Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 1,891 - 1,905 (kaikkiaan 3,422)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Ohjauslaitteen kunnostusta #140998

    Kopioin 2cv-Wiki:in hammastangon kunnostus linkin joka ohjaa Rauno Tuomaisen ansiokkaati tekemään
    kuvalliseen ohjeeseen.. 💡

    Linkki löytyy osiosta Tekniikka / Ohjaus
    http://www.kolumbus.fi/~w498782/ohjausakseli/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Lisäksi sieltä löytyy 2cv:n osista ohje kuinka luetaan varaosa kirjaa että löytyy oikea osa vuosimallettain…. 💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Ducellier eurocode #154757

    Pelkkä arvaukseni olisi että on ehkä kuvassa näkyvän kaltainen… ❓ 🙄 😉
    http://www.aijaa.com/v.php?i=5127521.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: tyhjäkäynti hukassa ja löyty #154794

    Monesti moni ihme käytös koneessa hoituu venttiilien,, sytytyksen ja kaasarin ilma ruuvin säädön avulla… 💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Kärkien/ajoituksen säätö #139583

    Entis aikaan oli tavallisten autojen vauhtipyörällä merkitty useampi merkki,,
    oli sytytyksen perus ajoitus merkki, ja yläkuolokohdan merkki, lisäksi ne merkit
    joista katsottiin sitten käydessä strobolla sytytyksen oikea ajoitus, jos jakajan
    keskipako säätö ja alipaine säätö toimivat oikein… Näin jotenkin sen muistan..
    Pitäisköhän verestää muistia ja lukaista pitkästä aikaa Auto teknistä käsikirjaa??
    💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Kärkien/ajoituksen säätö #139581

    Pähkäiltyäni tuota 3 hammasta,,, niin tulin siihen tulokseen että se tarkoittaa jälkeen oikeaa sytytys
    merkkiä eli 3 hammasta koneen käydessä on ennakkoa sen verran lisää,, mikä onkin lookista koska
    keskipako säätö on lisännyt ennakkoa koska kone on käynnissä..
    Keskipako säätö alkaa säätään ajoitusta jo siinä alle 1000 kierroksen paikkeilla ja silloin ollaan jo liki
    tyhjäkäynti kierroksia…
    💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: taas etenee ( vanha mies uudet autot ) #154769

    Peltejä voi kysellä esimerkiksi alla olevista linkeistä:

    Killan varasto http://www.suomen2cvkilta.fi/varaosat/” onclick=”window.open(this.href);return false; (vain Killan jäsenille)
    Sitronen Oy http://www.sitronen.fi” onclick=”window.open(this.href);return false;
    Automeca Ay http://www.automeca.net/” onclick=”window.open(this.href);return false;
    Motonet Oy http://www.motonet.fi” onclick=”window.open(this.href);return false;
    Auto-Artikkeli Oy http://www.auto-artikkeli.fi/” onclick=”window.open(this.href);return false; 💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Manun 2cv #154743

    @kari80 wrote:

    Etupuskuri..???? mulla oli vuonna -78 rättärissä Fiat 600 puskuri…näyttää samalta…?

    On muuten Fiat 850 tuo puskuri,, vähä jämäkämpi kun 600:sessa…. 😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Manun 2cv #154741

    Kyllä vissiin oli sama henkilö,, Myynti ilmoitus oli Nyytisissä..
    Risto haki sieltä sen wankuksen jonka maalasi keltaiseksi
    sillon Vaasan aikaan,, muistelen…

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Manun 2cv #154739

    Sitä en enää muista valitettavasti,, olin niin hurmaantunut löytööni että
    noutopaikkaa en enää muista.. Myyjän puhelin numero oli oppaana
    ja hän opasti minut ja trailerini paikalle..
    Sen muistan että pois tullessa oli kova räntä sade…
    🙄
    Aikaa tuosta tapauksesta on jo 27 vuotta….
    Silloin Pakut oli harvinaisia kulkimia ja monet niistä haaveili jo silloin,,
    ja aika paljon niitä onkin pelastettu henkiin sen jälkeen,,,
    niin kuin minäkin pelastin vielä toisenkin silloin,, on nykyään Topolla
    Joensuussa,, monen mutkan jälkeen……
    😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Manun 2cv #154737

