Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
1.10.2008, 16:03 vastauksena käyttäjälle: Takajarrurummunkin saa osiksi … ja laakeridebattia #141256
Jos kaakeri paketissa on kaksi stefaa on laakeri setti tarkoitettu etupyörään,, siellä on stefa kummallakin puolella laakeria.. Takana taas vain sisäpuolella.. Mutta itse laakerit on identtiset eikä pyörimis suunnalla ole väliä,, ei siis voi laakeria väärinpäin asentaa pyörään… 💡 😉
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Näyttää tulevan hitaasti nuo myyjän kommentit,, laittakaa suoraan sähköpostina osto utelut,, saattaa toimia paremmin… 💡 😉
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Onhan nuo hapotetut kohteet pysyneet minun punaisessa kulkimessa ruostumatta ja maalissaan jo kaksikymmentä vuotta…
Etuikkunan reiässä esimerkiksi oli ruosteinen syöpymä jossa jo reikä keskellä,, hapotus pohjamaali ja pakkelilla reikä umpeen.. Hionta ja taas maalaus….. Hyvin on onnistunut… 💡 😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Vilkaiseppa tuonne…
Löytyy myös täältä Myydään osion kautta…http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=2184989&dispSendLink=Y
😉 😀
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Meinasitko itselle viksata tuon Dyanen?? Vai peräti johonkin hyvään kotiin myydä?? 😉
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Tuo minun vinkki oli tarkoitettu yleiseksi apu konstiksi,, kun on omat tallit ja olosuhteet että tekee ajan kanssa hommia,, niin ei tarvi vähän väliä pyydellä apuvoimia paikalle… 😀 😉
Toki tiimi työskentely on kivaa ja kehittävää sekä tulokset nopeita verrattuna yksin puuhasteluun,, mutta täällä missä meikäläinen harrastaa ei kavereita paljon mistään likeltä saa avuksi on selvittävä omin avuin lähes hommasta kun hommasta… Ei muuta kun hauskaa tiimi harrastusta vaan sinne etelään…. 😉
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂@Isoo-Jukka wrote:
Selvisikö jalankulkija kuvassa 3 ?
Jos oli humalassa ja ei jäänyt alle,,, niin todennäköisesti “selvisi”…. Heh,, heh….. 😯 😀 😉 🙄
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Joo kolmas kesä takaperin mietin pitkään ja hartaasti,, että miten tuon noston tekis ammattilainen ja oivalsin pitkän mietinnän tuloksena että näinhän noita korin nostoja voi tehdä kätevästi ihan yksinkin voimiaan rasittamatta… 💡 😉
Kattoon ostin rautakaupasta 8 milliä vahvat puukirteella olevat koukut (kiikun koukut),, tupla koukku puolitoista kierrosta… 😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Korin nostosta puheenollen,, helppoa yksinkin kun hankkii kolme kuormaliinaa,, koukut kattoon ja liinat edessä tunkin korvakoihin ja takana keskeltä takaluukun salparaudasta nosto….Tai pakussa puskuri putkista,, kuten kuvassa… Kolme rungon vaihtoa tehty noilla eväillä,,, viime kesänä viimeksi yksi vaihto… Rungon voi vetää alta pois rattaillaan ja samoin huollettu alakerta lykätään alle takaisin…
Helppoa kun halon teko ja ennenkaikkea asennuskin rungolle onnistuu hyvin kun laskee koria naksaus kerrallaan aivan liki runkoa jolloin kori vielä liikkuu rungon päällä ja pulttien reikiin laitto melkein leikkiä….Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Kiitoksia tiedosta ja neuvoista,,, jo vain tuolla neuvolla osaa pohjosesta päin tulla….. 💡 😀
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂@mikutsu wrote:
Siis rälläköin pulttien kannat pois ja sopivalla tuurnalla löin tapit akselin kanssa irti. Vaatii aikamoisen iskun, ennenkuin akseli nytkähtää, mutta sen jälkeen kun sen sa liikkeelle on loppu kaikista mukaampaa.
Ei muuta kun mukavia purku hetkiä, toivottaa saman kokenut Parikkalainen
T: Marko
Nekin akselin kiinnitys pultit saa irti kätevästi kuumentamalla rungossa olevät ohjuri putket punaiseksi ja kun vähän jähtyvät niin vasaraa vaan niiden kylkeen,, sieltä ohjurin / tukiputken sisältä ne pultit on ruostunut kiinni.. Ja kuumentamalla / kopistelemalla irtoavat ja lähtevät helposti pyörimään / aukeamaan…. 💡
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Suuttimien vertailu kaasareissa tarkoittaa että myös nämä keskellä kaasaria olevat ilma eli kansankielellä “poresuuttimet” tarkistetaan jotta koot ovat oikeat.. Vaikuttavat seokseen juuri isoilla tehoilla / vauhdissa… 😉
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Eipä tuhon mitään selvää ohjetta ole,, mutta avaa kumpaakin sekä ilma että seos suutinta että saat jotenkin käymään tyhjäkäyntiä,, siitä sitten kokeileen paras käynti ja sillä läpän ruuvilla sovitat tyhjäkäynnin kierrosluvun sopivaksi.. 😉
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Jos vanha kaasutin on samanlainen ja tyyppinen,, niin vaihda vanhasta kaikki suuttimet uuteen,, myös poresuuttimet… Ei pitäisi olla ongelmia sitten …
Ei muuta osaa summassa sanoa,, koska ei ole itse värkkäämässä…. 😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Laittakaapa Hesalaiset tänne hyvä ajo ohje mistä kannattaa ajaa ja pääsee helpoiten torille?? Siksi että me pohjoisen asukitkin pääsemme sinne turvallisesti?? 💡 😀 😉
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂 -
JulkaisijaArtikkelit