Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Toinen syy kaasuläpän jumituksessa on se että ykkös kurkun akselin joutilaasta päästä
stoppari prikka + steva kuluvat ja akseli pääsee siirtymään sivu suunnassa jolloin kaasuläppä
alkaa nojaapaan kaasarin kurkun reunaan eikä näinollen pääse tulemaan kiinni asentoon vaan takertelee kurkun laitaan,,
korjaus toimen pide yksin kertainen kaasari irti ja vedetään terävällä piikillä akselin viereen viiva kaasu läppään,, ruuvit löysälle..
Viiva kaasu läppään sen vuoksi että on viivan mukaan asemoitavissa uudelleen kohdalleen,,
koska läppä on ovaalin muotoinen eikä sovi kuin yhteen asentoon….
Säädetään läppä keskelle kurkkua sellaiseen kohtaan missä ei kanita kumpaankaan reunaan ja viivan mukaan kiritään siihen kohtaan kiinni,,
akselille rasvaa.. Akselin sivu suuntaan painavan voiman aiheuttaa siellä vipu päässä akselin kaulalla oleva palautus jousi joka pyrkii kääntymään sivuttain jousto voimansa turvin ja työntää akselia sivu suunnassa…. 😯 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂@Akaile wrote:
Täytyy kyllä todeta, että hieman hirvitti tuossa vaiheessa koneen kohtalo, näin Gs-neitsyenä, että vieläkö se käyntiin tuosta lähtee.
Epäilempä että homma onnistuu,,, tärkeintä että nokka akselin merkit ja sytytys tulee just kohdalleen.. Ei muuta kun tsemmiä aherteluun.. 😀 😉
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂@maddis wrote:
Ekana kannattanee tutkia missä kunnossa akku on. Sitten voikin muut jatkaa. 😀
Jos mitaten akussa on virrat kotona,, niin näkee mitaten minne asti ne menee ja näin löytyy se katkospaikka
pelkällä jännite mittarilla.. Aika monesti on akunkengät sen verran likaiset kontakti pinnoiltaan että siiken
tökkää sähkön tulo?? 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Tuo ilmoitus on jo aijemminkin pongattu täällä taannoin…… 😯
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂@Isoo-Jukka wrote:
Niksiosastolla on jo jonkinlaista alkua aikoinaan luotu: http://www.suomen2cvkilta.fi/wiki/index.php?title=Luokka:Niksit” onclick=”window.open(this.href);return false;
Käyttäkää syksyn pimenevät illat hyvin 😉
Minäkin ole jotain tynkää tuonne Wikiin jo laittanut,, mutta linkkejä kiinnostavista Keskustelu sivuista kaipaisin,,
kaikkea kun itse ei välttämättä muista mitä missäkin on?? 😉 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂No,, kaivelin vähä vanhoja keskusteluja ja löytyy sieltä paljonkin aiheesta haulla: “keskipakokytkin”…
Tässä yksi linkki: viewtopic.php?f=10&t=1989&hilit=keskipakokytkin
💡 😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂No!
2cv:ssä ei ole missään mallissa ollut vapaakytkintä,,, vain Wanhoissa henkilö waunuissa on keskipakokytkin…
Vapaakytkin oli aikoinaan kaksitahti Saabissa ja Wartburkissa,, sen vuoksi että moottori jarrutuksessa kaasuläppä
oli kiinni ja koneen pyöriessä vaihteiston pyörittämänä ei kone saanut riittävää voitelua kun voitelu tapahtui polttoaineen
myötä vaikutuksella.. Tämän takia kehitettiin vapaakytkin..
Vapaakytkinhän toimii siten kun ulkoisella vaihteella olevassa maastopyörässä oleva takahammaspakka,, elikkä autossa
moottori on pyörän polkimien tilalla ja vaihteisto takarattaan tilalla…….. Jolloin vaihteisto ei pyöritä moottoria….
jolloin auto rullaa ja kone on tyhjäkäynnillä.. 💡
Keskipäkokytkin onkin sitten aivan eri systeemi… 😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Hiomalla ajan kanssa,, hitsilillillä se vain räkii ja sotkee uudelleen ko sauman..
Toisaalta jos saa sen maalista ja muusta möhnästä ja ennenkaikkea ruosteesta ihan puhtaalle
metallille niin voi kokeilla hitsipillillä kovajuottaa se hopea juotteella messingin päälle??? ❓Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂@2cvkimmo wrote:
@Musta Hattuinen Mies wrote:
arkki koko on 100 x 200 milliä eli 2 neliö metriä…..
…eli 1000×2000?
Joo mokasin kun kirjoutin sentteinä ja merkitsin milleiksi??
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Ehkä siellä etelämpän ovat sen verran hökäleitä?? Täällä pohjoisempana tuo liikenne on rauhallisempaa,,
muutama hökäle täälläkin näkyy joskus,, mutta etupäässä ajavat rajoitusten mukaan..
Poikkeuksena jotkut nuoret miehet ja muutama kiireinen matkaaja,, oisko etelä Suomesta liikkeellä?? 😀 😉 ❗Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Kunnolliset Rautakaupat Myyvät teräslevyjä 0,5 millistä ylös päin,, itse olen ostanut 0,75 millistä
omiin projekteihini tavallisesta Rauta kaupasta,, arkki koko on 1000 x 2000 milliä eli 2 neliö metriä…..
Kait niitä kauppoja on enempikin siellä Pääkaupunki seudulla,, kun täällä muuallakin suomessa on ?? ❓Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂No nyt kun on käytännössa rakennellut lukkoa,, on helppo yhdistelemällä vanhoja osia saada toimivia lukkoja!! 💡 😉
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂@kari80 wrote:
Nettiautossa myös 2cv-60. Kuljin on Paraisilla, kuvan perusteella todella hieno, ollut samalla omistajalla 20vuotta.
0400-697947 kariLinkki kyseiselle kulkimelle…. http://www.nettiauto.com/citroen/2cv4/2720455″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Samaa ihmeteltiin spesiaalin penkillä,, ja mitattiin penkki ja kas kummaa tavallisen 2cv:n penkki
oli leveempi??Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Dyanen penkki on sama kuin 2cv 4:n penkki elikkä identtinen mitoiltaan… 💡
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂 -
JulkaisijaArtikkelit