Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 2,611 - 2,625 (kaikkiaan 3,422)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Lataus säätimet 6volttia miten on? #145525

    Kyllä ne säätäjän ja laturin voi kytkeä ristiin,, vaikka toinen on Ducellier ja toinen Paris Rhone.. Niissä on kytkennässä vain sellainen ero että Dusellier säätäjä syöttää mangnetointi eli laturin ulkokehän käämejä.. Kun taas Peris Rhonen säätäjä vastaavasti antaa maata laturin mangnetointi käämille.. Kytkentä laturissa tehdään siten että jos säätäjä On Paris Rhone niin laturin mangnetointi käämi kytketään laturilla lataus hiilen kanssa kimppaan ja toinen pää viedään sinne säätäjän napaan..
    Jos taas säätäjä on Ducellier,, niin laturin mangnetointi käämi kytketään säätäjältä tulevaan johtoon ja se toinen käämin pää laturin ruokoon…
    Eli nyrkkisääntö on että Paris Rhone säätäjä säätä mangnetointi virtaa runkoon vastuksen läpi (jomman kumman riippuen latausjännitteen vaihtelusta).. Kun taas Dusellier säätäjä syöttää mangnetointi virtaa laturin kenttäkäämille….
    Ymmärtääkö tuosta edeltä mikä ero niissä on??
    Voi kysellä lisää jos tarvii,, itse olen aikoinaan niitä kytkenyt noin ja parasta aikaa käytössä on seka kytkentä tuossa avattaren Pakussa,, laturi Paris Rhone mutta säätäjä Bosh…
    😯

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Vauhtipyöräkalluppi ja kaasarin säätöjä #145306

    Vielä kun otetaan huomioon se että kuutio tilavuus on kohonnut vain 25 kuutiosenttimetriä/sylinteri,, niin ero on pieni.. Nyt vielä imu/pakosarja eivät ole isontuneet???
    Nokka akselin muutos myös voi viedä asioita huonompaan suuntaan,, kun kaikki asiat ovat suhteessa toisiinsa… eli kompromisseja keskenään ja valittu hyvän yhdistelmän aikaan saamiseksi.. Jostain tingitään jotta toiset ominaisuudet saadaan esille???

    ❓ 💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Vauhtipyöräkalluppi ja kaasarin säätöjä #145304

    Suuttimissa verrattuna kuutiotilavuuteen pitää miettiä sitä että kun kaasarin kurkun halkaisia esim pysyy samana niin pienempi kone saa aikaiseksi pienemmän ilman virtauksen kaasarin kurkun läpi,, joten voi päätellä että suutin pitää olla isompi sen vuoksi kun kaasutin toimii ohivirtaus periaatteella joka imee matkaansa polttoauneen.. Eli toimii ejektori periaatteella jossa ohi virtaava ilma saa aikaan alipaineen kaasarin kurkussa olevaan ejektori putkeen….
    Elikkä huomaamme että eivät kulje kuutiotilavuus ja kaasuttimen kurkun koko käsilädessä,, eikä suutin koot,, kun on muitakin muuttujia yhtälössä

    💡 😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Vauhtipyöräkalluppi ja kaasarin säätöjä #145302

    Eiköhän tuon saa helpomminkin kulkeen uskoisin????
    😯

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: amperimittarin kytkentä tiinaan #145509

    Kiitokset!!…… 😀 🙄 😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Vauhtipyöräkalluppi ja kaasarin säätöjä #145299

    @dieselflosse wrote:

    Onko kokemuksia, kuinka paljon pitää suuttimien numeroa muuttaa, jos tuollaisen putkilon paikalleen ruuvaa?

    Ostin itse aikoinaan tuon Dyane 6 turbo paketin kone ja vaihteisto täydellisenä Linjamaan Eerolta ja hän sanoi silloin että kakkoskurkun suutin on vitosen (5) isompi kun normaalisti….
    Nyt on ymmärrettävä se seikka että se jäähdytys ropellin tuottama pieni ylipaine ilman puhdistajassa vaikuttaa vasta siellä 5000 kierrosta/minuutissa,, joten muutos vaikuttaa vasta kun kakkoskurkku avautuu ja koneen imemän ilman tarve lisääntyy ratkaisevasti…
    Joten kakkoskurkun suutin vaatii vain muutoksen suuttimiin…

    😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Vauhtipyöräkalluppi ja kaasarin säätöjä #145294

    No mikset sitten kokeile ihan tavallista 18 / 24 kurkkuista kuutosen kaasaria,,, ja virittele vaikkapa “turbo putki” ilmaa syöttämään??
    Saattais jopa sillä toimia,, kun tuntuu yhdistelmä 18 / 26 kurkkunen juonivan.. Epäilen että kakkos kurkku on koneelle liian suuri,, elikkä ilman virtaus nopeus ei riitä imemään polttoainetta sieltä kautta??

