Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
@Jaspi wrote:
Tuosta 58 – 58,5 senttiä mitasta vielä kysyisin, siis tuo on etukolmion yläsauman korkeus rungon pinnasta mitattuna ?
Kyllä siitä saumasta jossa on lokareiden yläkiinnikkeet korissa…
Itselleni kun olen etukolmiota ja kynnyksiä sekä pohjapeltejä vaihtanut niin on ovet olleet korissa kiinni koko ajan jolloin on voinut sovitusten ja hitsailun välissä kokeilla ovia kiinni.. Kopan ollessa rungon päällä sovitusten ajan…
Sain todella mallikkaasti istuvat osat keskenään.. 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Hyvältähän tuo kuulostaa,, se korin etupään poikittais sauma siinä poljin rungon kohdalla on rungosta ylös mitaten noin 58 – 58,5 senttiä ylhäällä,, vaihtelee yksilöittäin..
Toinen tapa mitata korin korkeus on kun laitetaan lauta kynnyksien yli sekä etu että taka jalkatilan kohdalle,, siitä laudan alareunasta mitaten rungoon tulisi kori olla yhtä korkealla suunnilleen sekä edestä että takaa.. Sivu suunnat mitataan kynnyksestä kummallakin puolella
vaikkapa rungon reunaan.. Kun kori on noinkin paljon purettu on mittailu eri vaihtoehdoilla tärkeä.. Hyvä konsti ehdottomasti on tuo etupeltien kasailu avuksi sovitukseen.. Hyvä olisi myös jos etuakseli olisi kiinni rungossa,, näin voi rattiputkella kokeilla että korin yläkiinnike rattiputken yläholkkiin sattuu myös kohdalleen ettei se sitten käytössä kampea mitenkään,, on murtumis vaara olemassa siellä ala spoorin likellä..
Niin ja vielä,, että kynnyksien sijaintia sovitellessa tulisi ovia paikoilleen sovittaen kokeilla niiden istuvuus paikoilleen,, summassa ovien reijät ei satu kohdalleen,, sen verran kori vetelee kummasti vaikka olisi kuin hyvin pönkäilty joka suuntaan….
Mutta tunnut kyllä osaavan nuo hommat.. Heitinpä kuitenkin jotain kommenttia….. 😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Niimpä,, hyvä konsti ilta puhteilla askarrella.. 😉
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Joulun toivotukset myös täältä Napapiirin tuntumasta kaikille!!!!!!
Ja hyvää ja hauskaa uutta 2cv vuotta kaikille !
Valo show video: http://www.youtube.com/watch?v=bXjbMIZzAgs” onclick=”window.open(this.href);return false;Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Niinpä niin,, sitä aktiivisuutta?? näyttää yksistään meidänkin porukalla olevan hakusassa,,
vaikka kyse tässä viestiketjun alussa on vain että lueskelis vanhempia juttuja vaikkapa haku toiminnolla ja jos kiinnostavaa löytyy niin laittais tänne linkin kyseisestä sivusta / jutusta niin olisi se helppo itsekkin katsoa ja koostaa tarvittaesta sieltä jotain jutun tynkää tuonne Wikiin… ❓ 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂@miki wrote:
Tornion keskusvarasto? Rautalammin sivukonttori? Haloo?
Kannattaa varmaan soittaa suoraan,, eivät Ko henkilöt välttämättä lue koko ajan
tätä palstaa… Apua help hyvä numero arkisto… 😉
Sori kun sekaannun asiaan joka välissä….. 😯Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Minä toisin sen koneen pirttiin lämpimään ja talvipuhteilla irroittaisin kannet ja pytyt,,
jolloin pääsee nykimään kiertokangen alapään laakerit välyksen tuntemiseksi..
Ja onhan se muutenkin hyvä jos pääsee putsaamaan pytyt ja kannet vanhasta töhnästä..
Kone herää käymäänkin sitten kivasti kun se aika koittaa..
Kannattaa sitten kasata öljyten,, niin ei ota säilytyksessä ruostetta pyttyihin.. 😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂No taka ovien upotuksia en nyt muista,, eikä pääse katsomaan kun kulkimet talvisäilössä.. ❓
Etuovien kanssa on tullut sumplittua,, nekun etupäässä lahovat ensimmäisinä,, takaovet säilyy paremmin.. 😉
Toki kätevälle kaverille nuo sovitus hommat eivät ole mikään haaste,, sitä vartenhan
on mitat aina käsilla,,, tuo ovien eroavuus vain kannattaa aina tarkistaa,,
ettei tule kiireessä vaihdeltua ja säästää ylimääräisen muutostyön vaivoilta…. 😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Muuten wanhimmat nelkun ovet ei käy uudemmille lukoille,, uudempi lukko on ovessa
5 millisessä upotuksessa kun taas se alkupään nelkun “wanhus mallinen” on sileässä ovessa.. 💡
Mutta senhän kyllä kaikki tietävätkin… ❓Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂No hällä väliä,, viimevuodenkin euroviisujen Norjan voittaja kappale oli Eurohumppaa…. 😯
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Nostampa tätä ylemmäs,, jotta pysyy asia mielessä…. 💡
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Lukkojen huolto otsikolla on edelliset kuvat nyt 2cv Wikin Niksessä.. ❗
Jos kiinnostaa niin siellä voi kirjottaa täydennystä asiaan tarvittaessa… 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂@kari80 wrote:
Ompa pirunpaljon vaikeampi asettaa etupuolelle….koittakaa…
talvesta -78Tarkka mitotus ja päästä työntäen menee etupuolelle niinkuin kiskoilla…
On tehty monesti takavuosina kun aktiivisti ajettiin talvisin… 😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Tuo osattiin jo 80 luvullakin,, joskin pelti laitettiin lauhduttimen etu puolelle..
Jolloin lämpö jäi komehounetta lämmittään,, tuuletin viiman ulottumattomiin….. 💡 😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Tintti autoja myynnissä Huutonetissä… ❗
Osoite sivulle löytyy tuolta osiosta..
viewtopic.php?f=14&t=5346Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂 -
JulkaisijaArtikkelit