Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 2,626 - 2,640 (kaikkiaan 3,422)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Öljyvalo palaa! #145444

    Mulla käytössä on ollut jo vuosia ihan mekaaninen painemittari,, niin ei tartte arpoa onko paineita??
    😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Paku myynnissä Nurmijärvellä! #145427

    Itse asiassahan se on silloin notkollaan keskeltä jos etukotelo on liian alhaalla kiinni rungolla….. Mutta siitä rattiputkesta se parhaiten näkyy isona välinä ratin ja ohjariputken välissä,, siinä yhdessä kuvassa…
    😯 😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Nopeusmittarien vaihdettavuus #145453

    No onneksi uusimmissa porakoneissa kierrikset voi rajoittaa sipivan hitaiksi siitä liipasimen rajoitin ruuvista….
    😯 😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Lapissa tapahtuu #143304

    Enää viikko,, niin Simon Lohiranta kutsuu!
    Tervetuloa!!

    😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Turun vappu? #145433

    Kysäseppä vaikka Hakojärven Markulta… Numero on +358 (0)44 0465 400
    💡 😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Nopeusmittarien vaihdettavuus #145450

    Jos mittarit on irti,, niin laita mittarin vaijerin pään kokoinen neliskattinen naula porakoneeseen ja kone takaperin pyöriin… Vertaa mittareiden näyttölukemat kun pora pyörii täysillä?? Pitäisi esim: kilometri lukema muuttua samassa ajassa kummassakin ja viisari näytön olla jotakuinkin sama??
    Tuli ensiksi mieleen tuollainen konsti!!
    Nopeus kyllä voi mennä reilusti pohjaan,, mutta esimerkiksi matkamittari vaikka kilometrin matkalla,, jos sama aika kertoo jotain sopivuudesta??

    💡 ❓ ❓ 😯

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Paku myynnissä Nurmijärvellä! #145423

    Ryhti vikanenhan tuo näkyy kuvista päätellen olevan?? Korin etuosa makaa rungon päällä ainakin vähintään 10 mm alhaalla?? Näyttää ratin laakeriputkesta katsoen siltä..
    Pitäisi olla vähemmän tuota ohjausputkea näkyvissä??

    😯 😉 🙄

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: 652cc kaasari #145385

    Jarruilma suutin sekoittaa polttoaineen sekaan ilmaa sitä enempi mitä suurempi ilman nopeus on kaasarin kurkussa.. Siten säädetään polttoaine määrää ylemmillä kierroksilla jottei määrä lisääntyisi järjettömän isoksi vaan säilyy sopivana koko tehoalueen..
    Luulen??
    🙄 😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Vauhtipyöräkalluppi ja kaasarin säätöjä #145278

    Tausta tietoa?
    Onko nyt siellä paikoillaan Visan kaasutin kurkuilla,, 1 kurkku 26mm ja kakkoskurkku 35mm??
    Jos on niin nuo taulukon suutin koot on varmaan liki oikeat… Järjestystä,, kumpi kumpaankin kurkkuun kuuluu voi kokeilla??
    Vakio kutosessa on kurkut 18/24 ja muistelen että suuttimet jotain 125? ja 120?
    Minulla ei käytännön kokemusta Visan kaasareista,,,, mutta mutu tuntuma olisi että kokeilisin itse ihan vakio suuttimilla ja tulpan väriä seuraamalla.. Toisekseen minkä tyyppiset tulpat sitten kuuluu olla Visan kokoon panossa??
    Ilman puhdistin kuuluisi myös olla varmaan mallia Visa??
    Varmaan todella haastava kokeilu ja aikaa viepä…
    Mulla käytössä ihan vakio kuutonen raskaalla vauhtipyörällä ja Dyane6 vaihteistolla varustettuna turpoputkella… Huippunopeus ja hiihtyvyys kakkoskurkulla mainiot,, eron huomaa huippukierroksilla parempana kiihtyvyytenä.. Huippunopeus on jo riittävä 2cv;n alustelle.. noin 120 km/h..
    PS: Olen mielenkiinnolla seurannut tätä kokeilun edistymistä…
    😯 😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: 2cv6`n uusi kori pelteineen, sinkitty runko jne #144981

    Se on hiljanen kaveri??
    Jos tavara kiinnostaa,, niin laittakaa sähköpostia hänelle kun se on siellä viestin alla näkyvissä se osoite!!
    💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Tiinan ja 2cv osaa #144033

    Osaa?
    Jos osaa lukea tuon eka viestin??
    😯 😉 😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Bensamittarin vika #141554

    No oletko kokeillut vaihtaa mittarin takana johtoja päinvastaiseen järjestykseen???
    🙄
    Kyselen kun itsellä ei ole ollut ongelmia mittareiden kanssa,, mitä nyt yksi anturi vika kerran,, kun anturi takertui liuku kielekkeen kuluttua poikki ja karkenntut pää tarttui vastus langan rakoon… 😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Pompottava takajarru #145092

    Jarruista tulee yleensä hyvin toimivat ja tehokkaat kun hihnat on oikeassa järjestyksessä ja keskitetty rummun sisämitan mukaan,, 😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Ami 8:n runko ja isot jarrurummut #145349

    @2cvjimmi wrote:

    Nimim. “Eipä näissä viimeaikaisissa tekseissäni ole mitään järkeä, vielä kun nuo mittariasiatkin taisivat olla päin peetä.”

    Elä nyt suotta huokaa,, hyvinhän nuo asiat on selvinneet tähän asti…
    Minä kysyisin tuota vaijeri asiaa Sitroselta,, ne tietää varmaan ja voivat sinulle lähettää sopivat pituudet..
    Vaijerihan ei asennettuna saa vetää kenkiä ollenkaan ja kierrettä täytyy näkyä sen verran että mutterit saa lähteen hyvin paikoilleen… Jolloin säädön jälkeen näkyy kierrettä mutterin takana…. Vaijerin vaipan tulee olla sen verran pitkä,, että ei nojaa poikittais äänen vaimentajaa,, siitä syntyy inhottava ääni efekti…..

    😀 😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Seosten säätäminen #145347

    Joo kuulee sen kokeilemalla käynnissä.. Siinä se suunnilleen kierroksen sisällä on.. 💡
    Itse olen käynnissä säätänyt sen siihen kohtaan missä tyhjäkäynti on kevyt ja tasainen ja siitä hyvin varovasti hiljaa vähän ruuvia isommalle kun kaasutin moottori vaatii pienen ylimäärän polttoainetta toimiakseen hyvin…
    Viimeksi kun säädin kutosen noin yksinkertaisesti,, katsastusmies mittas ja sanoi että hyvät arvot,, vaikka itse epäilin ja sanoin että voi olla että ei kelpaa ,, kun itse ruuvailin käynnin paremmaksi ilman mittaria,, mutta kuulema ihan kohdallaan oli..
    . 😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

Esillä 15 viestiä, 2,626 - 2,640 (kaikkiaan 3,422)