Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
No perskules, silloin tuo moponetin kumi on passeli. Kun Manu näytät päivystävän just linjoilla niin vielä tarkennus, että alkuperäisestä kiinnikkeestä (sisälokarissa oleva peltipatsas) alapinnasta 82 mm alaspäin kumia. Niinhän? Miulla kiinnikkeet hyvässä iskussa, värkkään vain vastamutterille paikan alkuperäisiin. Kiitos ja kumarrus.
MNo mie väännän tään ny kulmaraudasta ( ja tähän tuo sininen hymiö) , Moponetista ja Id-liikkeestä (nimet muute…) Kuopiossa löytyy vastaava kuin “ruotsalaisen” liikkeen kuvassa oleva malli, mutta ainoastaan noin 60-70 mm korkeana.Näytästää akkiseltään aika jootiltä, saattaa alkaa kyyti tuntumaan turhan kulmikkaalta?
Eli summa summarum, kunka korkea se alkuperäinen kumi on, jos mitta olisi helposti saatavissa?
MNiinpä. Kysymyksen juju olikin onko tuo n.60mm jo liian pitkä joka taas tuo omat ongelmat pohjaamalla ennen aikaisesti ja taajaan. Eli itse muistelisin että alkuperäinen olisi noin 30-40mm korkea ja silloin tuo Jalppiksen malli olisi sopivampi, mutta tilattava malli.
MHeps.
Onkos kellään muistissa tahi helposti mitattavissa kuinka korkea alkuperäinen stopparikumi on? Toi Jalppiksen tötsä oli 30mm mut paikallisessa höpönetissä vastaava oli n.60mm korkea. Oman mielikuvan mukaan alkuperäinen on lähempänä tuota 30mm.
MPistä putki ilmanputsarille niin johan tulee muutama heppa lisää tehoa. Eli kyseessä Dyanen kone tahi vain koneen pellit, alkeellinen turbo.
Tuo rintapelti on oiva paikka verrattuna alkuperäiseen. Konttorit sallivat 80-90-luvuilla ainakin täällä Itä-Suomessa mieluusti meistata uuden numeron konehuoneeseen.Onhan se helpompi myös tarkastaa kuin tihrata polvillaan etujalkatilassa valolampulla ruosteista lattiaa,josta yleensä muutaman numeron erotti ja loput arvattiin. Meistaaminen oli myös helppoa kun sai hyvin vastarautaa taakse, vähän äänieristeitä syrjään kabiinin puolelta ja kaveri pitämään kiskonpätkää.Toki runkonumerosta tuli “korinumero” , mutta helpotti rungonvaihtoa jos sellainen tuli eteen.
Itsellä ehkä “paras” vastaantullut paikka numerolle on ollut Tiinan etusisälokari. Tuli kerran Veikon kanssa kyseinen Tiina ostettua, oli viikko aiemmin kuulemma katsastettu (ainakin se lokari). Kotio kuljin ajettiin mut jalat väsy kun puuttu kuskilta etulattia kokonaan, ei ollut vissiin inssi huomannut konttorilla kun oli leiman antanut.
mphMoi vaan ja kyllä tässä tuli desat ja vuut mieleen ku tätä selaili edes takaisin tuumien et tämänkin olen jo aikaisemmin nähnyt. Mut positiivisesti, saahan näin paksumman lehden.
mph
Taitaa vaijeri vaihtua siinä vaiheessa kun umpion pohja vaihtuu pellistä muoviin eli näiden muovisten vaijereita Veikko kaipailee.
MPH13.10.2008, 10:57 vastauksena käyttäjälle: Retro Design mainostaa – 10.10.08 MUNANPUOLIKKAITA!! #141501Mie komppaan Kimmoa, tulen mukaan jos kimppa toteutuu. Saattaa Aulis vaikka joskus valmistua.
MMoi
Miulta löytyisi ylimääräinen nappimallinen. Väriltään vaalea, lukko ja nappi paikallaan, ikkunaa ei. Laitoin tekstarin,jossa yhteystiedot.
MMiulta saat jos on sopiva malli (mie tuosta mitään jummarra). Tuleman ehkäpä jo huomenissa. Viestin. Onko keksejä kaffeella?
MMoi Kuopiosta
Kyllähän siulle löytyy osia Tiinaan. Muutama purettu Dyane on laatikoissa Nurmeksessa. Palataan viikon päästä asiaan ja tuumitaan mitä tarvitset ja mitä löytyy. Piipahdan tuossa nopsasti ulkomailla alkuviikosta ja palajan perjantaina.
MPHJuu paino pois keulasta ja rasvaa sisään. Saisi sitten tulla ulos tosiaan mielellään sieltä vähän ylempääkin eikä vain ensimmäisestä välistä. Rasvan menoa auttaa jos kääntelee renkaasta tai ratista välillä. Jos se rasva tulee kaikki sieltä eka välistä vain, niin olen joskus käyttänyt tavallista liimapuristinta apuna puristamalla koko systeemiä tiukemmalle ja avot.
Näin siis jos tekee hiukan huolellisemmin, toki sitä rasvaa kannattaa pistää muutenkin, renkaiden ollessa paikoillaan ja vieläpä maassa, on vain vaikeampi kuikkia alle. Muistaakseni vanhuksen käyttäjäohjekirja 50-luvulta suositteli rasvaamaan 500 km välein, mutta taitaa olla voiteluaineet parantuneet (toivottavastia) niistä päivistä, olkatapit varmaan päinvastoin.
MPHMie kiillotin ja lakkasin omasta.Tuli kiiltävä ja ihana.Toimis varmaan tossakin vai tahdotko toisen.
Terv. MOot nä Veikko rohkea poika, ku uskallat noin renkaita tarjoilla. No pohojalaisethan on, vai keski-suomalaiset. Tämä palstan seuraaminen herisyttää parhaat naurut nykyään.
-
JulkaisijaArtikkelit