Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 91 - 105 (kaikkiaan 105)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Lantiovyöt taakse #151342

    Itse olen tästä syystä kuljettanut satunnaisesti tenavia edessä, yksi kerrallaan, koska takana ei ole remmejä ja olen järkeillyt tenavien matkustavan edessä turvallisemmin kiinni köytettynä kuin takana laillisesti irrallaan…

    No Laku suottahan sinä nyt kirvaat, minä väistyn mielipiteineni ja luuloineni, mikäli olen väärässä. Onhan näitä kummallisuuksia Euroopan Unionin Suomen Tasavallan sivukylässä muitakin, jotka autoiluun liittyvät…

    vastauksena käyttäjälle: kaasutin vuotaa #151245

    Älähän aivan suoralta kädeltä taittele kohon vartta. Itsekin ihmettelin huonoa tyhjäkäyntiä ja muuta epämääräisyyttä kaasuttimen tiimoilla ja tuli tutkittua kaasaria ja kohon korkeutta… Putsasin kaasarin uittamalla sitä AIV-liuoksessa,(minä en ota vastuuta muiden kaasareista ja toiminnasta ko. tempun jälkeen, mutta oman kulkineen käytös parani hieman). Etsin kohon oikeaa korkeutta, mutta en kyllä löytänyt mistään muuta kuin lukeman muistaakseni 25mm, mutta mitataan mistä?

    Tuli ahaa elämys jota en itse ole kokeillut, mutta ainahan joku muu voi kokeilla 😉 Avaa kaasarin kansi varoen ajon jälkeen ja mittaa pensapinnan korkeus kaasarin yläpinnasta, koho kellumassa pensassa, ilman kantta ja siihen tiiviste mukaan ja vielä miinustaen neulaventtiilin ulkouma kannesta (en nyt justiin muista onko ulkonemaa). Ymmärsikö kukaan tätä lokiikkaa?? Viisaammat suomentakaa…

    Sitä vain yritin tällä kertoa, että välttäkää tongeilla vääntelyä, mikäli ette ole varmoja, että kohon läppää on väännetty 1,89mm alaspäin. Ei se kohon korkeus muutu itsekseen kovin helposti.

    vastauksena käyttäjälle: Lantiovyöt taakse #151340

    Itsekin painiskelen saman ropleeman kanssa. Katselin, lattianmaalauksen yhteydessä, että takana olisi paikat takasisäloksussa ja aariakorokkeella keskilattiassa jengat reikineen turvavöille. Olen ajatellut siten, että kunhan saan kaksipisteremmit hankittua niin asennan ne siten, että lukko kappale, mahdollisesti vaijeri sellainen tulisi ovenpieleen ja varsinainen remmi kiinni sinne aariakorokkeen keskireikiin.

    Ostohalukkuutta on vain rajoittanut epätietoisuus (lue: raha) siitä, että hyväksytäänkö katastuksessa lantioremmit muualla kuin keskipaikalla, jota ei 2CV:ssä ole olemassakaan.

    Minkälaiset ovat jokkis kolmipisteremmit? Kiinteätkö??? Mututuntumani kertoo, ettei jokkiksessa tai missään muussakaan rähinäautoilussa sallita mitään rullavöitä. Korjatkaa tietoniekat mikäli olen väärässä. Tietenkin, ennenvanhaan, ajettiin rallia mm. ilman turvakaaria ja ikävä kyllä turvavöiden tarpeellisuudesta ja hyödyistä kiistellään vielä vuonna 2009.

    vastauksena käyttäjälle: Maddis esittäytyy #151295

    Tervetuloa “joukkoon kummaan”, toisen vasta-alkajan puolesta.

    Uskon, että täältä saa aina apua ja vinkkejä kysymyksiin, joita 2CV:n kanssa kohtaa. Itsekin yritän olla avuksi silloin kun vaan rahkeet riittää…vielä vaan pitää toistella sitä mitä on kokeneemmilta kuullut 😉 .

    Itse en kyllä taitaisi päästä yhtä helpolla kuin dieselflosse jos oman hyötykulkineeni myisin, vaikkakin olen myös vaimoni mielestä ihana 😀 .

    Vai miten on, pääsitkö todellisuudessa helpolla dieselflosse?

    vastauksena käyttäjälle: Monikan kuski esittäytyy #149377

    Hei vain Anja Lapin JP!

    Tuttuja ovat, ja osin tutkimattomiakin, pohjoisen pitkät tiet 😀 . On siellä tullut tässä elämässä suhattua jonkin verran, ikävä kyllä ei kuitenkaan 2CV:n ratin takaa. Pitkät taipaleet ovat tuntuneet lyhyiltä C5 ratin takaa seurattuna ja aina “Lapin hulluus” on vetänyt takaisin katsomaan Lapin teitä, tuntureita ja jokia – kaamoksessa tai yöttömässä yössä.

    Kiitoksia kutsusta, mutta ikäväkseni joudun tälläkertaa tuottamaan pettymyksen ja kertomaan, että en pääse mukaan tapahtumaanne. Mustahattuinenkin olisi varmasti halunnut jakaa tietouttaan minulle kun olisin saapunut kysymyksineni 😉 .

