Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Voihan sitä tulla paikalle itsekkin,,, meilläkin matkaa kertyy mutkin noin reilu 1000 km,,
kun täältä jokivarresta tullaan… Se on suhteessa vähän kun vertaa mitä kesäretkellä meni aikaa ja pensaa….. 😉
Niin eipä tarvi valtakirjoja… 💡 ……. 🙄Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Siinä rattilukon rungossa on halkio alapuolella josta kuusiokolo avaimella
osittain saa löysättyä sitä putkella olevaa pantaa..
Pannan suojapelti kuppi on ruuvilla kiinni sieltä lukon takaa ylhäältä.. 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Nyt olen sellaisella “läppärillä” jossa Ubundu käyttis ja selain Firefox,, mutta
täälläkin näkyy kaikki oikein kummallakin osoitteella,, eli tuolla vanhalla
suomen2cvkilta.fi,, että myös 2cv.fi….
Mikähän häikkä siellä sitten voisi olla.. ❓Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Joensuussa Möötti 10 päivän kuluttua… Tuleppa silloin tutkaileen itse
minkälaisessa mielen tilassa siellä elellään,, veikkaan että hupimielellä…. 😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Minä en ainakaan ole huomannut että mikään olisi täällä muuttunut,,
kuvatkin näkyy kuten ennenkin….. 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Virallinen Möötti alkaa tasan kello 18.00 jolloin ukset sulkeutuu..
Tietenkin paikalla ollaan vähä paremmissa tamineissa kun Sivan
kassalla.. No Mööttiinhän pääsee vain 2cv killan jäsenet tietty… 😯 😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂No sekin on jo jotain jos kirjoittaa sinne Wikiin aiheen ja vaikkapa aiheeseen
liittyvän linkin tänne sivuille siihen asiaan,, niin ompas helppo löytää sieltä
vaikka vain linkki jolla oikea keskustelu aukeaa heti luettavaksi..
Sellaisen laitoin esimerkiksi taannoin tuosta laturin kunnostuksesta….. 💡
Jäljestä päin helppo vaikka kirjoittaa sinne vaikka kokonainen ohje,, kun on siellä jotain mistä
katselee aiheeseen liittyvää materiaalia… 😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂No ei sen väliä,, meidän wanhempien täytyy nuo asiat osata jo ulkoa ennestään….
Ajattelin lähinnä josko ne sais tuonne 2cvWiki:in Suomeksi….
Jälkipolvien luettavaksi..?? 😉 😀Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Niinpä,,, kun joku vielä suomentais tuon,, http://www.sitruuna.com/654321/2CV-preparations2004.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false; ….
Meitä “wanhuksiakin” on vielä olemassa jotka kaikki ei väännä tuota vierasta murretta… 😯 🙄Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Oikeasti akun miinus kaapeli menee vaihteistoon kiinni,, siitä maadoitus jatkuu koriin…
Vielä kun on moottorista maadoitus siihen valopukin putkeen jossa valo kuuppat on kiinni
niin alkaa olla se puoli kunnossa… Sitten on vielä varmistettava että lataus säädinkin
saa kunnon maadoituksen.. 💡
Puhumattakkaan että laturi ja säädinkin sekä akku pitää olla kunnossa,,
niin ompa huoletonta ajella.. 😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Eipä minultakaan löytynyt juuri noiden numero sarjojen väliin yhtään laattaa,,
monta muuta kyllä löytyi…
Olisko jo kaikki nuo wanhat vuosimallit muuttaneet laattoineen Citikoiden taivaaseen.. ❓ 😯 😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂No nyt olis kyseinen alkuperäinen lipare ruuveineen tuolla pöydällä,, jos kiinnostaa.. ❓
Tuletteko Mööttiin voisin ottaa mukaan nuo osat ja ne pikaritkin joista oli puhe Mostissa.. 😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Veikkaan,, että avain ei ole oikea,, 😯
Sen muutaman kerran kun olen virtalukkoa irroitellut tehtaan asennuksen jälkeen
olen kylmästi porannut kiinnitys pannan poikki jolloin kiinni pito pannan mutterit on
helpoimmin avattavissa.. Nyt kun tehtaan jäljeltä ne nysät mutterit on vasta puolen
tuen koloissa..
Uuden pannan saa kun ostaa sopivan kokoisen pakoputken “uu” klemmarin ja siitä
käyttää sen pannan lukon kiinnitykseen,, vasta kappaleesta siellä lukon kiinnityksessä
sahaa pois ne mutterin upotus kolojen reunat jolloin sinne sopivat ne uuden pannan mutterit…
Sen lukon sivussa oleva kahdella niitillä oleva luukku kätkee alleen lukon kielen jousen jolla
rattilukko napsahtaa ratin putkella olevan koloringin koloon…
Kun pannan on saanut peliteltyä pois niin lukon yläpuolelta paljastuu ruuvilla oleva musta
pelti kuppi jonka poistamalla tulee ohjausputken lukkorengas näkyviin.. Lukkorenkaan
kuusiokolo pultit avaamalla lähtee rengas irti jolloin lukon saa kokonaisena
rattiputken irroituksen jälkeen käteensä..
Kunnolla ammattinsa osaava lukkoseppä tekee kyllä uuden avaimen lukkoon
kun sen vie sepälle… 💡 😉
Toinen vahtoehto on hankkia uusi tai käytetty avaimellinen lukko ja asentaa se käyttöön… 🙄Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Omasta wanhuksen irto lohkosta löytyvä kilpi kuva alla…..
Vähän jäi tarkennus heikoksi,, mutta selvän saa kyllä kuvasta….
Vuosi mallista ei tietoa,, muuta kun vanha on.. ❓Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Pumppu painaa jousi voimalla bensaa,, kone voima vain vetää kalvoa
alaspäin imuvoiman aikaan saamiseksi.. Jos bensa ei mene mihinkään
pumpussa jää kalvo taka asentoon jolloin kone voima heiluttaa vain
pelkkää vipua mutta kalvoa ei kunnes se taas on painanut bensan
johonkin,, normaalisti kaasariin jos letkua ei ole tulpattu….. 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂 -
JulkaisijaArtikkelit