Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Näillä näkymin tulemme paikalle kovakattoisella Xantialla valitettavasti nyt tänä vuonna..
Tapoihimme ei ole kuulunut moinen,, mutta nyt otamme kyytiin peräkonttiin 2cv6 kunnostetun koneen paluu kyytinä ja ajattelin sen hoituvan näin joustavasti..
Eläkäätte kattoko sitte pahalla silimällä meitä,, ja elekää aja pois tapahtuma alueelta.. 😳Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Tuolla Remiere jutussa on momet linkit jo lopettaneet toimimasta,, ilmeisesti linkittäjät ovat ne linkkien kohteet poistaneet.. 😯
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂24.6.2015, 07:48 vastauksena käyttäjälle: POSION TAIKAMAA JOUTOVIIKKO Puolasta pois jääville #174469😀
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Tyäkalu kauppaan mars… 💡
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Virta-avaimen jälkeen tulee virta vilkunreleelle ratin alla se kytketään jommankumman puolen vilkuille,,
releen kytkennän tunnuksia en nyt ulkoa muista mutta kytkentäkaaviosta pitäisi jotain selvitä..
Maadoitukset hoituu lamppujen kautta.. 😯Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Vieraskielinen on tuokin tietolähde.. 😯
http://www.hulifer.net/paku/2CVMANUALS/2CV_AZU_WirindDiagrams.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Kytkintä kasatessa kytkinlevy kannattaa keskittää tuurnan kanssa paikoilleen että tulee kytkinakselin kanssa linjaan..
Muuten on mahdoton saada kone takaisin vaihteistoon kiinni kun kytkinakseli ei suostu menemään kytkinlevyn reikään.. 😀Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Tuli takapakkia,, kauan seisonut varakone ei sitten suostu käymään..
Oliskohan männänrenkaat pikeytyneet kiinni.. 👿
Vaan annetaas olla tämä tälläkertaa tästä tapahtumasta ja mietitään uusia tapahtumia.. 😀Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂No sen verran tiedän kun yritin tutkia tien laidassa konetta silloin kun meno loppui pehmeästi ja käynti loppui yllättäen..
Kone ei ollut jumissa niin otin tulpan irti ja testasin kipinää startatessa mutta sitä ei ollut,, joten purkiin 123 boksin irti keulasta ja asensin takaisin mukana olleen kärkikotelo systeemin..
Ja uudelleen startaten kipinä testi,, ei kipinää ollut mutta kun kärkikotelo oli avoinna huomasin startatessa että nokka-akseli ei pyöri..
No osat kasasin takaisin asvaltilta ja aloimme tuumia että mitenkäs nyt päästäisiin kotiverstaalle koneen vaihtoon..
Tuossa eilen purkaessani koneesta apulaitteita ja muutenkin valmistellessani tulevaa irroitusta laskin öljyt talteen astiaan niin pohjatulpan mangneetissa oli kiinni yksi jakopään rattaan niitti..
Kun konetta pyörittää ilman tulppia niin joka kierroksella kuuluu pieni rapsaus ääni eikä tosiaan nokka-akseli pyöri..
Joten nokka-aksen rattaan on täytynut hojota jotenkin mutta nokka-akseli on jäänyt sellaiseen asentoon pysähtyessään etta toisen puolen ventiileillä on säädökohta kummassakin venttiileissä ja toisella puolella on vaihto alkamassa ja näin ollen mäntä ei oli tavoittanut ventiileitä..
Tänään nostan rikkoutuneen koneen pois ja laitan toisen koneen keulalle pikkuhiljaa askarrellen ja hyvällä tuurilla rättäri on tienpäälä liikkeelä jo maanantaina toivottavasti…
Jatkamme askartelua… 😯Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Eipä päästy Oulaista paljoakaan ohi Ylivieskaa kohden tapahtumaan tulo matkalla kun kulku tyrehtyi ykskaks..
Tien reunaa rullaten likellä olevalle bussipysäkille ja työkalupakki auki..
Tulppa irti ja kipinää tutkimaan startaten,, ei kipinää joten ritilä ja siipi irti ja tutkimaan ja siinä huomattiin että kipinää ei startatessa tule kun nokka-akseli ei pyöri laisinkaan kun konetta starttaa..
Joo hinausautolla takas kotia koneen vaihtoo joka alkaa huomenna ja jos mikään ei vastusta niin kuljin liikkuu taas ensiviikolla..
Ilmeisesti se nokka-akselin hammasratas mysteeri on hajonnut..
Että terveisiä vaan sinne Suviyöhön,, olis tultu mutta kun kuljin oli toista mieltä.. 👿Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Tuohon vaihtovirta laturin säätimeen on olemassa se niksi jolla säätimen saama mittaus / ohjaus jännite saadaan suoraan akulta ohi virtalukon..
Jolloin päästään eroon virtalukon pohjan aiheuttamista satunnaisista jännite vaihteluista ja jännite häviöistä..
Linkki alla ohjeeseen.. 💡https://www.2cv.fi/wiki/index.php?title=Vaihtovirta_latauksen_s%C3%A4%C3%A4timen_releistys.
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Toyot on sen verran hyvä laatuisia että voi noinkin käydä että sattumalta onnistuu..
Toissa kesänä näin vastaavasti että jouduttiin kaikki neljä rengasta kääntään vanteella merkit kohdalleen kun ei sitä oltu heti oivallettu ja juputtivat oudosti..
Rauhoittuivat sitten kun merkit oli kohdistettu venttiileille.. 😀Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Kyllä se Toyon renkaan merkki kuuluu venttiilin kohdalle koska kyseessä on renkaan kevein kohta..
Monta sarjaa kyseisia renkaita asentaneeni tiedän sen näin toimivan..
Ja siten se asennus piti tehdä jo 70 luvulla kun kyseinen merkki renkaisiin ilmestyi esimerkiksi X:sä misukkaan..Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂2cv-Killan varaosat ovat vain killan jäsenille,, olethan liittynyt kiltaan.. 😀
Sähköposti osoite. — > varaosat@2cv.fiMauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂 -
JulkaisijaArtikkelit