Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Myyjä varmaankin tuntee kulkimensa parhaiten, niin hänen arviollaan voisi olla huomattava painoarvo hinnoittelussa.
Kahta en tarvitse enkä pysty antamaan tallipaikkaakaan, mutta toinen noista kyllä minulle voisi kyllä kelvata. Löytyisikö jotakuta, joka voisi ostaa ostaa toisen, edellyttäen tietenkin, että myyjä suostuu “veljekset” myymään eri ostajille.
Yhteystietoni:
– 0443464354
– teropistemakinenatymparisto.fiJos ostajaa kiinnostaa, niin minulla olisi kyseisessä coupessa alun perin ollut ami6-moottori purettuna ja osiltaan puhdistettuna. Lisäksi olen hommannut uudehkot männät ja niihin uudet männänrenkaat. Alkuperäisetkin männät ovat tallessa. Toisessa männässä yksi männänrengas on aika reippaasti pikeentynyt kiinni, mutta lienee irrotettavissa.
Tero Mäkinen, Helsinki
Joo, kyllä tuolla hintapyynnöllä homma jää osaltani niikseen 😥
Mulle kans kuvia.
Mikähän mahtaa olla liikkeen nimi?
Ja eemeli on: tero piste makinen ät ymparisto piste fi
Nettiautossa taatusti ruosteeton, sinkitylle rungolle rakennettu (+ sinkityt lokarit) ja tekniikaltaan kelpoisesti pelittävä museorekisteröity ajoon valmis wanhussätkä tunnuksella id553631
Kannatan lämpimästi vaihtoehtolaturiajatusta. Minulla on vain myönteisiä käyttökokemuksia apparaatista museoJawassani.
Ehdottaisin kuitenkin, että se kärjetön sytkäpaketti puolineen ja älyineen pidettäisiin kuvioissa mukana ainakin niin kauan, kunnes museokatsastajilta saadaan näkemys asiaan.
Eikä tuo hinta-arvio pahalta kuullosta – on samaa suuruusluokkaa kuin Jawassa – jossa se tosiaan on ollut hintansa väärtti.
Jos sitten päädytään siihen, että jätetään sytkäpaketti pois, niin mitenkä mahtaa onnistua nykyisen käytössä olevan kärjettömän sytkän asentamien vaihtoehtolaturin kanssa? No varmaan onnistuu, jos moinen juttu otetaan jo suunnitteluvaiheessa huomioon.
Joten ei muuta kuin toimeksi … mahtaa olla kysyntää moiselle apparaatille muuallakin kuin täällä meillä Suomessa?
Mosa
Tein viime talvena koetilauksen Franzosesta ja homma pelasi hienosti. Tilauksen tehtyäni tuli välittömästi paluueemeli tilaukseni perille tulosta ja noin viikon kuluttua olivat kaikki tilaamani vermeet jo tulleet lähipostiin. Ja tärkeä seikka myös oli se, että laskuttivat sentilleen oikean summan ja laittoivat matkaan mukaan extrana vielä uuden katalooginsa ja pari pientä lisälahjusta.
Mosa
Keväällä 2003 ainakin Euromasterilla (Alatikkurila, Tapulikaupungintie 8) oli vermeet kolmipulttisten painottamiseksi. Joutuivat tietty vaihtamaan koneeseensa kolmepulttiseen sopivan vastalimpun, mutta tärkeintähän on, että heiltä moinen limppu vielä löytyi. Jos nikottelevat asiaa kysyttäessä, niin kannattaa verestää heidän muistiaan, että ainakin pari vuotta sitten homma hoitui hienosti odottaessa.
Mosa
Valun jäljiltä tuo laturinpaikka näyttää olevan. Moteuri on luultavimmin vm-62, mikä selittää moisen nokkalaturin paikan “valujäänteen”. Kiinnostaakin tietää, olisiko joku joskus koneistamolla paikan laturille käynyt teettämässä. Vinkit esim. homman teettäjistä otan kiitollisena vastaan. Mosa
Lopen projekteista minua kiinnostaisi tuo -67 lähinnä moottorin ja kaiken muun konehuoneen puolen osan osalta. Lisäksi kiinnostaisi kaikki muut sellaiset vermeet, joita voisi hyödyntää vm-61 wanhuksessa. Koko revohkan hankintaan ei minulla ole edes varastointimahdollisuuksia, mutta löytyisikö kimppaan sellaisia, jotka olisivat kiinnostuneita muista Lopen projekteista (55, 56, 67:n kori&runko)?
Mosa
Lenkkejä löytyi ja ovat tilauksessa. Kiitos kaikille vihjeistä.
Mitenkähän Fun Clubin tietoihin pääsisi käsiksi?
t. Mosa
Vihdoinkin löytyi aikaa tutkia wanhukseni kadonneen vilkun arvoitusta ja syykin katoamiseen kaiketi (?) löytyi. Vilkun kytkin on käkikellotyyppiä ja kytkimen kopan irrottamisen yhteydessä ropisi pöydälle pieni metallilangan pätkä, joka osoittautui olevan peräisin koneiston katkenneesta jousesta. Seuraavaksi alkaakin ankara jousen tai toimivan vastaavan käkikellokytkimen metsästys. Vihjeitä jousen/kytkimen saatavuudesta otetaan ilolla vastaan vai meneekö ratkaisun löytäminen jousen teettämisen puolelle.
Vinkit tälle palstalle/suoraan eemelillä/p. 044-3464354. -
JulkaisijaArtikkelit