Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Tätä epäilen.. 😯
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Oikean puoleinen lataa pidenemmän aikaa puolaa,, (kärjet kauemmin kiinni).. 🙂
Elikkä suoraan vakuttaa kärkikulmaan.. 😯Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Facebookin sivulta on helppo linkittää kuvia tänne.
Klikataan kuva isommaksi ja hiiren oikean puolen napista valitaan toiminto kopioi kuvan osoite..
Siirrytään tänne kirjoitettavaan viestiin ja tuosta ylävalikosta klikataan Img ja merkkien väliin hiiren oikean napin takaa liitä.. 😀
Jotenkin tuohon tapaan onnistuu linkitys tänne.. Facebookiin taas on helppo liittää kuva suoraan koneen tiedostoista ta työpöydältä.. 😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Ropellia ei kannata kovin tiukkaan kiristää kun se on akselilla kartiossa,, pysyy kyllä,, kohtuus kaikessa..
Se kun pitää joskus irroittaankin.. Ventiilikopan tiivisteet kannattaa vaihtaa jos kerran vuotavat.. 😀Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Ellen ihan väärin ole ymmärtänyt niin tässä kuvat… 😉
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Kait noihin suodattimiin löytyy jonkinsortin tuoteselosteet..
Nimittäin jos suodattimen pinta-ala on riittän iso koneen ottaman maximi ilmamäärän suhteen niin voi se täten olla tiukkakin ottaen talteen hyvinkin pienet ilman partikkelit olematta silti ahdas aiheuttaen alipainetta kaasuttimen ilmansaantiin koneen maksimi kierroksilla..
Toisaalta läpimenevät partikkelit ovat jo niin pieniä verrattuna koneen tiukkoihin välyksiin että eivät aiheuta mitään ongelmia..
Jos verrataan öljynsuotimeen niin sekin päästää läpi sellaiset kokoluokkaa olevat partikkelit jotka ovat huomattavasti pienempiä kuin esimerkiksi laakerivälykset..
Lisäksi ympäröivät olosuhteen vaikuttavat ilmansuotimen puhdistus väliin,, pölyinen kaupunki liikenne on paljonkin likaavampi ja huonompi ajo-olosuhde kun vaikkapa pohjoisen kairat jossa ilmassa ei ole kun ehkä siitepölyä eikä sitäkään kaikkina vuoden aikoina mainittavaa määrää..
Itse olen ememmän huolissani konepellin keulassa olevassa kärpästen erottin verkosta joka saattaa pohjoisessa ajettaessa jopa tukkeentua aiheuttaen koneen lämpenemistä..
Monessa kulkimessa olen huomannut konepellin verkon puuttuvan kokonaan,, jolloin ainoastaan koneen veivinreiän tuessa oleva hyvin harvarakenteinen verkko ei enää erottele kärpäsiäkään vaan ne kulkeutuu läpi,, ja mitä siitä menee läpi niin voi tukkia koneen jäähdytin rivastot.. 😀Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Niimpä niin,, työkalut pitäisi olla kunnolliset ja asianmukaiset jos onnistumiselle laitetaan painoarvoa.. 😯
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Olen törmännyt sellaiseenkin että jarrukilpi on vääntynyt jostain syystä ja rumpu hankaa sitä..
Saattaa vääntyä jos joskus on yritetty esimerkiksi irroittaa rumpua laakereineen vääntämällä kilven ja rummun välistä kun ulosvedintä ei ole ollut käytettävissä.. ❓
Kuvasta päätellen olisiko kyseessä että kilpi olisi ylhäältä liian liki rumpua ja sen johdosta myös jarrukengätkin ja sylinteri liian likellä rumpua..
Vian paikallistaminen vaatii rummun asennuksen paikoilleen ja mittauksen rummun ja kilven väli useammasta kohden..
Korjaukseen riittää vaikkapa rengasraudalla vääntö sieltä kapeimasta kohden rummun ja kilven välistä tai rummun ollessa irti niin “nuorisoleka”..Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Tuossapa toimiva linkki.. Ei tarvi alkaa kirjoittaan sitä sivua uusiksi.. 💡
https://www.2cv.fi/wiki/index.php?title=Vetoakselin_suojakumien_asennus.
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂“Varvan suojakumiksi soveltuu jopa alkuperäistä paremmin normaali auton hammastangon suojakumi”.
“Löytyy ainakin AD-varaosaliikkeistä Koivusen numerolla 802-1 Hammastangon suojakumi yleismalli”.
Tuota kumia vois ehkä hyödyntää myös vetarin keskikumiksi, katkaisemalla tuosta ohuemmasta päästä pätkän pois.. Siinä näyttäisi löytyvän 3 eri kokoista päätä.. 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂No sen korvaajan löytäminen on sitten hiukan vaikeampi..
Minä tilaisin alkuperäisen kumin jostain.. 😯Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Ulompaan niveleen muistaakseni käy vaikkapa BX:N kumi muistaakseni..
Olen aikoinaan ostanut tarvikeliikkeesta ihan mittaamalla halkaisijat ja pituuden.. 😀Kuvan otsikko:
BX:n 11 cm.n pituinen haitarikumi vetarin ulkopäähän. Sopii 2cv pohjaisiin kulkimiin kuin tehty.Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Monesti on tullut vastaan takajarrurumpuja joiden laakerin kiristysrenkaiden lukituspisteet on jätetty poraamatta pois..
Väkisin avatessa kierteet vaurioituu lukitusrenkaassa ja jos rengas kierretään takaisin rumpuun vahingoittu rummunkin kierre..
Sama pätee myös etupyörän laakerin kiristysrenkaaseen.. 😯
Uusien lukitus pisteiden lyönnin olen itse lopettanut tekemästä jo 30 vuotta sitten..
Osat kyllä pysyy paikoillaan kun ne on asiallisesti asennettu ja kiristetty.. 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Jos on karstaa tai nokea riittävästi irronnut kännän päälle ei fairi ei taida enää autaa..
Vaan kuiva töhnä pitää saada ensin puhallettua pois pyörimistä estämästä männän päältä..Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Oliskohan karstaa tai muuta pytyissä..
Ota tulpat irti kallista konetta sylinterin suuntaan ja puhalla paineilmaa “pistoolilla” tulpan reiästä samalla yritä käsin pyrittää konetta edestakaisin ja mahdollisesti siten että venttiilit rakoaa.. Jatka kunnes lian poistuminen loppuu,, toista sama operaatio toiseenkin sylinteriin.. Muista käyttää suojalaseja..
Edellä kuvatulla tavalla olen saanut pitkään seisseen koneen pyörimään..
Pyörivän koneen sylintereihin hiukan naftaa tai öljyä.. 😀Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂 -
JulkaisijaArtikkelit