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: 2 CV jarrut jumittuvat #145500

    Mulle kävi samalla viisiin kerran -90 kymmentä luvun alussa,,, pääsylinterin kumit alkoi hajota vanhuuttaan ja kumin palanen tukki jarru säiliöstä lähtevän reiän,, seurauksella että kun jarruneste laajeni lämmetessään niin se työnsi jarrut jumiin ja avaamalla kesken ajon ilmaruuvia matka jatkui…
    Kylläkin itse sen hoksasin hetken tuumattuani asiaa… Tilasin uuden pääsylinterin ja jarrut pelaa vieläkin silloin uusitulla pääsylinterillä…

    😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: amperimittarin kytkentä tiinaan #145507

    Ainoa oikea tapa kytkeä ampperi mittari 2cv:n on sellainen että: Irroitetaan startti moottorin ison mutterin olta se ohuempi johto mikä lähtee virta lukolle + valoille ynnä muualle,, käännetään se ohuempi johto ampperi mittarin napaan ja siitä toisesta mittarin navasta vedetään johto takaisin sinne startin ison mutterin alle.. Toimii niin kuin sen pitääkin toimia… Jos näyttää purkausta silloin kun valot tai virta kytketään päälle kun kone ei käy,, on kytkentä mittarin takana oikea napainen.. Jos vastaavassa tilanteessa näyttää latausta ja koneen käydessä purkausta,, on mittarin takana johdot vaihdettava keskenään toisen kätisiksi…
    Voin neuvoa lisää,, jos ei tekstini ole selkokieltä??

    Jos taas haluaa mitata yksittäisen osion vaikka valojen amppeereita on mittari sitten kytkettävä kulutus pisteeseen menevään johtoon??
    Mutta oikea tapa lopulliselle asennukselle on kerrottu tuossa edellä!!

    💡 😀 😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: 2cvjimmin 2CV-projektit #143917

    @2cvjimmi wrote:

    Hip-hei:

    Koeponnistus tulossa, kunhan akku latautuu, vaan mites käy bensojen kanssa, kun on 1½ vuotta ikää,…

    Ei syytä huoleen,, jos vettä ei ole päässyt tankkiin?? Kaataa jonkun litran uutta bensaa tankkiin ja menoksi ostaan tankin täyteen… On lähdetty ajoon 5 vuotta vanhoillakin pensoilla uutta hakeen….
    😯 😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: kondensaatori #145487

    Puolan kestävyyden kannalta kannattaa pitää tulppien kärkiväli oikeana ja tarkistaa ajoittain tulpanjohdot,, ettei puola joudu toimiin ylikuormalla jolloin lämpiää ja sisäisen läpilyönnin mahdollisuus kasvaa..

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Vauhtipyöräkalluppi ja kaasarin säätöjä #145289

    No sitä ajattelin,, kun katselin noita suutin kokoja,, kun kulkivat liki kotosen 18/24 kurkkuista kaasaria nuo suuttimien koot..
    😀 😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Artsin pihan tyhjennysmyynti #145171

    Katsokaa karttahaulla Kelkkamäki Lielestuore,,,,, tai soittakaa Jasulle!!!
    😉 😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Vauhtipyöräkalluppi ja kaasarin säätöjä #145287

    dieselflosse
    Kyselin tuolla aiemmin tuota Visan kaasaria? “Onko tuo kokeiltava visan kaasutin kurkuilla,, 1 kurkku 26mm ja kakkoskurkku 35mm??”
    Kun jäi epäselväksi???
    Utelias kun olen??
    💡 😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: kondensaatori #145481

    Kannattais ehkä kokeilla vanhaa alkuperäistä konkkaa,, uudet tarvike sellaiset ei ehkä toimi välttämättä kauaa.. Joskus vanha pakista etsitty Duseleeri toimii paremmin kun tarvikkeena ostettu uusi??
    Tai hankkii sitten 123:sen,, kärjettömän……..

    😯 ❓

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

Esillä 15 viestiä, 2,611 - 2,625 (kaikkiaan 3,422)