Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Kyseessä on uuden mallinen tarvike osa,, niin sanottu “kumikitka” jonka voi säätää ulkoa päin,, elikkä se uloimpi mutteri löysälle ja siitä kierrekaran päästä väännetään vastapäivään tiukemmalle ja sitten se lukitus mutteri kiinni…
Alkuperäiset ovat sisältä päin säädettävät ja ovat siellä samassa paikassa mutta pelti kannen alla…. 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Googlella ei ainakaan löydy kyseistä tuotetta?? mistähän harrastajat sitä mahtavat yleensä hankkia..??
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Että tämmönen kuva……
Lainattu kyseiseltä sivulta eli mainos…. 😯 😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Suhteellistapa hyvinkin,, jos otetaan huomioon minkä kokoinen pinta-ala fillarin renkaanta ottaa tiehen ja siihen polkijan paino päälle…… 😀
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Vertauksen vuoksi mainittakoon että 195 x 65 x 15 rengas asennettuna Bx 19 Gti 16 v etupyörään tarvitsee 1,8 baarin paineen….
On meinaan painoa vähän erilailla päällä kun 2cv:ssä….
Niin keveä 2cv tuskin tarvinnee etupyörän paineeksi kun korkeintaan 1,4 – 1,6 baaria… 😯 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂No muuta en uskalla sanoa,, kun että kannattaa aina mitata vaikkapa mauserilla kyseessä olevan pultin kierteiden väli,, eli kierteen nousu…
Jos kierre tapissa on sama mitta,, niin kierteiden korjaus onnistuu varmasti,, mutta jos alkuperäinen nousu
on 1 ja tapilla vedät sinne 1,5 nousun on koko kierre sen jälkeen pilalla….. 💡
Oikea nuosusia tappeja saa niitä myyvistä liikkeistä yksittäin ostaa jos ei muuten niin tilaamalla ko tuotteen…. 😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Muistelen että kierre olisi ollut M9 ja 1 millin nousulla,, tuli kerran mitottua tuota,, eli metrinen ISO-hieno kierre….
Vertasin normaalia M9 kierretappia vetarin pultin kylkeen ja tapin kierre oli harvempi nousu 1,5mm ja pultissa 1mm..
Näin muistelen sen olevan.. 😯Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Hyvä konsti testata kuulamallin nivelelle on kun vääntää käsin kumpaankin suuntaan,, toisella kädellä toiseen suuntaan niistä booreista.. Ja kääntelee niveltä käsin,, tuntuu käteen jos nivelessä on kulumis koloja… 💡
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂No selvä kuulamallin nivelhän se siinä “boseeraa”… 😉
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂No on muuten aika tiukka ohje,,, 1.4 paineelle se tekee + – 0,28 baaria ?? 😯
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂No katoppa ensin tuolta,, siellä on juttua käsijarrusta….
Ettei tule samat jutut moneen kertaan….. 💡
viewtopic.php?f=10&t=4896
Kannattais ensin käyttää jarrurumpu irti,, että näkee onko jarrut asennettu oikein??Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂@dieselflosse wrote:
@Musta Hattuinen Mies wrote:
Tarkennappa onko kyseessä kuulamalliset??
Mitenkäs tuon näkee?
No siitä että onko nivel niin kuin nykyisissäkin autoissa viidellä kuulalla toteutettu,,
vai onko kyseessä vielä se kahdella vierekkäisellä ristikko nivelellä oleva nivel ??
Vaikka suojakumin läpi sormin koittamalla tietää,, tuplaristikossa tuntuu siellä selvästi väliholkki…
Niitä oli 70 luvulla vähä sekaisin asennettu,, mitä oli tehtaalla sattunut olemaan…. 😯 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂No,, kokemuksestapa tietenkin,, meinaan on kokemusta muillakin??
Kannattaa kuitenkin suositella “sopivia” paineita kulkimeen,, siitä sitten kukin
laittaa käytössään parhaaksi katsomansa paineet nykyisille teräsvyö renkailleen…. 😯 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Hiljaiselta näyttää nuo moottori markkinat olevan nykyään…???
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Tarkennappa onko kyseessä kuulamalliset??
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂 -
JulkaisijaArtikkelit