Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Niin se vaan on että lisävärusteiden puuttuminen ja virheellisesti toteutettu
maalaus ynnämuuta tekee sen että kyseessä on vain ihan tavallinen wanhus
2cv joka vaatisi töitä.. Vaikkakin papeissa lukeekin Mixte,, niin ei vielä aiheuta
kiinnostusta edellä mainituista asioista johtuen… Vielä kun hintakin puuttuu… ❓
En silti väheksy mitenkään kuljintasi,, omia mietteitäni vain tähän kirjoitin.. 🙄Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Minä hankin tuolta tässä jokin aika sitten tuollaisen luukun,, joskin Sitronen oli tilaajana ja toimitti sen minulle..
Hinta oli silloin 100 Euroa ja hiukan rahtimaksuja siihen päälle.. Ihan hyvä luukku,, ei mitään valittamista….
Suosittelen,, ei tarvi tapella ruosteen kanssa… 💡 😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Kuvan maali pulteissa kertoo juuri että tehtaan jäljeltä ovat,,,
Työkaluna käytettävä hylsy on syytä hioa suultaan tasareunaiseksi
koska se avain on yleensä uutena suustaan viistetty ja näin ollen ei ota
täydeltä kantiltaan noin matalaan pultin kantaan…. 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Totta haastat noista pulteista,, itse olen kyllä käyttänyt vanhoja pultteja,, edellyttäen että
itse olen ollut se ensimmäinen irroittaja tehtaan jälkeen…. Sitten olen aina kirinyt momentti
avaimella 4.5 kpm: riin,, jolloin venymistä ei luultavasti tapahdu,,, käyttö kokemusta 33 vuoden
ajalta,, katkeamisia eikä muitakaan vaurioita ei ole kyllä minulle sattunut……
Jos vähänkin epäilee pultin ulkonäöstä sen kuntoa niin kannattaa uusia ne koska niitä
on myynnissä edelleen edulliseen hintaan,, muiden kuin alkuperäisten pulttien käyttö on
ehdottomasti kielletty.. ❗Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Herää kysymys että onko se kaasari aiemmin totellut säätöjä??
Jos on niin sitten pitää etsiä vikaa niinkuin Akaile tuossa kertoo…Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂@jym wrote:
Artikkeli “Citroën 2cv vaihteisto” löytyypi Nyytisten numerosta 8/2004, ss 34-41.
[/jym]
Tekaseppa siitä arkistoon juttu,, niin löytyy helpommin joskus jos tarvii etsiä…? 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Väriaine on yksi konsti,, kotikonstina välysmittaus osoittaa missä kohdin välys on tiukin,,
nii siinä luultavasti kosketus pinta hampailla…..Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Niillä prikoilla säädetään lautaspyörän laakeri välys + pinion pyörän ja lautaspyörän hammas välys…
Prikkoja puolelta toiselle vaihtamalla saa pinion ja lautaspyörän hammas välyksen säädettyä oikeaksi..
Prikkojen lukumäärällä ja vahvuudella taas säädetään lautaspyörän laakeri laakerivälys..
säädöt tehdään siten että kytkinkoppa on irti,, jolloin kasataan vetarit paikoilleen kiristäen..
Lautas ja pinionpyörän hammasvälys on jotain luokkaa 0.15 mm,, en tarkkaan muista kun en
saa avattua noita arkiston katalookeja,, (Selain toimii niin hitaasti).. Lisäksi hammas kosketus
tulisi olla keskeltä hampaita eikä laidalta hampaita….
Lautaspyörän laakerivälys on sitten tiukempi jotain 0.03 mm luokkaa,, noin niinkun hatusta vedettynä…
Näitä säätöarvoja itse soveltaisin….. Kertokaa jos löydätte oikeat fakta tiedot noista välyksistä???Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Ihan mielenkiintoisen näköiset sivut ja sama phpBB moottori palstaa pyörittää niinku tälläkin….
Hyvin ymmärtää kuvat,, muu sitten viiskytäluvun kasvatilta ja koululaiselta meneekin ohi….
Sillonkun ei vieraita kieliä opetettu kansakoulussa,, eikä myöhemmin ole asiaa harrastanut??
🙄 😯Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Nelkun kone yleensä tulee matkan päähän siten että toisen kiertokangen laakerille menevä öljyreikä tukkeutuu,,
kun öljynpuhdistajaa ei ole niin öljyssä olevat hiukkaset ajautuu keskipako voiman vaikutuksesta öljykanavan mutkaan
ja pikkuhiljaa tukkivat sen…. On tärkeää että öljyjen vaihtoväli pidetään riittävän lyhyenä likaantumisen estämiseksi…
Ennen myös suositeltiin että koneeseen asennetaan vaihdelaatikon mangneetti tyhjennys kroppu keräämään teräs
hiukkaset öljystä….. 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Kiinostaa että mistä Hantta löysit tai tilasit nuo pakusi takapellit joihin perävalot tulee kiinni??
Itse nimittäin olen myös tuollaisia joskus aina tarvittaessa prässäillyt??
Kuvan kävin lainaamassa sinun galleriasta,, sori!! 🙄Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂@M.Möykky wrote:
Jos oikein saivartelemaan ryhdytään niin empä huolisi museotiinaani kuvassaolevaa rattia
No näkkyy olevan 2cv 4 ratti lainattu siihen,, ja onhan vätisävykin hiukan eri kun omassa ratissaan on……
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂TomTomi:stakin pitää hankkia uusi kalliimpi malli johon on valmiiksi laitettu myös itäblokin maat…..
Jos ostaa halvemman mallin johon voi muistikortilla ostaa itäpuolen kartat niin paketille tulee
hintaa kuitenkin sen verran,, kun ostettaessa kalliimpi jossa kartat jo valmiina???
Mio tosiaan on siinä mallissa että 22 länsieuroopan maata on ja muuta ei ole tarjollakaan??
Tom Tom käyttää taas eri valmistajan karttoja,, joita saa sitten kyllä jos raskii maksaa niistä…..Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂@Pia wrote:
Nahkasisusta?
Myynti kikka,, tiedetään tuo ja nähdään kuvien perusteella että muovia on materiaali..?? Niinku alunperin on ollutkin….. 😉
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Ihan vaan mielenkiinnon vuoksi kysyin,, kun ei visan kamppeita ole omissa käsissä liikkunut…
Jotta tietäis noita eroavuuksia?? 😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂 -
JulkaisijaArtikkelit