    Yleensä tulivat Suomeen nämä Suomi pakut paketti autoina silloin,,
    Määrä ajan toimittuaan pakuina sai muuttaa h-autoksi kun laittoi
    sivu ikkunat ja taka penkin.. Näin on käynyt tuolle minunkin pakulle
    60 luvulla jolloin nuo ikkunat on siihen Alavudella asennettu..
    Alavudelta vuonna -82 tuon kuusen alla asuneen raadon pelastin henkiin..
    😉

    Historia kuvat -82 syksyltä,, ovat vanhoja valokuvasta skannattuja,, laatu mitä sattuu… 💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: talvitulloo !LÖYTYI lämpöä KIITOS ! mielenkiinnostanne. #154722

    Tavallaan sama konsti kuin edellä kerroin,, mutta toiseen suuntaan
    puhallus.. Sieltä puhallin kotelon siipi aukosta puhaltaen tulee myös
    osa ilmasta kapiiniin saakka jos lämmönvaihtimen luukut on auki sisä
    tiloihin….
    😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: talvitulloo !LÖYTYI lämpöä KIITOS ! mielenkiinnostanne. #154715

    Minä aikoinaan ennen öljypohjan lämmitintä laitoin pusturin päälle
    sähköpuhaltimen jonka päälle laskin konepellin pitämään sen puhaltimen
    paikoillaan.. Kun puhallin oli ollut puhaltamassa puolikin tuntia kovallakin pakkasella
    moottorin tuuletin aukkoon niin lähti käyntiin kuin kesällä konsanaan…
    Homma hoituu tuhannella watillakin tai tehokkaalla auton sisälämmitin
    puhaltimella,, itse käytin sellaista kuivaan sisätilaan tarkoitettua 2000 watin
    puhallinta 1000 watin tehilla jottei muovinen tuuletin siipi kuumene liikaa..
    joskus laitoin puhaltimen kone huoneeseen sisälle siten että puhalsi imusarjaan
    ja koneen yläosaan,, ei niin tehokas kun puhallin aukossa…..
    💡 😉
    PS: Tietenkin jos löytyy öljypohjaan sopiva lämmitin jostain niin se on vaivattomin ja turvallisin vaihtoehto,, kuten edellä on ehdotettu….. 😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: SÄTKÄN VALM.NUMERO #154487

    En tiedä onko konttoreilla tiukentunut tuo mumeron meisto ettei itse voi meistää??
    Tähän asti ainakin Raahen yksityisellä on seuraava toimenpide riittänyt….

    Olen meistänyt ajan saatossa useammatkin numerot,, korkeus 8 mm…
    Korpivaaran kirjallista todistusta minulla ei ole ollut,,,
    vain itse printattu paperi jossa olen kirjoittanut seuraavaa:

    Todistus
    Olen ruoste vaurioiden korjauksen yhteydessä joutunut meistämään
    Citroen 2cv tyyppinumero runkonumeron xxxxxxxxxxx uudelleen entisen kadonneen tilalle.

    Paikkakunta päivämäärä Oma nimi kirjoitus sekä nimen selvennys

    Todistavat: tähän kahden todistajan nimi kirjoitus ja nimen selvennyt

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: MOOTTORINLÄMMITIN ja peppureppu ! #153443

    No eipä maha sitten mittää.. 🙄 😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: MOOTTORINLÄMMITIN ja peppureppu ! #153441

    Taas myynissä peppureppu:viewtopic.php?f=3&t=5237

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

Esillä 15 viestiä, 1,891 - 1,905 (kaikkiaan 3,422)