Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 256 - 270 (kaikkiaan 3,422)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Penkin kankaat ja kumeja mallia vanhus lamput/laturi ostettu #173976

    Penkin kumit kyllä kehoittaisin kokemuksesta melkeimpä ostaan uudet,,
    käytetyt tahtoo olla murtuneita ja katkeilee yksitellen ja niitä joutuu vaihteleen alvariinsa..
    😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: 2CV-Nettipilkki tour 2014-2015 #173662

    Ilmeisesti: 1.0.6 versio jos uudempaa päivitystä ei saatavilla… 😯

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Nelkkuun valopukki ja pyöreät lamput #173957

    Viime pelissä tehtaalla ei ollut enää muuta tuotantoa kun leveitä pukkeja kun kulmikkaat valot oli jo käytössä -75 malleista lähtien..
    Niin en nyt laiskuudesta kuitenkaan moittisi.
    . 😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Nelkkuun valopukki ja pyöreät lamput #173955

    Leveä pukki on siinäkin mielessä viksumpi kun siinä ei konepeltiä avatessa raavi lampunkupuja niin kun kapealla pukilla tuppaa käymään kun huolimattomasti avaa tai sulkee konepellin.. 💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Nelkkuun valopukki ja pyöreät lamput #173953

    Leveä pukki on pesialissakin pyöreillä lampuilla.. 😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Azul 1956 #173834

    Kannattaa tarkistaa ensitilassa kammen päässä oleva silmälaakeri sekä vapaakytkimen rummun laakeri kuin myös kytkinakselinkin laakeri..
    Ja tutkia yleensäkkin kytkinten kunto lisäongelmien ilmaantumisen ehkäisemiseksi..
    💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Azul 1956 #173830

    Nuo stanssatut numerot lohkoissa tarkoittaa vain että lohkot on koneistettu pari.. (7738 K) ( D3) ilmeisesti lohkon tyyppi merkintä,, luulen.. 😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Kutosen jarrupääsylinteri #173887

    Kupari tiiviste tarvitaan jos kyse on yksipiiri jarrusylinteristä.. 😀
    Hätätilassa putkiteippikin riittää mutta en suosittele sitä vaan oikeaa tiivistettä.. 💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Azul 1956 #173822

    Kun wanhuksessa koneen ja vaihteiston välissä on vapaakytkin elementit se vaatii tietenkin ylimääräisen tilan (12mm) ja nuo kuvan välihelat on juuri siksi.. 💡
    Jos tarkkoja ollaan niin nelkun kone on kytkimen mitoituksen osalta samoilla mitoituksilla wanhuskoneen 12hp kanssa..
    Joten nelkun koneella on aikoinaan voinut korvata wanhus koneen.. Tehtaan toimittamien nelkun varakoneissa oli jopa koneistettu nokkalaturin valmius..

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Vanhat harmaat, koodeja kaivataan #173876
    vastauksena käyttäjälle: Azul 1956 #173807

    Huom,, noin wanhassa koneessa ei ole vielä niitä sylinterin yläpuolisia peltejä jotka 60 lukuisista 12 kaakkisista löytyy.. 💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Azul 1956 #173800

    Kuvat vaan eivät näy jostain syystä..

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: renkaat #173843

    Joo,, ennen neuvottiin kierrättään rengaiden paikkaa jotta renkaat kuluvat tasaiseen kaikki yhtä nopeaan..
    Sitä olen noudattanut koko autoilu historiani ajan..
    😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Azul 1956 #173797

    Asiasta toiseen ja kolmanteen… Palatakseni siihen vaihdekepin sijaintiin liki rintapeltiä..
    Olen aika monessa wanhuksessa huomannut että se vaihteiston takana oleva kannatinkumi on laitettu väärinkäsin paikoilleen jolloin vaihteisto tulee noin 10 milliä liian taakse..
    Kannatinkumissa oleva metalli kiinnike johon vaihteiston pää tulee kiinni ei ole keskellä kumia vaan ikään kuin laidassa..
    Nyt kannatin kuuluu olla siten että vaihteiston kiinnike on kauempana akseliputkeen nähden,, niin vaihdekepille jää enempi tilaa..
    Rintapeltiin on jo tehtaalla väännetty mutka joka estää vaihdekeppiä hipomasta rintapeltiä ykkös sekä kolmosvaihteen ollessa päällä..
    💡

    Vaihteiston takaosan paikka on sama oliko kytkin keskipako tai tavallinen malli..
    Keskipakokytkin vaatii vain lisäholkit (12mm) moottorin ja vaihteiston väliin..
    Jatkunut moottori/vaihteistopaketin mitta eliminoituu moottorin etukumityynyjen kiinnitys reijissä runkossa,, reijät ovat pitkulaiset antaen täten moottorille liikkumavaran pituus suunnassa rungolla..
    💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Azul 1956 #173781

    Onkos 56:sessa teflonit venttiilin varsissa ?? 😯

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

Esillä 15 viestiä, 256 - 270 (kaikkiaan 3,422)