Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 166 - 180 (kaikkiaan 3,422)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: 1-kurkku kaasutin/työntötangon lukitus #174997

    Tuollainen kuva siis.. 😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: ilmoituksen poisto #175531

    Näin näyttää ikävä kyllä olevan,, vain muokkaa ja lainaa palkit löytyy..
    Palauttaa luvattiin mutta oliskohan muutettu takaisin esto päälle..
    😯

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Tuulilasin asennus_2CV6 #175469

    Josko tuolta….
    https://www.2cv.fi/wiki/index.php?title=Tuulilasin_ja_sivulasien_asennus.

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Katkennut pinnapultti #175434

    Monesti on vastaan tullut erilaisia poraus ynnä muita yrityksiä joilla on tilannetta jopa pahennettukin..
    Olin aikoinaan sivutoimisena valtuutettuna korjaajana pienkone korjaamolla ja monesti asia olisi voitu korjata näppärästikkin esimerkiksi tuo ruuvari vinkki,,
    mutta kun omistaja oli jo kerinnyt tehdä korjauksen lähes mahdottomaksi omilla epäonnistuneilla yrityksillä..
    Yksi ei aina toimiva konsti on porata reikä ja vastakierretapilla yrittää sitten avausta,, ideana hyvä,, mutta levittää väännettäessä samalla pultin pätkän kierteistään kiinni entistä lujemmin reikäänsä..
    On olemassa yksi kehittyneempikin poraus ja vääntiö tappi systeemi..
    Porataan sarjan mukana tulevalla poralla reikä ja lyödään vataavan kokoinen terävillä harjanteilla oleva tasapaksu tappi siihen porattuun reikään,,
    tappi ei kovinkaan levitä pultin jämää mutta papin harjanteet auttavat pultin jämän pyöritystä kierteiltään pois..
    🙁

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Katkennut pinnapultti #175431

    Yksi konsti olis sellainen että laitetaan sopivan kokonen mutteri pultin jämän päälle ja yritetään vaikka mikillä isolla virralla tuikata mutterin sisältä kiinni pultin jämään ja annetaan rauhassa jäähtyä ja yritetään sievästi mutterista kiertää pultin jämä pois..
    Kun pultin jämä on kuumennut niin jäähdyttyään monestikkin lähtee helposti pyörittäen pois..
    Mitä pienempi katkennut pultti on se vaikeuttaa irrotusta,, 8 millinen ainakin onnistuneesti poistettu edellä kuvatulla tavalla..
    😯

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Kitkavaimentimen säätö #175412

    Sitä yritin juuri tuossa aijemmin kertoa.. 💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: kaasarin läppä #175406

    Senhän näkee läpän viisteistäkin kuinpäin se kuuluu olla.. 😯

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Kitkavaimentimen säätö #175408

    Eipä sitä noin minä ainakaan ole koskaan määritellyt..
    Parempi on kokeilla painella puskurin keskeltä ja katsoa heijaus liikkeestä että se pysähtyy yhden heijaus liikkeen lopuksi kun on päästänyt irti puskurista..
    Heijaus liikkeen tulee olla kummallakin laitaa kuljinta samanlainen että vaimennus on balanssissa ja ajamalla tuntee myös jäykkyyden..
    😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Keskipakokytkin, pyyhkijän varret ja sulat #175327

    Sen kummemmin kutosen keskipakokytkintä tuntematta mutta kuvien perusteella asennus ei pitäisi olla ylitse pääsemätön,, kokemukseni perustuu kuitenkin wanhuksen keskipakokytkimeen..
    Edellytys kuten wanhusmallissakin perustuu siihen että kaikki asennuksessa tarvittavat osat on olemassa lisukkeineen kaikkineen..
    Esimerkiksi sarjaan kuuluva vauhtipyörä,, kitkakehä sekä vaihdelaatikon akselille tuleva kitkarumpu kytkinpaketteineen,, laakereineen ja sovitus prikkoineen sekä laakerin vasenkätinen kiristys mutteri..
    Unohtamatta sitäkään että keskipakokytkin paketti wanhuksessa vaatii isomman tilan koneen ja vaihteiston väliin joka siinä on saatu aikaan noin 12mm pitkillä holkeilla kiinnityspultien kaulalle koneen ja laatikon väliin..
    Wanhuksessa on kuitenkin kytkinakseli eri pituinen keskipakokytkimelle verrattuna jäykkään kytkin versioon..
    Tästä syystä kuitenkin uskoisin tilan asenukseen riittävän kutosessa kun kerran vaihteistossa on valmiiksi keskipakokytkimen vaatima asennus valmiuden vaatima kytkinakseli vakiona ja tilaa tulee lisää asennukseen kun sarjan vauhtipyörä on todennäköisesti ohuempi kutosen vakio vauhtipyörään verraten..
    Jos itselläni olisi tuollainen täydellinen asennussarja niin kokeilisin ehdottomasti sitä paikoilleen,, ainoa miinuspuoli on sitten se että työntämällä tai hinaamalla ei saa käynnistettyä vaan täytyy tyytyä veiviin,, lisäksi pysäköinnissä on aina laitettava käsijarru päälle sillä vaihteen varaan pysäköinti ei enää onnistu sattuneesta syystä..
    😉 😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Kaasu hirttää #175315

