Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 2,011 - 2,025 (kaikkiaan 3,422)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Irronnut vetoakseli #152757

    Niin mitä tuosta opitaan,,,, no ainakin se että kasaile kulkimesi edes
    sellaisilla vetareilla jotka on samanlaisilla nivelillä kumpikin pää… !!!

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Raidetangonpään kiristys #151585

    Kun pyörä on ilmassa ja lokasuoja pois,, pyörän etu ja taka puolelta ote ja heiluttelua,,
    näkee kyllä missä se välys on,, on se sen verran irtonainen että huomaa jos jossain on liikaa välystä…

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: 2 CV 6 kone ja asennus #152678

    Testasitko sen huohottimen toiminnan laittamalla läpi näkyvän muovi letkun
    mittatikun putkeen ja toinen pää vesipulloon lattialle,, veden pitäisi pysyä
    letkussa ylempänä kuin pullossa kaikilla,, myös koneen huippu kierroksilla???
    ❓ 💡
    Muuten öljy tunkee ulos sieltä kärkikotelom takaa nokka akselin kaulalta..?? 😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Raidetangonpään kiristys #151578

    Kyllä se känkkänä rauta irtoaa tavallisella vasaralla,, kun lyö napakasti
    likelle raidetangon päätä ylöspäin ja samalla nostattaa sitä tangoa kädellä
    ylöspäin..
    Paikoilleen takaisin asennus onkin sitten vähä hankalampi juttu suorittaa,,
    kun pitää saada menemään suorassa ja siten että pultin reiät pysyvät linjassa..
    siihen tarvitaan malttia kun kiristää pultteja vuoron perään ja samalla huolehtii
    että suunta pysyy kohdallaan niin pituus kuin sivu suunnassakin…
    Niin ja on muistettava että pultteja ei saa yli kiristää vaan on laitettava vain sopivaan momenttiin,,
    etteivät katkea sopivassa kuopassa huonoin seurauksin??…
    💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Etuturvavyöt #152302

    No omin silmin nähnyt tämän lukkojen ja kiinnitys pisteen yhteyden,,
    vuosimallista en ole nyt varma kun ei ole katalooki nyt saatavilla sen ollessa kotona….
    On varmaan se -72 ??

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Raidetangonpään kiristys #151574

    Se kruunu kuppi lähtee keveästi pyöriin jos on jumittunut vuosien saatossa..
    Etsitään sellainen hylsy joka on tiukasti sopiva kruunun sisään ja kolautetaan siihen vasaralla
    sekä liuotinta perään,, hetken päästä pyöri jopa niillä kärkipihdeillä vaivattomasti….
    💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Etuturvavyöt #152300

    Kolmas kiinnitys piste tuli siinä vaiheessa 2cv 4 malliin kun tuli nämä niin sanotut “auton lukot” oviin sen wanhus mallin lukon tilalle joskus -73 tai simmepäin??

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Raidetangonpään kiristys #151572

    Jospa panisin omankin viestini tähän keskusteluun…..
    Nyt raidetangon pää huolletaan siten että ensin irroitetaan se käyrä
    rauta siitä pyörän navasta = 2kpl 7 mm pulttia.. Sitten avataan se hattu
    kruunu mutteri siitä päästä ja poistetaan uloin kuulakuppi,, jonka jälkeen
    se känkkärä ohjausvarsi tulee nivelen reiästä pois määrätyssä asennossa..
    Sitten poistetaan sisempi kuulakuppi ja sen takana oleva jousi..
    Nyt känkkänä raudassa oleva pallo tarkastetaan ja tarvittaessa hiotaan
    siitä mahdollinen kuulakupin tekemät reunapykälät jotta kuula olisi jälleen
    sileä.. Kasataan takaisin,, ensin jousi sitten taain kuulakuppi ja tässä vaiheessa
    laitetaan uusi suojakumi nivelholkin päälle,, pujotetaan se känkkänä rauta kumin
    reiän kautta takaisin paikoilleen ja laitetaan päällimmäinen kuulakuppi paikoilleen sekä se kruunu kuppi mutteri ja kiritään sen verran että nivelen ulkoreunasta näkyy yksi kierros kierrettä.. Elikkä kuppi 1 mm syvemmällä kuin nivelen ulkokuori..
    Sitten pyöritellään sitä känkkänä rautaa siinä ympäri jolloin tiukkuus tuntuu mutta ei saa missään kohti takerrella……
    💡 ❗ 😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: PUNKKU #152330

    Heh,, heh,,
    jos muistasin ketä kaikkia tapasin reissussa niin tulis kyllä pitkä lista??
    Toisekseen kun suurin osa porukasta on vain naamaltaan tuttuja,, eikä nimi
    ole edes tiedossa saatikka että sen muistaisin ..
    ?? 😯 😉
    Mutta paljon oli tuttuja,, lukematon määrä…. 😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Kiitokset kesäretken järjestäjille ja osallistujille #152326

    Heippa!
    Eilen tultiin takaisin reissusta,, matkaa kertyi kaikkine kyläily reissuineen noin 6634 kilometriä…
    Paluu reissu tultiin Saksan läpi vauhdilla Tanskan siltoja pitkin etelä Ruotsiin jossa pysähdyimme vierailulle
    pariksi päivää,, Mostista lähdön jälkeen yksi yö Saksassa sitten Ruotsiin josta ajelimme suoraa kotiin..
    Koko reissu oli onnistunut ja hyvä opinto matka tulevia reissuja suunnitellessa,, matkailu kun avartaa kummasti..
    Kiitoksemme mukana olijoille ja reitin kumppaneillemme hyvästä opastuksesta kaikkineen…
    😀 😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Foorumin ylläpito #132722

    Siivosin pois nuo roska viestit…… 😈

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Never-rusting story 2CV6/83 #150514

    Laita se kappeempi tai sitten wanhus puskuri?? 💡
    Olis niinku piste iin päälle .. 🙄

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Never-rusting story 2CV6/83 #150512

    Komia on…. 😯
    Entä takapuskuri?? 🙄

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Moottori jumissa #152150

    Niimpä,, jos kone ollut ehyt ajon loputtua,,,, on purku / puhdistus operaatio paikallaan..
    Nyt vaan täytyy muistaa että kansia paikoilleen asennettaessa on katsottava että venttiileiden työntötankojen suojaputket menevät lohkon reikiin kunnolla ennen kuin alkaa kansipultteja laittaan paikoilleen,, ovat niitä taitamattomuuttaan särkeneet kasaus vaiheessa..
    Kun kannet on paikoillaan niitä ei vielä kiritä kiinni vaan asennetaan imu pako sarja ensin jotta pultit on helppo laittaa kierteilleen ja sopivasti kiinni,, sen jälkeen vasta aletaan kiristeleen kansipultteja.. Nyt kannet pääsee siten kääntymään linjaan imu pako sarjan kanssa ja sen liitokset ovat nyt suorassa keskenään jolloin pitävät hyvin keveämmälläkin kiristyksellä,, sillä imu pako sarjan pulttejä ei tule kiristää älyttömästi koska niiden kierteet korkkaa helposti siellä alumiinissa…
    Kirjoitin kyselemättä ohjeen tähän jotta sen muutkin tästä voivat lukea….
    Lisääkin tulee jos kysytään??
    💡 😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Varvan säätötyökalu #152137

    Tottahan muistat kun säädät että säädettävän pyörän tulee olla roikuksissa ja jousi siten lapotilassa ettei korkkaa varvan kierre…. 🙄 😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

Esillä 15 viestiä, 2,011 - 2,025 (kaikkiaan 3,422)