Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Kumpikin puoli pelaa erikseen siitä kytkimestä mikä kojelaudassa on..
Eli ne kuuluisat ranskalaiset parkit.. 😀
Toki parkit pelaa myös takana ja edessä kummallakin puolella silloin kun valokatkaisijasta kytketään valot päälle..
Mutta nuo sivuparkit vain siitä omasta kytkimestään.. 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂@Jasu wrote:
Olisikohan mitään ideaa koota samaan taulukkoon Sätkän ja Visan momentit… 🙄
On se mahdollista,, suomenna tuo visan taulukko tuosta kuvasta tekstiksi tänne niin kirjoitan sen Wikille 2cv:n momenttien joukkoon.. ➡ 💡
Ps.. Nyyttonit riittää luultavasti kun ne on helppo muuntaa vanhaankin yksikköön (kpm) … 😀Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Onko noissa tiukkuuksissa suuria eroja 2cv koneessa käytettäviin ja miltä osin.. ??
Siksi utelen että voi tarvittaessa kirjata muistiin Wikiin jos eroja on.. 😀Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Jos startti ei ole kovin vanha,, mutta oletettasti kunnossa,, niin ensin tulee mieleen se että starttia asennettaessa ei ole muistettu rasvata startin akselia siitä kohden missä bendispyörä liukuu startin kehälle ja akseli on kerännyt töhkää jolloin solenoidi ei jaksa enää työntää bendispyörää.. 😯
Joka tapauksessa kannattaa startti irroittaa ja tutkia kunto irtaallaan..
Toiminnatkin voi tarkistaa irrallaan akkukaapeleiden avulla.. Kytketään + kaapeli solenoidin päässä olevaan akkukaapelin kytkentä mutteriin,,
ja – kaapeli startin runkoon sitten johdon pätkällä + kaapelista ryrkätään sähköä solenoidin abiko lattaliittimeen solenoidin päässä..
Nyt voi todeta liikkuuko sbentispyörä akselilla sivusuunnassa ja jos liikkuu niin lähteekö pyörimään..
Tuollakin toimenpiteellä jo voi saada selville jotain startin toimivuudesta purkamatta itse starttia joka ehkä on sitten seuraava toimenpide jos edellisellä testauksella startti ei ole toiminut.. 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Tiedossa on että 80 vuonna rekisteröidyssä on alkujaan ollut 2 piirijarrut DOT nesteellä..
Edessä ja takana rumpujarrut..
En tiedä tarkkaan millä aikavälillä tällaisia jarruyhdistelmiä tehtaalta on lähtenyt.. 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Tarjolla rajoitetun ajan,, pöh.. Mikäs sen nyt rajottaa,, valomerkki vai ??
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Siinä kohden rintapeltiä missä on polkimien reijät on vahvike osa jonka reunassa on reijät jousen päihin,, näkyvät tuossa värikuvassa..
Toisessa päässä jouset tulee vipujen poikkitapiin kiinni,, värikuvassa -97:kan polkimissa on jo oma paikka jousille….
Jarru polkimessa toimii stopparina sylinterin mantä,, siis jarrut..
Kytkinpolkimen stoppari on siinä jarrumysteeriössä itsesään..
Minä katson tallista löydänkö vielä jotain osia siihen pyyhinkoneistoon jos on jäänyt pois matkasta vahingoissa..
Muistaakseni se moponpinna osa kuuluu starttivaijerin pikakiinnitykseen startin vipuun,, muuta en muista..Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Kirjahyllystä minulla löytyy… 😀
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Laita kyselyitä vaan tänne niin koitan katsella kuvia kun kerkiän..
Ei sieltä kyllä alkujaan pitänyt mitään osia puuttua jos ei sitten ole sen jälkeen hukkunut.. 🙁Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Tuossa kuvassa -59,, on jarrunestesäiliö metallia,, mutta kyseisessä -61:ssä se on lasinen.. 💡
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Löysin viimein kuvan,, vähän pieni on mutta kuva kuitenkin.. 😀
Pääsylinteri tulee kiinni kahdella pultilla poljinrunkoon,, muista myös työntötappi sylinteriin..
Poljin varret poikkitapeilla + sokat poljinrungon vipuihin.
Vanhasta rungosta löytyy oikeat sijainnit poljinrungon kiinnityspulteille..
Jarruvivun oikelle puolelle asennetaan kytkinvaijerin pää..
Kuvassa olevan haitariputken tilalla kuuluisi olla yhdysletku etujarruille,, kuvan putki on omavalmiste alkuperäisen letkun tilalle..
Kuva on -67 mallista mutta -61 malliin on ero vain tuossa takajarruputkessa ja sen lähtöpaikassa -61 mallissa sekä eteen että taka lähdöt putkille ovat samassa banjoliittimen kytkennässä..
Purkaessa tekniikoita olisi hyvä ottaa kuvia KO kohteista niin kasaus onnistuisi niiden pohjalta kivuttomasti.. 😀Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Joo,, me ollaan ilimottauvuttu sekä Hupimestarille että myös hotellille muistaakseni.. 🙄
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Minäkin olen liittynyt juuri kevät talvella 1979 Kiltaan.. 😯
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Pari kuvaa.. 😀
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/v/t1.0-9/10411033_739618652777840_6072504277609741249_n.jpg?oh=f1c69ea247cbe1402528f8a71744b5d8&oe=54CD7525&__gda__=1421581740_80d3ca2584bc8633af7bdb0b6aaa0572″ onclick=”window.open(this.href);return false;
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfa1/v/t1.0-9/10154005_739618822777823_5301021259449147253_n.jpg?oh=db2f6654db5b6751a96b2c656a461794&oe=54B8E551&__gda__=1422905447_5eaef302a10d45bae7a0736de7a02784″ onclick=”window.open(this.href);return false;Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂 -
JulkaisijaArtikkelit