Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
No mieleen tulee että tilaa lähimmästä varaosaliikkeestä vaihto laturin ja antaa vaihdossa vanhan tilalle,, tai tilaa B osana vaikka Sitroselta tai muusta paikasta…
😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Säädintä voi testata vaikka mittaamalla syöttääkö säätäjältä laturille tuleva mangnetointi johto jännitettä laturille??
Täällä toisaalla on ollut juttua tuosta latauksesta enempikin,, josta selviää esim amppeeri mittarin hyvät puolet,, siitä näkee yhtä jos toistakin tärkeää asiaa volttimittarin lisäksi… 💡 😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂@Jasu wrote:
Älkää hyvät ihmiset ostako pildemasta ampeerimittaria, se kestä ei… Ainua mikä niissä toimii on takuu..!
Nimim. kolme uutta mittaria alle vuoden sisään, 25 ampeerin laturilla vaikka mittarin pitäisi kestää 60 ampeeria…
Voi hyvät hykkyrät näinkö on?? No enpä itse ole ostanu sieltä ensimmäistäkään mittaria!! 😯 ❓
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Hassu juttu! Mittarin näytön valo yleensä ehkäisee tuollaista ilmiötä, mutta kotelo on kyllä kova kerään kondenssio höyryä… No pienet jännite mittaukset kannattaa tehdä eri kohteista silloin tällöin huollon yhteydessä,, jolloin tällaisetkin viat ilmenee hiukan aiemmin?? 😉 😯
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Ja täältä löytyisi asennus ohje jos haluaa pysyvän latauksen valvonnan volttimittarin lisäksi…
http://www.suomen2cvkilta.fi/forum/viewtopic.php?t=3734http://www.suomen2cvkilta.fi/forum/viewtopic.php?t=3734
💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Olisit samalla napannut sieltä Biltemasta sen “ämpäri” mittarinkin… Ei maksa muistaakseni hirveesti?? 💡
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂123:mosen kipinä on ilmeisesti voimakkaampi,, jolloin toisen pytyn pakotahdin aikana sytyttää sylinteriin jääneen vähäisenkin polttoaine jäämän ja tupsii siten putkessa.. Kipinä kun on yhtäaikaa kummallakin pytyllä ja toisella on silloin pakotahti ja toisella työtahti.. ?? 😯
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Kytke samalla vaikka amppeeri mittarikin siihen, niin näet eri kuormitus vaihto ehdoilla miten lataa ( valot päälle ja pois).. 💡 💡
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Huomio!
Ketkä osallistuitte Martimoaavan jotokseen,, niin lähettäkääpä kuvia Killan galleriaan!!
webmaster(ät)suomen2cvkilta.fi💡
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Tässä tämä Lassen laatima taulukko eri 2cv nallien kaasareista ja suuttimien koko..
Jos noin matemaattisesti lähestyy aihetta niin sain aikaiseksi seuraavan taulukon,
jossa eri konetyypit ja niiden suutinkoot suhteutettuna kuutiotilavuuteen:Malli kone ccm kurkku mm kurkku 1 kurkku 2 yht per/ccm
vanhus 18hp A53 425 22 125 125 0,294
vanhus 21hp A79/0 425 28 150 150 0,353
2cv4 A79/1 435 28 155 155 0,356
2cv6 M28/1 602 28 165 165 0,274
2cv6 M28/1 602 21/24 120 70 190 0,316
2cv6 M28/1 602 18/26 102,5 87,5 190 0,316
Ami6 24hp M4 602 26 140 140 0,233
Ami6 26hp M4 602 32 170 170 0,282
Ami8 33hp M28 602 21/24 125 82,5 207,5 0,345
Ami8 33hp M28 602 18/26 102,5 87,5 190 0,316
Keskimäärä kaikki 5499 1682,5 0,306 keskimäärä 602 cc 4214 1252,5 0,297
Teoria 652 652 18/26 102,5 87,5 190 0,291
652 18/26 102,5 97 199,5 0,306
652 18/26 105 95 200 0,307
652 18/26 105 97 202 0,310
652 18/26 105 100 205 0,314
652 18/26 115 115 230 0,353
Esim melkun: kone tyyppi/ tilavuus/ kaasarin kurkun halkaisia ja pääsuutin koko:
2cv4 A79/1 / 435cm3 / 28 kurkun koko / suutin 155 / 155 / 0,356
💡
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂@Musta Hattuinen Mies wrote:
No tekniset asiathan toisaalta on tekijä miehille selvää,, niin kun kaasarien suuttimetkin.. Kokemattomammat kyselee ensin ja ajattelee vasta sitten saatujen vastausten pohjalta?? 💡
Tuo edellä kirjoitettu oli tarkoitettu positiivisenä kannan ottona…
Tottakai pitää kysellä…Tuolla aiemmin myös moitittiin kyselyjä,, ja tuo kommentin loppu osa oli suunnattu sinne.. 😀 😉
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Laturin hiilet kannattaa katsoa,, sekä kokeilla toisella säätimellä?? 💡
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂No tekniset asiathan toisaalta on tekijä miehille selvää,, niin kun kaasarien suuttimetkin.. Kokemattomammat kyselee ensin ja ajattelee vasta sitten saatujen vastausten pohjalta?? 💡
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Mulla se vain on pelannu kutosessa jo 15 vuotta,, yhdet uudet hiilet olen vaihtanut sinä aikana ja laakerit.. Kestävyyteen vaikuttaa sekin että laturi saa kunnolla tuuletusta koneen siiveltä,, jolloin myös säätäjä jäähtyy samalla… 😯
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂@Isoo-Jukka wrote:
Mulla on sellainen Visa 652 cc koneesta irroitettu laturi, jossa on kai yhdysrakenteinen säädin. Siihen tulee 2 piuhaa (päävirtapiuhan lisäksi). Onko kytkennästä tietoa?
Sen mutterin alta lähtee lataus samalla tapaa kun 2cv:n laturissa..
Siihen toiseen lattaliittimellä olevaan jompaan kumpaan littimeen tulee virtalukolta mitta jännite,, hihnapyörän puolelta katsoen siihen vasempaan.. Itsellä sellainen laturi käytössä,, on hyvä… 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂 -
JulkaisijaArtikkelit