Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 1,981 - 1,995 (kaikkiaan 3,422)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: kaasu hirttää #152259

    Toinen syy kaasuläpän jumituksessa on se että ykkös kurkun akselin joutilaasta päästä
    stoppari prikka + steva kuluvat ja akseli pääsee siirtymään sivu suunnassa jolloin kaasuläppä
    alkaa nojaapaan kaasarin kurkun reunaan eikä näinollen pääse tulemaan kiinni asentoon vaan takertelee kurkun laitaan,,
    korjaus toimen pide yksin kertainen kaasari irti ja vedetään terävällä piikillä akselin viereen viiva kaasu läppään,, ruuvit löysälle..
    Viiva kaasu läppään sen vuoksi että on viivan mukaan asemoitavissa uudelleen kohdalleen,,
    koska läppä on ovaalin muotoinen eikä sovi kuin yhteen asentoon….
    Säädetään läppä keskelle kurkkua sellaiseen kohtaan missä ei kanita kumpaankaan reunaan ja viivan mukaan kiritään siihen kohtaan kiinni,,
    akselille rasvaa.. Akselin sivu suuntaan painavan voiman aiheuttaa siellä vipu päässä akselin kaulalla oleva palautus jousi joka pyrkii kääntymään sivuttain jousto voimansa turvin ja työntää akselia sivu suunnassa….
    😯 💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: High CheVaux #152809

    @Akaile wrote:

    Täytyy kyllä todeta, että hieman hirvitti tuossa vaiheessa koneen kohtalo, näin Gs-neitsyenä, että vieläkö se käyntiin tuosta lähtee.

    Epäilempä että homma onnistuu,,, tärkeintä että nokka akselin merkit ja sytytys tulee just kohdalleen.. Ei muuta kun tsemmiä aherteluun.. 😀 😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Sähköt katosivat 2CVstä #153170

    @maddis wrote:

    Ekana kannattanee tutkia missä kunnossa akku on. Sitten voikin muut jatkaa. 😀

    Jos mitaten akussa on virrat kotona,, niin näkee mitaten minne asti ne menee ja näin löytyy se katkospaikka
    pelkällä jännite mittarilla.. Aika monesti on akunkengät sen verran likaiset kontakti pinnoiltaan että siiken
    tökkää sähkön tulo??
    💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Erikoisia myynti-ilmoituksia #152650

    Tuo ilmoitus on jo aijemminkin pongattu täällä taannoin…… 😯

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Aiheita ja vinkkejä 2cv Wikiin… Uutta tietoa. #153133

    @Isoo-Jukka wrote:

    Niksiosastolla on jo jonkinlaista alkua aikoinaan luotu: http://www.suomen2cvkilta.fi/wiki/index.php?title=Luokka:Niksit” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Käyttäkää syksyn pimenevät illat hyvin 😉

    Minäkin ole jotain tynkää tuonne Wikiin jo laittanut,, mutta linkkejä kiinnostavista Keskustelu sivuista kaipaisin,,
    kaikkea kun itse ei välttämättä muista mitä missäkin on??
    😉 💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Biili Hollannista – flossen amiploki #151397

    No,, kaivelin vähä vanhoja keskusteluja ja löytyy sieltä paljonkin aiheesta haulla: “keskipakokytkin”…
    Tässä yksi linkki: viewtopic.php?f=10&t=1989&hilit=keskipakokytkin
    💡 😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Biili Hollannista – flossen amiploki #151394

    No!
    2cv:ssä ei ole missään mallissa ollut vapaakytkintä,,, vain Wanhoissa henkilö waunuissa on keskipakokytkin…
    Vapaakytkin oli aikoinaan kaksitahti Saabissa ja Wartburkissa,, sen vuoksi että moottori jarrutuksessa kaasuläppä
    oli kiinni ja koneen pyöriessä vaihteiston pyörittämänä ei kone saanut riittävää voitelua kun voitelu tapahtui polttoaineen
    myötä vaikutuksella.. Tämän takia kehitettiin vapaakytkin..
    Vapaakytkinhän toimii siten kun ulkoisella vaihteella olevassa maastopyörässä oleva takahammaspakka,, elikkä autossa
    moottori on pyörän polkimien tilalla ja vaihteisto takarattaan tilalla…….. Jolloin vaihteisto ei pyöritä moottoria….
    jolloin auto rullaa ja kone on tyhjäkäynnillä..
    💡
    Keskipäkokytkin onkin sitten aivan eri systeemi… 😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Korin messinkijuotokset #153006

    Hiomalla ajan kanssa,, hitsilillillä se vain räkii ja sotkee uudelleen ko sauman..
    Toisaalta jos saa sen maalista ja muusta möhnästä ja ennenkaikkea ruosteesta ihan puhtaalle
    metallille niin voi kokeilla hitsipillillä kovajuottaa se hopea juotteella messingin päälle???

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Peltiä pk-seudulta? #153004

    @2cvkimmo wrote:

    @Musta Hattuinen Mies wrote:

    arkki koko on 100 x 200 milliä eli 2 neliö metriä…..

    …eli 1000×2000?

    Joo mokasin kun kirjoutin sentteinä ja merkitsin milleiksi??

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Kaikkihan sen tietävät #152994

    Ehkä siellä etelämpän ovat sen verran hökäleitä?? Täällä pohjoisempana tuo liikenne on rauhallisempaa,,
    muutama hökäle täälläkin näkyy joskus,, mutta etupäässä ajavat rajoitusten mukaan..
    Poikkeuksena jotkut nuoret miehet ja muutama kiireinen matkaaja,, oisko etelä Suomesta liikkeellä??
    😀 😉 ❗

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Peltiä pk-seudulta? #153001

    Kunnolliset Rautakaupat Myyvät teräslevyjä 0,5 millistä ylös päin,, itse olen ostanut 0,75 millistä
    omiin projekteihini tavallisesta Rauta kaupasta,, arkki koko on 1000 x 2000 milliä eli 2 neliö metriä…..
    Kait niitä kauppoja on enempikin siellä Pääkaupunki seudulla,, kun täällä muuallakin suomessa on ??

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Takaluukun lukko #152745

    No nyt kun on käytännössa rakennellut lukkoa,, on helppo yhdistelemällä vanhoja osia saada toimivia lukkoja!! 💡 😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: 2cv6 #152992

    @kari80 wrote:

    Nettiautossa myös 2cv-60. Kuljin on Paraisilla, kuvan perusteella todella hieno, ollut samalla omistajalla 20vuotta.
    0400-697947 kari

    Linkki kyseiselle kulkimelle…. http://www.nettiauto.com/citroen/2cv4/2720455″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Etupenkki #152282

    Samaa ihmeteltiin spesiaalin penkillä,, ja mitattiin penkki ja kas kummaa tavallisen 2cv:n penkki
    oli leveempi??

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Etupenkki #152280

    Dyanen penkki on sama kuin 2cv 4:n penkki elikkä identtinen mitoiltaan… 💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

Esillä 15 viestiä, 1,981 - 1,995 (kaikkiaan 3,422)