Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 2,326 - 2,340 (kaikkiaan 3,422)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: MoA #146590

    No nytpä sulla on sitte jo oma tarve kulkimia kasassa,, intoa vaan että saat ne kuntoon ja liikenteesee….. 😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Bilteman säätäjä #132547

    @Lasse1 wrote:

    Moro !!
    tää on nyt tällainen hätäinen muistikuva, mutta muistaakseni paris-rhone ja ducellier säätimiä ei voi sekoittaa keskenään, vai oliko niin että toinen käy molempiin, mutta toinen vain omaan merkkiin. Ja toinen hatara muistikuva on , että dyanen ja 2cv sähköissä olisi ollut kytkentäeroja, mutten nyt muista missä.
    Lasse

    Kyllä pätee tuo kytkentä ero tasavirta latureille,, mutta vaihtovirta laturit toimii 2cv:ssä kaikki samalla tavalla,,
    että mangnetointi virta syötetään säätäjältä laturin ankkurin käämin läpi runkoon.
    Säätäjä olkoon sitten mekaaninen tai elegroninen.. Itse säätäjien kytkentä nastat voi olla eri järjestyksessä merkistä riippuen,,
    eli ne kolme nastaa jotka on mittaus jännite virtalukolta,, maatto ja laturille menevä mangnetointi…
    🙄 😉

    PS:

    Aikaisempaa keskustelua tasavirta latureista ynnä muuta….. 💡

    http://www.suomen2cvkilta.fi/forum/viewtopic.php?t=3739&highlight=voltin+lataus

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Bilteman säätäjä #132545

    Kyllähän se niinkin on että varmaan pelaavia ne Bilteman vehkeetkin on,, mulla itsellä huonoja kokemuksia parikymmentä vuotta sitten halvasta säätäjästä..
    Olen sen jälkeen käyttänyt kalliimpia eikä ainuttakaan ole tarvinnut uusia sen koommin.. Saattaa se olla se maaton puutekkin syynä moneen sähkö häiriöön kieltämättä,,
    nykyään tulee ensimmäiseksi tarkistettua se jos jokin heittää toimimasta,, vaikkapa valot…
    💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Bilteman säätäjä #132543

    Kannattaako tapella latauksen kanssa,,, jos oiketa toimivia säätimiä saa vaikkapa varaosa liikkeistä??
    Tai Sitronenkin myy elegronista säätäjää 2cvcv:hen hintaan 26 Euroa?? (Malli Citroen GS)…..
    ❓ 😉

    PS: Saattaa jopa pitkän päälle tulla halvemmaksi?? 😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Jousipöntön #148365

    Laitappa kysely Tornioon Markulle,, siellä niitä on kasapäin varastossa…. 💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: CX 2200 special-75 #147498

    Ootko tarjonnut tuolla Sitruunapatongin keskustelu palstalla tuota CX:sää?? 💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Jousipönttö #148303

    No joka tapauksessa kannatta huomioida tuo jousen kierre suunta jotta ei kasaa väärin pönttöä… 💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Jousipönttö #148300

    Jostain varaosakirjasta voisi tämä näkyä,,, muuta en osaa sanoa äkikseltään kun pitempi varpa on taakse.. Luuloni on että pitempi jousi on eteen???
    Arkiston varaosakirjoista ainakin kannattais vilkaista…
    Kyllä joku niiden pönttöjen kanssa rustanneista osaa varmaan kertoa suoralta muistiltakin asian??
    Kommentteja kaivataan??

    Jälki kirjoitus: Muistin äkkiä että etujouset kiertyy myötäpäivään kun taas takajouset kiertyy vastapäivään,, siitä ne tunnistaa….. 💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Outo käyntihäiriö #148136

    Vaikuttaneeko asiaan se että toisella tulpalla on erikätinen virran kulku suunta kun toisella (yhdyspuolan napaisuus)??

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Venttiilivälyksissä on eroa! #148060

    Kultaisena ajatuksena noissa teknisissä asioissa on minulla aina ollut,, löytää asioista se oleellinen ja toimia sen mukaan.. Eli tässä kyseisessä venttiilien säädössä löytää ratkaisu ajatuksella milloin niiden välysten pitäisi olla kohdallaan..
    Kone lämpimänä käydessään,, kun venttiilien säätö on oikeassa välyksessä,, ja työntötangot ynnä venttiilit ja muut metalli osat ovat lämpölaajentuneet,, on lämpimän koneen venttiili välykset,, jos säätö on oikein hyvin onnistunut niin pienet että vain voiteluaine mahtuu osien väliin…
    Nyt työtahdin aikana ei venttiilit kanna eikä näin ollen tapahdu niiden vuotamista / palamista ja tehot tulee ulos koneesta kuten pitää ylimääräistä melua aiheuttamatta…
    💡 🙄

    On kiva itsekunkin käyttää kone kuumaksi ja kokeilla testi mielessä sen jälkeen onko välyksiä ja minkä verran,, niin tietääpähän sitten asiasta jotain ennen kokeilematonta testi tulosta….

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Venttiilivälyksissä on eroa! #148058

    Lähtökohtaisesti tässä on ollut kyse ehyviltä koneista,, jos tuollaisia kulumis / asennus virheitä löytyy tulee ne ensin poistaa….
    Meijän varikolla on sitten vissiin aina sääjetty venttiilit väärin vaikka kamppeet kulkee ja toimii niinku ihimisen ajatus??
    Aikaisemmin mainitsin niistä kuluneista keinuvipujen päistä joissa venttiilin päiden kolo joka estää myös liuskemitalla oikean välyksen saannin..
    Eihän kaikkia mahdollisia kulumis ynnä muita vikoja edes hoksaa listata tänne,, mutta kuten mainitsin kone pitää olla kunnossa kun sitä yleensä säädetään mistä hyvänsä….

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: AZL AZU jne #148277

    Laitappa tuo edellä esitetty kirjoituksesi sähköpostina alla näkyvään sähköposti osoitteeseen niin saat varmaa tietoa noista vuosiluvuista ja tyyppi kirjaimista… 😉
    wanhustenwaalijat(ät)suomen2cvkilta.fi Laita (ät) merkien tilalle@

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: 66:n mörkö #147793

    Jos korin osia vaihdetaan,, kuten tässä rojektissa tehdään,, on tärkeää pitää ovetkin mukana mitoituksessa että sopivat sitten lopuksi myös oikein paikoilleen.. 💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: killan projekti? #143155

    Vuosi sitten Riihimäen Vuotuis kokouksessa oli puhetta rojektin valmistumisen hitaudesta?? Siitä tuo kommenttini yli kymmenestä vuodesta oli ja ihmettelyni asiaan… 😯 😉

    Toisaalta jos ja kun se valmistuu ja saadaan museo kuntoon niin varmaan jostain löytyy näytteillä pito paikka sille Suomeen tuodulle
    ensimmäiselle 2 cv:lle..
    💡 😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: 66:n mörkö #147792

    Oikeastaan peltien asennus,, ennen kaikkea korin etu poikkipalkki pitäisi asentaa rungon päällä jotta korin sivu ja korkeus mitta tulevat oikein kuin myös lattia peltien pultin reiät.. Hyvä mittapiste on rungolle asennettu etutukivarsien akseli / hammastangon “matopyörä” jonka mukaan mitoitus on helppoa jos on vielä tallella vähänkään sitä rattiputken reikää korissa….

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

Esillä 15 viestiä, 2,326 - 2,340 (kaikkiaan 3,422)