Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Kiitoksi Jasu,, näppärästi löysit tuon kytkentä kaavion….. 💡
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂2 kpl vilkut,, 2 kpl parkit,, 1 kpl jarruvalo,, 1 kpl maatto ja sitten se viimenen on se 1 nasta johon kytkettiin ennen virta asuntovaunun akun latausta varten,,,
nykyisin siihen kytketään perävaunun takasumu valo…..
Siis yhteensä 7 napaa käytössä.. Nastojen numerot,, mikä toiminto mihinkin tulee ei nyt ole tässä käsillä,,
enkä käy niitä ulkomuistista kertoon… 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Mittasin että alkuperäinen reikä olisi halkaisijaltaan 41 – 42 milliä,, likimain vanhasta nelkun romu korista mitaten…. 💡
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Aika lailla tuntuu että homma on sulla hanskassa,, kokeilisin kuitenkin vielä sitä evon käyrän muuttelua,, ihan vaan testi mielessä löytyisikkö sieltä vielä jokin kivempi käyrä käyttöön.. 💡
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Jos tuo purkki on muovia?? Niin kyseessä on jälki asennettu elektrooninen rele,,
joita sai ennen ainakin ostaa uusia autotarvike liikkeestä,, saaneeko enää… ❓Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Yksi äänilähde on väljä hammastangon hela,, jopa uusikin hela on väljä vanhassa
ohjariputkessa johtuen putken keskelle kuluvasta kohdasta.. Siitä kohtaa missä
hela suurimman ajan majailee… ❗Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Niinhän tuo tekee,, minä en tiedä muuta kun että selaimen asetuksista löytyy
vissiin sellainen asetus että “avaa aina uuteen ikkunaan”,, ei vain ole tullut itsellä
kokeiltua tepsiskö tähän sivustoon??No yksi konsti jota olen itse käyttänyt,, on että pidän kahta selainta auki ja kopioin
linkin osoitteen toiseen selaimeen palstalla oleva selain pysyy siten paikallaan.. 😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Muutin hiukan otsikkoa,, annetaan vain viestiketjun olla siellä…
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂@PienempiOlli wrote:
viesteille on hyvä antaa otsikko joka kertoo mistä asiasta on kyse.
-Olli
Korjasin pyynnöstä tuon otsikon,, emme kaikki ole täydellisiä kirjoittajia..
siitä huolimatta tänne voi vapaasti kirjoittaa ja kysellä tietoja…..Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂@maddis wrote:
Itselläni on kans hieman samaa vikaa. Liekö vuosimallin ‘tyyppivika’ kun sattuu olemaan myös -75 oma kuljin. 😉
Eipä ole tyyppivika vaan yksilöstä johtuva….
Ja sen voin sanoa että vaikka mitään vikaa ei olisikkaan niin terävään kuoppaan ajettaessa
kuulu takuulla kolaus ja isokin,, koska 2cv:n akselisto suoraan kiinni runkossa ja niin edelleen,,
ei ole kumityynyillä alusta rakenteita hemmoteltu niin kun yleensä “autoissa”.. 😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Killan arkistosta,, tuolla etusivulla on kokonainen etuakselin korjausohje..
Kuvin kerrottuva,, muistaakseni…. 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Eipä sitä asiaa tarvitse konttorilta hakea??
Kyllä turvavyöt saa asentaa ja käyttää niitä…
Jos vyöt on,, niin laki jopa velvoittaa niitä käyttämään… 💡 😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Männän epäkeskeisyydelle on se syy lyhykäisyydessään että kun kone pyörii myötäpäivään niin puristu / poisto tahdon aikana
mäntä on kallellaan pyörimis suuntaan nähden jo valmiiksi ja kiertokangen kääntyessä äkisti pyörähtäen ristitapissa yläkuolo kohdassa
niin männän helma ei klikkaa sylinterissä vaan lähtee juohevasti alaspäin…
Hitsin vaikee selittää,, se pitää itse pähkäillä konetta katsellen tai lukemalla autoteknistä kirjaa.. 💡 😯Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Yksi sellainen juttu tuli mieleen että jos joku asiaan vihkiytymätön on kasannut koneen niin voi olla männät asennettu
väärin käsin,, niin käynti on sitten tosiaan kuin diesel,, männät tulisi asentaa siten että männän leveä puoli tulee kuljettajan
puolella alaspäin ja toisella puolen konetta ylöspäin… Männän leveys ero tulee siitä että ristitappi ei ole keskellä mäntää,,
kun sitä katsoo männän sisöltä päin.. Sieltä näkee männän leveämmän puolen.. Ja onhan männänpäissä nuolet eteenpäin,,
kun huomaa vain katsoa niitä merkkejä…. 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂No onkos sulla heittää kuvalinkkiä tänne?? Kait sulla patongin puolella kuvia löytyy tuosta “Geesusta”… 8)
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂 -
JulkaisijaArtikkelit