Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 2,221 - 2,235 (kaikkiaan 3,422)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Vanhus -63-MYYTY #148235

    Niin se vaan on että lisävärusteiden puuttuminen ja virheellisesti toteutettu
    maalaus ynnämuuta tekee sen että kyseessä on vain ihan tavallinen wanhus
    2cv joka vaatisi töitä.. Vaikkakin papeissa lukeekin Mixte,, niin ei vielä aiheuta
    kiinnostusta edellä mainituista asioista johtuen… Vielä kun hintakin puuttuu…

    En silti väheksy mitenkään kuljintasi,, omia mietteitäni vain tähän kirjoitin.. 🙄

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: OSTETTU (rypytystä pakuun) #149697

    Minä hankin tuolta tässä jokin aika sitten tuollaisen luukun,, joskin Sitronen oli tilaajana ja toimitti sen minulle..
    Hinta oli silloin 100 Euroa ja hiukan rahtimaksuja siihen päälle.. Ihan hyvä luukku,, ei mitään valittamista….
    Suosittelen,, ei tarvi tapella ruosteen kanssa…
    💡 😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Vauhtipyörän pultit, ym. #149812

    Kuvan maali pulteissa kertoo juuri että tehtaan jäljeltä ovat,,,
    Työkaluna käytettävä hylsy on syytä hioa suultaan tasareunaiseksi
    koska se avain on yleensä uutena suustaan viistetty ja näin ollen ei ota
    täydeltä kantiltaan noin matalaan pultin kantaan….
    💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Vauhtipyörän pultit, ym. #149808

    Totta haastat noista pulteista,, itse olen kyllä käyttänyt vanhoja pultteja,, edellyttäen että
    itse olen ollut se ensimmäinen irroittaja tehtaan jälkeen…. Sitten olen aina kirinyt momentti
    avaimella 4.5 kpm: riin,, jolloin venymistä ei luultavasti tapahdu,,, käyttö kokemusta 33 vuoden
    ajalta,, katkeamisia eikä muitakaan vaurioita ei ole kyllä minulle sattunut……
    Jos vähänkin epäilee pultin ulkonäöstä sen kuntoa niin kannattaa uusia ne koska niitä
    on myynnissä edelleen edulliseen hintaan,, muiden kuin alkuperäisten pulttien käyttö on
    ehdottomasti kielletty..

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: pakokaasupäästöt #149801

    Herää kysymys että onko se kaasari aiemmin totellut säätöjä??
    Jos on niin sitten pitää etsiä vikaa niinkuin Akaile tuossa kertoo…

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Nelkun vaihdelaatikko / tasauspyörästö #149799

    @jym wrote:

    Artikkeli “Citroën 2cv vaihteisto” löytyypi Nyytisten numerosta 8/2004, ss 34-41.

    [/jym]


    Tekaseppa siitä arkistoon juttu,, niin löytyy helpommin joskus jos tarvii etsiä…?
    💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Nelkun vaihdelaatikko / tasauspyörästö #149795

    Väriaine on yksi konsti,, kotikonstina välysmittaus osoittaa missä kohdin välys on tiukin,,
    nii siinä luultavasti kosketus pinta hampailla…..

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Nelkun vaihdelaatikko / tasauspyörästö #149792

    Niillä prikoilla säädetään lautaspyörän laakeri välys + pinion pyörän ja lautaspyörän hammas välys…
    Prikkoja puolelta toiselle vaihtamalla saa pinion ja lautaspyörän hammas välyksen säädettyä oikeaksi..
    Prikkojen lukumäärällä ja vahvuudella taas säädetään lautaspyörän laakeri laakerivälys..
    säädöt tehdään siten että kytkinkoppa on irti,, jolloin kasataan vetarit paikoilleen kiristäen..
    Lautas ja pinionpyörän hammasvälys on jotain luokkaa 0.15 mm,, en tarkkaan muista kun en
    saa avattua noita arkiston katalookeja,, (Selain toimii niin hitaasti).. Lisäksi hammas kosketus
    tulisi olla keskeltä hampaita eikä laidalta hampaita….
    Lautaspyörän laakerivälys on sitten tiukempi jotain 0.03 mm luokkaa,, noin niinkun hatusta vedettynä…
    Näitä säätöarvoja itse soveltaisin….. Kertokaa jos löydätte oikeat fakta tiedot noista välyksistä???

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Kansainväliset foorumit #149782

    Ihan mielenkiintoisen näköiset sivut ja sama phpBB moottori palstaa pyörittää niinku tälläkin….
    Hyvin ymmärtää kuvat,, muu sitten viiskytäluvun kasvatilta ja koululaiselta meneekin ohi….
    Sillonkun ei vieraita kieliä opetettu kansakoulussa,, eikä myöhemmin ole asiaa harrastanut??

    🙄 😯

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Nelkkuun uusi kampi #149781

    Nelkun kone yleensä tulee matkan päähän siten että toisen kiertokangen laakerille menevä öljyreikä tukkeutuu,,
    kun öljynpuhdistajaa ei ole niin öljyssä olevat hiukkaset ajautuu keskipako voiman vaikutuksesta öljykanavan mutkaan
    ja pikkuhiljaa tukkivat sen…. On tärkeää että öljyjen vaihtoväli pidetään riittävän lyhyenä likaantumisen estämiseksi…
    Ennen myös suositeltiin että koneeseen asennetaan vaihdelaatikon mangneetti tyhjennys kroppu keräämään teräs
    hiukkaset öljystä…..
    💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Paku projekti #148437

    Kiinostaa että mistä Hantta löysit tai tilasit nuo pakusi takapellit joihin perävalot tulee kiinni??
    Itse nimittäin olen myös tuollaisia joskus aina tarvittaessa prässäillyt??
    Kuvan kävin lainaamassa sinun galleriasta,, sori!!
    🙄

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: M: Museo Dyane #149671

    @M.Möykky wrote:

    Jos oikein saivartelemaan ryhdytään niin empä huolisi museotiinaani kuvassaolevaa rattia

    No näkkyy olevan 2cv 4 ratti lainattu siihen,, ja onhan vätisävykin hiukan eri kun omassa ratissaan on……

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Navigaattorit ja päivitykset. #149603

    TomTomi:stakin pitää hankkia uusi kalliimpi malli johon on valmiiksi laitettu myös itäblokin maat…..
    Jos ostaa halvemman mallin johon voi muistikortilla ostaa itäpuolen kartat niin paketille tulee
    hintaa kuitenkin sen verran,, kun ostettaessa kalliimpi jossa kartat jo valmiina???
    Mio tosiaan on siinä mallissa että 22 länsieuroopan maata on ja muuta ei ole tarjollakaan??
    Tom Tom käyttää taas eri valmistajan karttoja,, joita saa sitten kyllä jos raskii maksaa niistä…..

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: M: Museo Dyane #149666

    @Pia wrote:

    Nahkasisusta?

    Myynti kikka,, tiedetään tuo ja nähdään kuvien perusteella että muovia on materiaali..?? Niinku alunperin on ollutkin….. 😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: visan startti #149677

    Ihan vaan mielenkiinnon vuoksi kysyin,, kun ei visan kamppeita ole omissa käsissä liikkunut…
    Jotta tietäis noita eroavuuksia??
    😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

Esillä 15 viestiä, 2,221 - 2,235 (kaikkiaan 3,422)