Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Ennen sinkitystä se tuki on helppo laittaa,, mutta kun ostaa valmiiksi sinkitys on se myöhäistä… 💡
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂@Isoo-Jukka wrote:
Olen ymmärtänyt, ettei sinkitys kuitenkaan ole aisoja vääntänyt, pikemminkin vain vetänyt lommoille laakeita suoria pintoja.
Yhdestä sinkitetystä rungosta kokemus,,, taka aisojen sisäsivut kutistuneet jolloin aisat kääntyneet sisään päin 3 senttiä mitattuna takapuskurin takimmaisten kiinnitys reikian kohdalta..
Jouduin aisojen välistä tunkilla työntään jotta sai puskurin ja bensatankin mahtumaan paikoilleen,, kuin myös korin taaimmat kiinnitys pultit… 😯Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Mitä ilmeisemmin vikaa on jo akussa,, latauksen jälkeen yleensä ehyt akku pitää jännitteen liki12 voltissa jos ei kulutusta ole.. 💡
Akun huono kunto / jännite selittäisi tuon vilkun hitauden koneen seistessä… ❓Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Ehkä mahdollisesti alun perin olleet kytkettyinä kojelaudan takaa suoraan vilkun kytkimen takaa vasen vasemman vilkun menojohdosta ja oikea vastaavasti oikealle menevästä..
Nuo wanhat vikun releet vilkuttaa nopeammin koneen käydessä jolloin jännite nousee,, ehkä noiden merkkilamppujen vastus kuorma hiukan hidastaisi vilkutus tahtia jos ne ovat
rinnan kytkettyinä vilkun polttimoiden kanssa ??? Arvailen ??
Entäs lataus jännite,, ??Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Kello on luultavasti mekaaninen ja sähkövetoinen.. Ehkä laakereiden rasva kuivunut ja hidastaa siten käyntiä ??
Voitelu huollon paikka… ➡ 😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂@Citroman wrote:
Kuvan heijastus seinälle ja kuva digikameralla, onnistuisikohan?
Minä veisin kuvan lähimpään Valokuvaus liikkeeseen ja pyytäisin sen sähköiseen muotoon vaikkapa omalle muistitikulleni… 💡
Helppoa,, eikä kovin hintava toimenpide… 😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Pakusta on moneksi…. ❓ 💡 😯
http://www.youtube.com/watch?v=LYanMN6PgEE&feature=rec-LGOUT-real_rev-rn-HM” onclick=”window.open(this.href);return false;Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂@amikutoseeni wrote:
Olin silloin Isoo-Jukan kanssa sitä vanhuksen koneesta rakennettua pumppua tms ihmettelemässä. Moottorissa oli vain yksi sylinteri, toisella puolella lohkossa oli puutulppa. Valokuvakin siitä vekottimesta on, mutta saa nähdä löydänkö.
No jopas sattui,, nyt minäkin muistan tuon kompuran jota siellä ladossa ihmettelin pakua noutaissa.. Sain silloin sen mielikuvan että olisi ollut tuon minun pakuni koneesta tehty?? Pakusta kun puuttui muutakin osia kuten jousitus kuskin puolelta toinen umpio ja ratistakin oli sahattu ohjaus rinkula johonkin muuhun käyttöön ynnä muuta?? ❓
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Paljon on ajat muuttuneet tuosta,, itse olen ollut 14 vuoden ikäinen tuolloin..
Muistan vielä -65 vuoden kun itse sain ensimmäisen auton,, keväisin ei kelirikkon aikaan
pystynyt joka pitäjään ajamaan,, kun tiet oli puhki… Vain suurimmat päätiet oli jo
-65 vuonna muutettu öljysoralle… Nostalkinen kuva,, tulee nuoruus mieleen.. 🙄 😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Muuta ei tähän hätään löydy,,,,
Topolla on vino pino dokumentteja,, B 3 L näyttää listalta puuttuvan…..
Mutta kokemuksesta tiedän että lähelle samanlaisen lämppärin kaavoja voi soveltaa tietyssä määrin..
Käyppä tutkaileen tuolta osoitteesta…… 💡 http://ww.hulifer.net/paku/eberimatsku/” onclick=”window.open(this.href);return false;Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂@miki wrote:
Taitaa olla tismalleen sama mekanismi pakun vasemmassa takaovessa?
Kyllä ne ihan samat osat on kummassakin,, varmaan niitä löytyy joidenkin nurkista kun penkasee hiukan.. ❓
Eipä ole tullut omia romppeita tutkittua löytyiskö ?? Kun ei ole itsellä ollut tarvetta,, nekun ovat pakussani jo valmiiksi olemassa….. 😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂No joo,, kierre jouset kuuluu olla siellä karan kaulalla kun se työnnetään paikoilleen sinne putkeen ja laitetaan sitten ne avaus hantaakit karan päähän jotka lukitaan mutterilla.. 💡
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Sehän ei toiminut tuo vanha systeemi,, jakarien olisi pitänyt järjestää jaoksessa omat korjaus koulutuksensa….
Tämä nykyinen koulutus systeemi kehitettiin nimen omaan että uudemmat ja vähän tekniikkaa tuntevat muutkin kiltalaiset pääsisivät
itse toteuttamaan pienimuotoisia huolto ynnä muita toimenpiteitä jolloin alkamis kynnys alentuu ja uskaltaa itsekkin alkaan tutustuun kulkimensa saloihin.. 💡
Ne suurempien remonttien teot ja opastus voi olla sitten jakareiden hommana kunkin kiireiden ja muiden töiden lomassa… 😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Helpottaa lukijaa kummasti,, jos viitsii laittaa suoran linkin pelkän numeron sijaan.. 😯 💡
Tässä suora linkki: http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=879819″ onclick=”window.open(this.href);return false;Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Ovelan mallinen tuo kiekka mittari… 😯
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂 -
JulkaisijaArtikkelit