Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 2,761 - 2,775 (kaikkiaan 3,422)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Öljypumpun tiivistäminen #144202

    Muistelen vahvasti että on joka 2cv mallissa sama M12 millinen normaali nousulla oleva kierre..
    😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Öljypumpun tiivistäminen #144200

    Hyvältä kuulostaa,,,
    Muistahan kattua se öljyn ylipaine venttiilin ja jousen kunto…
    Eikäpä painemittarikaan olis paha,, vaikka laittai senki,, niin näkö yhteyskin olisi sitte koneelle….

    😀 😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Öljypumpun tiivistäminen #144198

    ????? 😯

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Kokemuksia uustuotantorungoista? #144180

    @Jasu wrote:

    @Musta Hattuinen Mies wrote:

    mutta kun kuuma sinkityksessä yleensä kutistuu tuollainen kappale,, josta isoin ongelma johtuu…

    Mutta ilmeisesti aina tätä tapahdu ei..? Hallussani on uutena sinkkiämpäriin kastettu Superin runko, siinä ei ollut minkään, niin akselistojen kuin korinkaan, kanssa mitään yhteensopivuusongelmia. Rypyllehän tuo lämpö on tuotakin pintapelleiltään vetänyt, mutta silti kaikki tuntuu käyvän kuten pitääkin…

    No varmaankaan ei kutistuminen leveys suunnaa tee ihan neljää milliä,, mikä mitta hetto lie ollut valmistuksessa??

    😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Kokemuksia uustuotantorungoista? #144177

    @miki wrote:

    Right. Alkaa olla tuo korvikerungon valinta selvä. Ihan kiinnostuksesta, mikä tämä tornion runko on? Kotimaista valmistetta?

    Heh heh,, Jos se olisi Suomessa tehty,,luulempa että olisi riima tavaraa varmasti mitoitukseltaan…

    Totuus kuitenkin on että hyvä runko muuten,, mutta kun kuuma sinkityksessä yleensä kutistuu tuollainen kappale,, josta isoin ongelma johtuu…

    😯

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Kokemuksia uustuotantorungoista? #144176

    Tuo linkissä olevan toimittajan runko tosiaan on asiallinen,, mitä minä olen kuullut ja nähnyt käytössä..

    http://www.franzose.de/de/Citroen-2CV/Katalog/Chassis/ANR15000/

    😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Kokemuksia uustuotantorungoista? #144173

    Sama homma kuin Jasulla,, viime kesän galvanoidun rungon kanssa.. Runko orikinaalin näköinen ja rakenteeltaan samanlainen,, mutta 4 milliä niian kapea ja reijät rässätty huonoilla työkaluilla vähä sinnepäin kun pitäisi olla.. Suurin työ oli kun viilasi reikiä kohilleen edes vähä.. Jousi pöntön kiinnitys holkit eivät menneet rungon holkkien läpi,, (sisäpuolella paksu galvanointi) joten piti pirralla koneistaa galvanointi pois jotta sai holhit asennettua kunnialla.. Ynnä muuta kivaa.. Totesinkin että hyvä rungo muuten mutta en suorittele jos ei käytössä ole riittävän monipuoliset työkalut ja kokemus moisista hommista.. Viikko suurin piirtein rungon sovitus kesti,, jos laskee työtä meni pätkittäin tehtynä varmaan 16 tuntia sovitteluun ja mittailuun.. Runkon reunaan prässätyt reiät niin paljon kraareri maiset että originaalit rungon reuna mutterit piti levittää välistään isommiksi jotta sopivat yleensä paikoilleen.. Ja niitäkin laitoin van semmosille paikolle jonne ei saa laitettua vasta mutteria…

    😯

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Öljypumpun tiivistäminen #144194

    Ei sen takia kannata purkaa,, en itse ole käyttänyt siellä pumpun ja lohkon välissäkään muuta kun liimaa,, eikä ole vuotanut.. Se imusihdin liitos vuotaa herkemmin,, jos nyt joku alkais vuotaan..
    😯

