

    Ääni todellakin tulee vain silloin kun monttu on teräväreunainen ja tarpeeksi suuri, eli lyö kunnolla jousitusta.

    Tietenkin, miksi niihin monttuuhin pitää ajaa???

    vastauksena käyttäjälle: kaasutin vuotaa #151249

    Mistä löytyy sellaisen kohon, joka ei ole sivustakatsottuna pyöreän vaan enemmänkin kulmikkaan näköinen, keskipiste silmämääräisesti tai mitenkään muutenkaan. Päältäpäin katsottuna koho on pyöreä. Ja niitä kohoja on vaan yksi.

    Omassa kulkineessani, kaasarissa, ei ole sellainen pyöreä messinkinen koho kuin kuvissa, esim. killan arkistossa, vaan muovinen musta, johon on se pieni kuuluisa lipsukka sulatettu kiinni.

    Tietenkin on selvää, että mikäli kohon lipsukassa on selviä pihdin naarmuja niin sitä on todennäköisesti väännelty johonkin suuntaan…

    Auttakaa nyt asiantuntijat…

    Ja siitä neulaventtiilin testaamisesta. Ota kaasarin kansi ja koho pois paikaltaan ja liitä kaasarin bensan tuloputkeen letku, mielellään puhdas, ja ime samalla kun todella (huom. todella) hennosti painat neulaventtiiliä kiinni sormella. Jos venttiili on tivis ei tule ilmaa suuhun. Puhalluskoe samoin tuottaa tuloksen, mutta mistä tiedät puhaltaa juuri sen verran kuin bensan pinta aiheuttaa sulkevaa nostetta kohoille?

    vastauksena käyttäjälle: Maddis esittäytyy #151299

    No mutta, miksi se vaimokullan toive pitää niin kovin pienellä kirjoittaa? Onhan SM:kin Citroën?

    vastauksena käyttäjälle: Lantiovyöt taakse #151344

    Ovathan ne lantiovyöt aina paremmat kuin ei vöitä ollenkaan… Ainakin pysyy kakarat paremmin paikoillaan jarrunpainauksissa ja anoppi vaikkei tarttisikkaan 😀 , muttei sen anopin tartte kyllä selkäänkään hyppiä…

    Täytyypä joskus kulkeissaan käväistä katsastuskonttuurilla asiaan hakemassa “varma tieto” niin saa anoppikin turvallisen kyydin… Mutta mikäli jostain löydät vastauksia niin kiitollisena niitä vastaan otetaan.

    vastauksena käyttäjälle: kaasutin vuotaa #151247

    Totean sen vielä, että itse en kohon korkeutta mittaillut /saanut mitatuksi siitä syystä, että mittaa X jonka joistain ohjeista löysin en saanut mistään järkevästä kohdasta mitattua. Ei osunut kohon keskisaumaan, ei osunut kohon pohjaan ei osunut kohon yläpintaan, ei mikään siihen mittaan X lähellekään. Mutta kaksireikäiselle kaasarille taitaa mittaus olla helpompi tehdä kun koho on eri mallinen, ainakin kuvista päätellen.

    Kyllä siitä lirpakkeesta, joka painaa neulaventtiilin kiinni, kohon korkeutta säädetään. Itselläni ei ko. säätötyökalusabloonaa ole, harmin paikka 🙁 .

    Saatan olla väärässä, mutta en yhtäkkiseltään uskoisi bensan jaksavan nostaa kohoa niin paljoa, että lirpake itsestään sentään kovinpaljoa vääntyisi korkeammalle. Ainahan ajansaatossa rautakin voi väsyä ja myöten antaa. Korjatkaa tietoviisaammat erheeni.

    En ala tästä asiasta vääntämään enempää, koska kokemukseni ei riitä vielä sätkän yksreikäisen kaasarin perusteelliseen analyysiin ja vapauttamaan tai tuomitsemaan itseäni tahi muita. Mielipiteeni kerroin kuitenkin…

    vastauksena käyttäjälle: Maddis esittäytyy #151297

    Olen täysin sanaton, en pysty vastaamaan tuohon enää mitään…

    Itseltäni moinen lupa on aina ja toistaiseksi evätty 😉 . Olenko tossun alla, kysyy epätietoinen ja jatkaa samalla, en varmaankaan hae kuljintani milloinkaan ulkomailta 🙁

Esillä 15 viestiä, 76 - 90 (kaikkiaan 105)