    Mutta hei, tapaammeko syksyllä Kaustisilla? Suunnitelmissa on saapua sinne perheeni kanssa tapaamaan tuttuja ja tutustumaan uusiin persooniin. Tervetuloa Kaustisille…

    T: Monikan kuski

    vastauksena käyttäjälle: Ava kurvoitus #150773

    No niin, hetihän se kuva-arvoitus ratkesi. Ja ekalla luukulla jo. Tuohan on ilmiselvä rättärin vaihdelaatikkoöljyn täyttöputki, mallia, ittehitsasin. Itselläni on vastaava, mutta De Luxe – mallinen, jossa on tuon tratin tilalla 1l vetoinen läpinäkyvä muovipullo. Kaikkea se rättäristi keksii. Oliko lähestulkoonkaan oikeansuuntainen vastaus?

    vastauksena käyttäjälle: Suruviesti #150087

    Raskas oli viesti lukea lehdestä Kiltaveljen poisnukkumisesta. Osanottoni Pertin poismenon johdosta.

    Arja, koeta jaksaa

    vastauksena käyttäjälle: 2-piiri pääsylinteri #149786

    Etsiskelit jarrupääsylinterin räjäytyskuvaa. Haeskelin netistä hakusanalla: jarrupääsylinterin räjäytyskuva ja tulihan sieltä jonkinverran tietoa. Taisi allaolevan sivuston räjäytyskuva löytyä jostain voorttin sivuilta, väittävät voorttissakin olevan jarrut, mene ja tiedä. Olisiko siitä mitään apua? Siis siitä räjäytyskuvasta. Katsele josko tuosta jotain periaatteellista samankaltaisuutta löytyis ja hyötyä purkuun ja kokoamiseen. Olisko muilla muunlaista?

    vastauksena käyttäjälle: Ystävänpäivää! #149218

    Kiitoksia vain. Hyvää ystävänpäivää kaikille myös Ilmajoelta.

    vastauksena käyttäjälle: tehostetut lämmönvaihtimet #149635

    He he hee…ei kestä plastiikka rättärin lämmityslaitteen lämpöjä, ei. Harvemmin näin kuitenkin käynyt rättärissä.

    Itse oon pohtinu, jotta jos aukaasis lämmönvaihtimen kuoret ja hitsaalis pakoputkiin peltisuikaleita pituussuuntaisesti, ikäänkuin lisää lämpöpinta-alaa, sitten lämmönvaihtimet uudelleen kiinni. Mitä isommat lamellit, sitä enemmän pintaa, josta lämpö siirtyis koppiin menevään ilmaan. Pakoputkeen nähden poikkipäin hitsaillut lamellit olis toki paljon tehokkaammat, mutta myös ilmanvastus olisi suurempi. Sitä vain mietin, että pitäiskö sitten lisätä jonkinlainen puhallin/imuri lämmönvaihtimien ja kopin välille? Tuntuu, ettei nykyiselläkään mitään puhuria käy tuuliruudun seutuvilla eikä nilkkojen ympärillä. Onko kellään kokemuksia tällaisesta ratkaisusta, toimiiko? Vai oliko tämänlainen ratkaisu jo käytössä matsolla?

    vastauksena käyttäjälle: Citroen 2CV -omistajat #149415

    Tarkoittaako Konradamus kenties Facebook:ia? Sehän on härmännettynä tosiaankin lärvikirja… 😀

    vastauksena käyttäjälle: Monikan kuski esittäytyy #149375

    Jep jep! Kiitoksia vain toivotuksista. Ollaan vissiin melkein naapureita, vajaa 10km väliä. Ei se oo matka eikä mikään lapin erämaihin verrattuna…(mukaellen Sulo Vilen, Tankki täyteen). Nähdään! 😀

    vastauksena käyttäjälle: Peltietanan orga-numero #149390

    Ok, kiitti kaikille vinkeistä. Täytyy katsella vielä uudelleen, josko se numero löytyisi. Voi olla mahdollisesti niin heikolla maalauksella tehty, ettei osu silmään.

    Niin ja onhan se kuitenkin maalattu konehuoneen puolelle?

    vastauksena käyttäjälle: Peltietanan orga-numero #149383

    Tällainen numerokirjainyhdistelmä pitäisi löytyä mistä? En ole törmännyt tämäntapaiseen missään tai sitten valikoiva näköni ei ole sitä rekisteröinyt. Onko se jonnekin maalattu, meistetty vai kuinka pysyvästi/pysymättömästi merkattu?

    Tämä asia kuuluu kumminkin joukkoon turhanpäiväistä tietoa, mutta olisi kumminkin mukavaa tietää…

    vastauksena käyttäjälle: Monikan kuski esittäytyy #149372

    Kiitos kiitos.

    Aivan varmasti tulen. Saattaa silloinkin olla sitten nippu kysymyksiä takataskussa… 😀

Esillä 15 viestiä, 91 - 105 (kaikkiaan 105)