Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
No pitänee sitten ottaa mitat käyttöön ja piristää muistia tutkimisen jälkeen??
😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Lähetin yksityis viestin..
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Wanhus ja nelkku on hammastangoltaan identtiset,, sama matopyörä käy kumpaankin ja tietenkin sama koko etuakselisto,, eli varaosia löytyy tänäkin päivänä….
On tullut vaihdeltua ko osia ristiin aikojen kuluessa..😀Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂LA-tunnus tarrat oli ennen muinoin siinä etulokarissa kiltamerkin ja lampun välissä ja takana sitten takaikkunan vasemmassa yläkulmassa…
Muistelen…
😉 😀 🙄Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Erillään ne uutena on tasapainotettu,, syystä että jos ostaa uuden kammen tai vauhtipyörän niin sopivat yhteen keskenään,, ainakin minulla osat toimineet ristiin moitteetta…. Toisekseen miksi akseli pitää tasapainottaa,, jos sitä ei ole kunnostettu,, vaan on tehtaan jäljeltä??
Jos pakettina haluaa tasapainotusen tarkistuttaa on siihen pakettiin laitettava vielä kytkin pakettikin kiinni…..
😯Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂No eipä oikein hyvä tuo ehdotus mielestäni?? Otetaan esimerkki: Minä kuulen jossain päin La-puhelimessa kun joku ” kaila” kutsuu,, mistäpä siinä lennossa hoksaan että katos vain siellä on Kiltalainen??
Kilta xxx kutsun kyllä pongaa heti ja voi huudella tervehdyksen ja kysellä miten menee.. Pulaan joutuessaankin voi huudella “kuuleeko Kilta”,, jos joku toinen kiltalainen on kuulolla voi kysellä että onko pulassa ja missä?? Tässä mielestäni tärkeitä pointteja kutsun säilyttämisenä entisellään…
Kilta-123 tässä…
😀Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Viime kesä toyot kutosen alla,, ajo erittäin kivaa myös vauhdissa.. Kantavuus riittää hyvin 2cv:lle.. Pehmeämpi kyyti kuin Fireston:essa.. Polttoainetta matka ajossa noin 6,4 litraa..
Kait lienee maku asioita nuo,, mutta tämmönen tapaus meillä.. 😉 😀 8)Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Kokemukset ovat aivan samat mulla,, paku kulkee normaalisti sen verran että nopeus pysyy alle 90 km/h mutta taas kutos tekniikalla ajellaan jopa 100 km/ h… Nyt tasapainoitus on jo kiva,, meinaan vaan että ajettuasi tärisevällä ohjauspyörällä vaikkapa 300 kilsaa yhteen soittoon on kädessä sellainen tynne kun olisi pitänyt “hieromakoneesta” kiinni,, ei tunnu kivalle??
😯 😉 😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Tasapainoituksesta puheenollen,, ennenmuinoin rengas valmistajat laittoi uuteen rengaaseen maali täplän merkiksi mikä renkaan kohta tulee laittaa venttiilin kohdalle.. Nyky käytäntöä ei tullut enää seurattua,, mutta ainakin micheliineissä oli tämä venttiilin paikka merkki ennen..
Sen kun laittoi kohdalleen niin selvisi joskus ilman tasapainoitusta,, jos vanne tosiaan oli kunnossa ja suora..
😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Siistin näköinen kuljin kuvan perusteella… Siinä olis tosi kiinnostuneelle harrastajalle hyvä kohde hankkia kesäksi kulkupeli..
😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Tärkeitä vinkkejä täältä saattaa löytääkkin.. Mielenkiintoisia kysymyksiä voi tehdä aina,, niistä viriää keskusteluita ja saattaa tulla semmoistakin tietoa.. josta on jollekkin hyötyä,, vaikkapa nuoremmille harrastajille 💡 😉
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Nettiauton sivulla on ettei tämä Dyane ole myynnissä??
😯 😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂@toppok wrote:
Stop – Stoi – Arghtunk – kuomat & kuomattaret, painakaas jarrua LA -tunnus postienne kanssa!
Tunnusten jako pitää sottailla rauhassa (= laitoin viestiä Raadille asiasta, kuunnellaan mitä vastaavatten), ettei tule mitään huutokauppaa.
Näissä tunnuksissa / kutsuissa on kuulemma ollu joku logiikkakin siinä, mitä jaetaan minnekin päin suomea eli jäitä hadduun hetkeks tai pariks.
t. toopo
Juuri näin pitää toimia,, kuten sitä alustavasti on suunniteltu..
Lokiikkaa jaossa ei 80 luvun alussa kyllä ollut,, niitä annettiin jos välissä vapaita numeroita?? Hietasen Jallu oli silloin asian hoitajana.. Tuolla Arkistossa on kun katsoo numeroita siten että esim Kilta 149 Raahe Kilta 150 Helsinki..
(Anteeksi kun aloin hämmentään tätä asiaa!)
🙄
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂@CitroenCTE wrote:
Niin ja Tervetuloa kaikki kesäkuussa Helluralliin johon on Kaapelimies kertonut tulevansa Laa-puhelimia säätämään… 😉
Jos minäkin pääsen tulemaan,, joka ei ihan varmaa vielä,, niin voin ottaa antennin viritys mittarini mukaan…
💡 😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Lähetä Kilta xxx numero ja tietosi webmaster(ät)suomen2cvkilta.fi niin varmaan lisätään varaus jossain vaiheessa listalle??
😀Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂 -
JulkaisijaArtikkelit