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Öljypumpun tiivistäminen #144192

    Siinäpä paperi tiiviste jutussa on se tärkea juttu,, että nyt on otettava huomioon se että pumpun rattaiden ja kannen välissä ei saa olla kovin iso välys.. muuten pumppuun tulee ohivirtausta ja paineet huononee.. Itse olen sen pumpun laittanut pelkällä tiiviste liimalla,, kun pumppu kulunut siten että pohjasta ja kannesta rattaiden hankaamana on kulunut jo hiukan pois,, joten välys on isompi kuin uutena..
    Tarkan mitan saa kun laittaa avoimen pumpun päälle suoran,, vaikka terän viivottimen ja mittaa rakotulkilla kannen ja rattaiden välyksen..
    En muista näin summassa uuden pumpun välystä mutta luulen että vaikka kasaa liimalla pelkästään niin tulos on olosuhteisiin nähden optimi..
    En ole yhtään pumppua jumiin saanut pelkällä liimallakaan..
    Tietenkin kannen voi myös hioa kuten pumpun vastaavan pinnan jolloin päästään likemmäs alkuperäisiä mittoja.. Nyt kuitenkin sen välyksen kanssa tulee olla tarkkana jos hioo niitä pintoja..
    Pumppu tulisi kiristää paikoilleen ennen kun koneen lohkot on kiristetty oikeaan tiukkuuteen,, näin varmistutaan että pumpusta tulee tiivis myös lohkojen puolelta…
    En tiedä ymmärsikö tuosta sepustuksestani mitään,, mutta tarkoitus oli kirjoittaa jotain tärkeää??

    PS: Nyt paineista puhuttaessa kannattaa myös tarkistaa se ylipaine venttiili siellä koneen rungossa,, siellä saattaa olla yllättävän paljon kulumista,, ainakin jousen kunto tulisi olla hyvä,, että paineet eivät karkaa sieltä kautta..

    😀 😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: "talvi" #137643

    Tuuppa tänne Pelhoon päin katteleen,, täällä päin on ihan kivat talvikelit….
    😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: 2CV, pakun oikeanpuoleinen taka-vilkkuvalo, vm -62 #144048

    Jostain muistelen saaneeni tietoon,, että wanhoissa pakuissa olisi ollut keltaisena ja henkilömallissa punaisena…

    PS: Tuossa avattareni pakussa oli ainakin keltaiset alkujaan,, ja ovat tallessa mulla,,joskaan eivät paikoillaan tällä hetkellä..

    😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: 2cv6 pakoputken #144060

    Lähin paikka mistä saa ainakin tilaamalla on paikkakuntasi autotarvike liike… Tai postimyyntinä esim: Sitronen.fi tai Auto-artikkeli.fi Ynnä muuta..
    Vanhoistakin vaimentajista voi väsätä,, mutta uusi on aina uusi,,ja kestää ikuisuuden…

    😀 😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: KIITOKSET OLTERMANNILLE #142728

    Rakentavat keskustelut ovat ihan hyviä,, kunhan keskustelu ei lipsu sille “eipäs joopas” tasolle??
    😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Lapissa tapahtuu #143298

    Järjestelyt etenee..
    😀
    Itse olen lupautunut toimimaan vierailevana Ratamestarina tapahtumassa..
    Maasto ja tie tutkimukset suoritetaan,, kunhan pääsemmä huhtikuun puolelle ja maisemat paljastuu lumen alta,, pääsee tekemään tarkempia reitityksiä..
    😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Pakoputki -asiaa #143896

    Minun diaknoosi kuvista päätellen on että poikittais vaimentimesta lähtevä putki on liian pystyssä,, pitäisi lähteä enemmän vinoon lokasuojaa kohti,, jolloin putken alas tuleva osuus laskeutuu kohdalleen… Putken kuuluu kulkea lokasuojan läpi lähes vaaka tasossa vain hiukka nousten…
    😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

Esillä 15 viestiä, 2,761 - 2,775 (kaikkiaan 3,422)