Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Oikeastaan siitä on se mukava hyöty että kun vaihtaa vaihdetta niin kierrokset ovat valmiiksi lähempänä oikeaa,,
eikä ole niin ranttu moottori jarrutukselle tai että nykäisis kun siirrytään isommalle vaihteelle….
Sama efekti vähän kun koneessa olisi raskaampi vauhtipyörä….?? 😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Oikeessa olet katselimme valmista alustaa 2cv:n 50 vuotis Möötissä Rivolissa silloin kymmenen vuotta sitten… 😉
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Varmaan siitä on kulujakin tullut jo kohtalaisesti,, onhan ollut työn alla jo toista kymmentä vuotta?? ❓
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Enpä epäillytkään ajoasi,, yleisellä tasolla kirjoitin asiaan kun liittyi..
Saattaa joillekkin uudemmille harrastajille olla tiedolla käyttöäkin 😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂@Akaile wrote:
Tästä en edelleenkään haluaisi lähteä soihtu ja talikko-jahtiin ei-kiltalaisia kohtaan, koska kuten olen jo aiemmin todennut tämä foorumi edesauttaa uusien kiltalaisten mukaantuloa muutoin. Mikäli ei-kiltalaiset potkitaan foorumilta ulos niin ainut muutos tulee olemaan kaksi erillistä foorumia ei-kiltalaisten ja kiltaan kuuluvien kesken. Ja se ei auta yhtään ketään. Kyllä 2cv:n etu on tässä se tärkein asia? 😉
Tästä ei alunperinkään ollut kysymys… Juttu liittyy vain siihen että vaihdetaan tunnus ja salasana Arkisto / Galleria,,
jotta vain kiltaan kuuluvat saavat oikeuden niitä selata..
Siitä tämä Matroonan tutkimus asiasta,, että ketkä Keskustelu palstan käyttäjät kuuluvat Kiltaan..
Älkää siis luovuttako tunnusta tai salasanaa kellekkään.. Vain Matroonalla ja Adminilla on siihen oikeus enää… 😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Ohjeesta jostain kauan sitten olen muistellut lukeneeni että alle +10 astetta tulisi asentaa keulaan suojus..
Itsellä kulkimessa säätösäleikkö jota ei tarvitse raottaa muulloin kun kesähelteillä,, muuten kutosen kone käy kylmänä…..(mittari)….
Visan kone ilmeisesti myös…. Nyt varmaan jos ajaa niin saisi myös olla öljypohjan suojus paikoillaan??Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Pelittää se,, joskin kierrokset laskevat tyhjäkäynnille hitaammin johtuen siitä vaimennuksesta siinä läpällä… 😉
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Aikalailla on tämä asia käsitelty,,..
Varmaan joku ihmettelee että miten yksinkertainenkin asia voi olla
noin monimutkainen??
Onhan tunnettu tuo lause: Että mikään ei ole tyhmempi kuin “insinööri”..
Se osaa kirjoittaa monimutkaisia ohjeita yksinkertaisistakin asioista
jotta näyttäisi maallikosta olevan perinkin tietäväinen asiasta..
Heh heh!! 🙄 😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Toki niinkin voi tehdä! 😉
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂OK….
Minä säädän helpolla tavalla,,, enkä kikkaile.. toiset voi vertailla tuloksia,,
mulle riittää kun tulee hyvä tavalla tai toisella… 💡 😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Empäs malta,,, pitänee vielä mainita kun säätämässä ollaan..
Kuluneessa koneessa on venttiilin painajan elikkä “kukkopojan”
päässä venttiilin pään kuluttama kolo jolloin ei tavallisella liustemitalla
saa oikeaa välystä.. Jos meinaa hyvän säätö tuloksen on “kukkopoikien”
päät hiottava sileiksi oikeaan muotoon….
Ja en ymmärrä tuota ilmaisua tiukka ja väljä säätö??
Eikös pitäisi säätää oikea välys just eikä melkein??
Tiukalla säädöllä vain kuumassa koneessa palaa venttiilit ja meno hyytyy muutenkin??
Väljällä taas rasittuu nokka akselin hampaat turhien iskujen ansiosta??
Eiku oikeeseen mittaan vaan pojat!! 💡 😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂@citrotar wrote:
On jännittävää uuden jäsenen nähdä, mikä on riittävät tiedot: kengännumero, palkka, pituus ja paino, laulunumero, rangaistukset, kauneusleikkaukset… 😉 Odotan kauhunsekaisella mielenkiinnolla!
Tuskimpa tuo oli alkuperäisen viestini tarkoitus ❓
Tästä paikkakunta tiedosta on ollut joskus aikaisemminkin keskustelua täällä palstalla,,,
vaikka nostinkin asian esille uudemman kerran…. 😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Sepä mielenkiintoista,, “johtuu varmaan että mikä ja kuka Insinööreistä on asiaa miettinyt” ja ohjeen kirjoittanut,,
säätö kirjot ja eri tavat kullakin..
Sytytysmerkistä sen verran että ilman että kumpikaan venttiili koppa ei ole auki ei tietenkään voi päätellä kummalla puolen tuo työtahti on..
Yleensä kun ventiileitä alkaa säätään voi avata kummankin yhtä aikaa,, kun kerran kumpikin puoli on tarkoitus säätää / tarkistaa……
Ja siinä vaiheessa kyllä huomaa kummalla puolen on vaihto menossa ja kumman puolen työtahti jolloin työtahdin puoleiset säädetään..
Enempi en tästä asiasta spekuloi,, tuttu varmaan jatkuisi vielä pitkäänkin,, tarinoikaa ketä vielä kiinnostaa….
💡 😉 😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Se sähköinen bensa pumppu pitää asentaa rungon tasalle alas,, niin ei ikinä mitään käynnistys ongelmaa.. Jos on ylhäällä valuu
bensa tankkiin päin pikkuhiljaa ja la ilma täyttää pumpun,, aivan niinkuin alkuperäisen mekaanisenkin pumpun.. 💡
Saattaa olla muukin kuten liitosten vuoto syynä,, huonopa tuota näkemättä on sanoa?? 😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Rattiputki lähti tänään kohti Riihimäkeä..
Rahdin maksaa vastaanottaja..
Muita kuluja ei ole putki on ilmainen…. 😉 😀Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂 -
JulkaisijaArtikkelit