    Jos on vaijerilla toimiva 2 kurkkuinen kutosen kaasutin niin normaalisti siinä ei ole kaasun palautuksen vaimenninta..
    Sellainen löytyy vain jos kone on varustettu keskipakokytkimellä..
    😯

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Kaasu hirttää #175313

    Läpän ruuveihin ei pääse kun alakautta kun kaasutin on kädessä,, ruuveja löysätään vain sen verran että läppä liikkuu nihkeästi..
    Ruuveja ei edes kannata ottaa irti koska ne on niitattu päistään keveästi eivätkä irtoa särkemättä akselilla olevia kierteitään..
    Ja sen verran vielä että hommaan ei kannata alkaa ellei omista todella laadukasta ja oikenlaista ristipää ruuvitalttaa..
    💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Kaasu hirttää #175311

    Laskemalla vaikkapa kontako kierrosta avaa sitä ruuvia.. Ja toisaalta onko sillä sitten väliä paljonko..
    Takaisin saa kun kiertää ruuvia riittävästi että kaasuläppä raottuu ja käynnistää koneen,, sitten vain virittelee sen ruuvin takaisin siihen kohtaan kun koneen tyhjäkäynti on oikea,,
    sillä kaasuvivun pönkä ruuvilla kun vain säädetään tyhjäkäinnin kierroslua..
    Seonruuvi on sitten taas oma tarinansa ja siihenkin löytyy hyvät ohjeet tarvittaessa..
    😯

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Kaasu hirttää #175309

    Ongelman syy on juuri siinä akselilla kaasuvivun vieressä olevassa jousessa se siirtää akselia myös sivu suunnassa jolloin läppä nojaa kurkun laitaan..
    Tuo minun esittämäni niksin suorittamisen idea on siinä että akseli ja läppä asemoidaan siten,,
    että akseli siirretään nojaamaan siihen akselin pääty prikkaan eikä läppä pääse enää nojaamaan kurkun reunaan vaan toimii niinkuin on uutena säädetty..
    Vanhemmuuteen akselin pääty prikkakin kuluu jolloin akseli pääsee siirtymään sivusuunnassa ja ongelma ilmestyy..
    Silloin tuo läpän uudelleen asemoinni auttaa..
    Korjaus toimenpiteen olen onnistuneesti tehnyt kolmeen eri kaasariin hyvin tuloksi ja konsultoinut korjaus niksen myös muille tarpeen mukaan..
    😯

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Kaasu hirttää #175306

    Vika ilmestyy yleensä kulumis vikana kun kaasuläppä nojaa toiseen laitaan kurkkua..
    Korjaus on yksinkertainen toimenpide..
    Otetaan kaasari ensin irti ja käännetään pöydälle ylösalaisin että saadaan kaasuläppä näkösälle..
    Seuraavaksi kierretään siellä vivustossa oleva läpän raotusruuvi siten että kaasuläppä menee kokonaan kiinni..
    Seuraavaksi löysätään hiukan läpänakselilla olevia ruuveja jotka lukitsevat läpän aseman akselilla..
    Kun se on tehty pidetään toisella kädellä kaasuläppä visusti kiinni ja naputetaan läpän akselia päästä jotta se liikkuu hiukan siihen reunan suuntaan mihin se mahdollisesti on täristessää tehnyt pienen kolon jolloin kaasuläppä takertuu siihen kiinni..
    Toimen piteellä niin sanotusti keskitetään läppä siihen kohtaan kurkun reikää että se ei enää takerru kurkun reunaan vaan palautuu kevyesti kiinni saakka..
    Kun haluttu kohta on löytynyt lukitaan läppä uudelleen akselile niillä kahdella kahdella ruuvilla..
    Tämä on toimiva ja monesti kokeilemani niksi..
    😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Kiihdyttimen kalvo ja nopeus- & km-mittarin osa #175246

    Kuvien linkitys ohjeita löytyy tuolta linkistä..
    https://www.2cv.fi/forum/viewtopic.php?f=1&t=5956

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

Esillä 15 viestiä, 166 - 180 (kaikkiaan 3,422)