Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Toimiva linkki…..
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/search.html?isSearchRequest=true&editSearch=&scopeId=C&lang=de&export=NO_EXPORT&sortOption.sortOrder=ASCENDING&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=5900&makeModelVariant1.modelId=2&maxPrice=&minFirstRegistrationDate=&maxMileage=&fuel=&ambitCountry=&zipcode=” onclick=”window.open(this.href);return false; 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Niimpä….
Käyttäjän wanhassa käsikirjassa on 50 -60 luvun kulkimelle 400 renkaille ilmoitettu 1,0 edessä ja 1,1 takana sekä 1,3 varapyörä….. 😯 🙄
Hauska juttu sinänsä tuo rengas paine… 😀Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂@veera 1-2 wrote:
Oottasin Suomen kaukaisimmasta jaoksesta jotain tulijoita, sillä he eivät yleensä aristele haasteita. Tosin minusta porotkin ovat pienentyneet, niin taitaa heidän luontosakin sitä samaa tehä.
Noh mitäs te siellä “uhootte” methän oomma liikkeellä tapahtumissa melekein joka pyhän seutu siellä puolivälissä Suomia…… Nyt on tuo teijän tapahtuma sellaiseen aikaan että huollamma kulkimia ja teemmä retki varustusta Tsekin matkaa varten,,, Vois heittää vasta vedon teille siellä etelämpänä että eipä teitäkään monasti nää täällä ylempänä Suomessa….
Met sentään ajamma kun tapahtumaan lähemmä niin vähintään 300 – 500 kilometriä sivu,,, ja saman verran takasi päin….. että repikää siitä sitte se sata kilometriää??
Ps: Heh heh,, Huumorilla seleviiää aina…… 😯 😀Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Tuo tehtaan suositus,, vaikka eturenkaissa kuulostaakin pieneltä,, on seurannut 2cv:tä lähes alusta asti.. Nyt kuitenkin esimerkiksi kutonen painaa keulapäästään enemmän kun wanhus,, joten rengaspaineet kannattaa pitää vaikkapa 1,6 ja 1,9 keveällä kulkimella 125 renkaissa.. Nyt jos alla on 135 tai isompi rengas niin sen sisä pinta-ala on isompi,, eli rengas on kantavampi joten kuormattunakin 135 rengas kantaa ihan hyvin 1,6 ja 1,9 paineella,, siis retkivarustuksella….
Laskenta perustuu siihen että leveämpi rengas tiehen koskevalta osuudeltaan on isompi pinta alaltaan ja kun jokaiseen neliö senttimetriin kohdistuu vaikka 1,6 baarin paine niin siitä saadaan laskutoimitus= paine x tiehen koskeva pinta-ala = renkaan kantava voima… 💡
Sanosko kokemuksesta että kutosessa 2 baarin paine edessä on liian suuri joka kuormalla… myös 125 rengaalla ajettaessa,, saatikka sitten leveämmällä renkaalla… 😯 😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂No samalla kun vetoakseli on irti voi vaihtaa kaikki suojakumit,, niin ulommaisen sisimmäisen ja vielä sen keski spoorinkin kumin… 💡
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Joo,, sulla oikeat diaknoosit hommaan… On vain hyvä vihjailla muidenkin tietoon noita juttuja vastasen varalle….. 💡
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Yksinkertainen ohje:
Etupää tunkilla ylös,, levypyörä pois runko tuetaan alta kuin myös tukivarsi jotta vetoakselin keski mutteri,, avain 32 millinen 6 kantti hylsy,, voidaan poistaa.. Nyt kun tukivarsi on alhaalla jomma jatkuu..
Kun mutteri on poistettu avataan keskiakselilla olevan suojakumin klemmari siitä vahvemmasta päästä.. Työnnetään vetari keski spooreilla niin pitkälle sisään päin kun menee ja käännetään pyörän laipasta pois,, siis sivuun ja vedetään vetari pois keski spooreilta jolloin vetäri on kädessä.. Kasataan päinvastaisessa järjestyksessä.. Muistetaan sitten kiristää se vetoakselin mutteri kiinni ja lujaan jotta ei ala siitä heilumaan ja syömään navan spooreja eikä laakeria.. Niin ja suojakumit vaihdetaan siitä keski spoorin yli vetämällä pailoilleen… 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Olempa viime kesänä avannut rummun eräästä kulkimesta johon oli vauhdettu uudet kenkäsarjat,, muuten hyvä mutta toiselta puolen oli kenkien väli paaka liikahtanut pois paikoiltaan kasatessa ja eihän se silloin levitä käsijarrulla kenkiä laisinkaan…. ❓ 😯
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Jos on vanha jarruletku sieltä pääsylinteriltä etujarruille,, niin se vanhemmuuttaan saattaa turvota tukkoon sisältä päin
ja aiheuttaa sen että takaset ottaa ensin ja lujempaa polkiessa yks kaks etusetkin herää peliin??
Itsellä oli tällainen ominaisuus,, ennen kuin otin ja vaihdoin tilalle omavalmiste putken…
Tietämättä kuiteskaan Valkon letkun ikää niin tuli mieleen kuitenkin tämäkin vaihtoehto?? 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Oiva nippeleiden puhallus konsti on joutilas varapyörä…
Huoltamolta 3 baarin paine sisään ja rakentelee sopivan letkun ja suuttimen varustettuna ventiilillä..
Toimii,,?? 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Kokeilisin liottaa moottorin pesuaineessa,, muistelen onnistuvan hyvin..
Paineilma puhallus ja kuivaus päälle… 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Kannattaa katsoa koneiden kilvistä mitä niissä lukee??
Arkistossa on taulukko koneiden tyypeistä,, viimeisimmissä
Ameissa ja ja melko monessa 2cv 6:tosissa on ollut käytössä
Tyyppi M 28 pienin eroavaisuuksin,, päällepäin saman näköiset
602 kuutioiset koneet.. Tutkikaapa taulukkoa… 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Elä muuta virka!
Hienot kisat oli järjestetty ja ilimoissa piisas vielä kotiakkin asti…
Kiitoksia järjestäjille!!Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Joskohan lopetettais toisten myynti ilmoitusten spekulointi,, osat hyötykäyttöön ja loput pois tiloja viemästä…
Ei maailmassa voi kaikkea säilyttääkkään,, ei edes kulkimia…….jos kukaan niitä ei tarvitse?? 😯Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Kävipä minullekkin aikoinaan kun huusin jotakin peliä Huutonetistä,, että voittaja ei lunastanut niin myyjä soitti ja tarjosi minulle sitä,, joten sain alennettuun hintaan ko tuotteen….
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂 -
JulkaisijaArtikkelit