Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Se on harmi kun ei ole sisätiloja missä tekis huoltoja.. Mutta entiset sylinterit saa kyllä kuntoon jos irroittaa ja hoonaa ne,,,, uudet kuppikumit on 1 tuuman halkaisialtaan.. Itse aikoinaan tilasin niitä irto tavarana osaset liikkeestä,, liekkö enää saatavilla,, mutta vois kysäistä myös Sitroselta tai jostain.. Biltemalla on ainakin ollut sellainen jarrusylinteri hooni myynnissä,, sieltä itse ostin sellaisen aikoinaan..
Sitten kasaus vaiheessa kannattaa käyttää jarruille tarkoitettua rasvaa,, toinii moitteitta monia vuosia,, ainakin minulla on toiminut…
Jos haluat kuvia tänne nähtäväksi,,voit laittaa minulle niitä,, laitan omaan galleriaani ja linkitän sieltä,, varmin laitto osoite on man60 ät suomi24.fi Sen postin voin katsoa kaikilta koneilta,, vaikka olenkin reissussa suurimman osan aikaa..
Kalleriaani myös pääsen vaikka en olisi kotonakaan…..
Ps: Tuossa Avattareni pakussa on -67:kasta etujarrusylinterit ja pääsylinteri…
😀Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Kuus kutosessa on samat panjo liittimet ja samat sylinterit etupyörissä kun wanhuksessa,,
kuus seiskassa mihin itse olen tutustunut on taakse lähtevä putki jo sitten niinkuin uudemmissakin mutta on 9 millin liittemellä työsylinterin etupäästä ja etujarru letku on erilainen kuin wanhuksessa,, koska sen ja työsylinterin välissä ei enää ole sitä taakse menevää panjo liitintä…
Myös työ sylisteri on sitten eri kun wanhuksessa vaikkakin on samalla lasikupilla.. Jotenkin näin ikkäästi..
😀Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Kyllä se siihen on laitettu täällä suomessa,, on luultavasti Saksalaista valmistetta?? Koska samanlainen laitteisto on monissa 2cv kulkimissa tuolta ajalta ja aikoinaan kuusikymmentä luvun puolivälissä omistamassani pienessä Goggomobil Isar 700 henkilöautossa oli samat pissapojan osat alkuperäis asennuksena….
😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Olet oikeassa nuo luokitukset löytyy muistakin öljyistä..
😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Takatukivarren kopassa olen käyttänyt uudelleen sitä alkuperäistä klemmaria jonka olen purkanut sievästi.. Ellei ole ruostunut pilalle? Siinä se saksisokan näköinen kiristin jota pyöritetään.. Tai sitten olen laittanut sopivalla letku klemmarilla kiinni…
Vetareissa olen käyttänyt niitä mukana tulevia klemmareita..
😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Minulla on vajassa -75 rekisteröity 2cv 4.. Väri oranssi sisustus ruskea ja muuten saman mallinen kun kutosessä,, ero vain että ratti on niin kun nelkussa,, mutta ruskea.. Penkki on mustaa muovia ja yhtenäinen.. Ulko asu ja varusteet kuin kutosessa ikään,, kuten neliskanttiset lamput,, takaluukussa alumiini kyltti 2cv 4.. Ilmeisesti tähänkin aikaan tehtiin sellaisista osista mitä sättui olemaan.. ??? Valmistus numero on: 9141015 mutta ei ole tietoa milloin valmistettu ja tuotu suomeen??
😀Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Tuossa kakkos helana voi hyvin käyttää jos haluaa niin vanhaa helaa,, pyörättämällä puoli kierrosta sitä..
Ei välttämättä järkevä ajatus,, mutta hätätilassa toimiva???
😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Muistaakseni niistä osa romuttui stunt ajureiden kovassa käsittelyssä??
😥Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Senverran on itelläkin korjaus ja huolto kokemusta Dyenesta että siihen jos mihinkään on hyvä ja asiallista laittaa se keula,, niin kuin Akailekin totesi..
Siinä se puolustaa paikkaansa todella…
😀 😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Sen verran tarkennusta vielä,, että raidetangon pallonivelet hammastangolla ovat kaikissa versioissa vaihto kelpoisia keskenään..
😀Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Jos meinaa vaihdella ohjauksen osia keskenään niin nelkun ja wanhuksen osat käyvät keskenään vaihtaen,, koska ovat identtisiä..
Kutosen ohjausta havittelevien on vaihdettava koko etu akseli putki nelkkuun tai wanhukseen,, mikäli keveämpää ohtausta siihen havittelee,, syystä että kutosen kaikki ohjauksen osat ovat eri mitoituksella kun nelkku/wanhuksessa on.. Vain rattiputken pooritus on sama,, joten ratin akselit ovat vaihtokelpoisia keskenään..
😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Onnistuu,, olen käyttänyt osia sekaisinkin,, koska ovat ihan mitoitukseltaan samanlaiset,, vain kutosen ohjaus osat on erilaiset.. Jos tuosta seiten tai kahdeksan hampaisen ahdituksesta vielä tarkennuksena edellisiin juttuihin sanoisin että tietenkin sovitus prikka täytyy laittaa sen ylä laakerin alle,, jotta akseli nousee vaikka 0.1 ta 0.2 milliä ylemmäs,, jolloin ala pään laakerin kaulan hammastuksen puoleinen pyöristys ei enää kiilaa itseään siihen neulalaakerin yläreunaan….
😉 😀Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Ostakaa tosi harrastajat täältä oiva peli……..
😛 😀Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂No,, Miksikäs olet sitä hyvää peliä myymässä??
Oletko ehkä kiinnostunut nopeammasta kulkimesta,, jolla raskii ajella??
😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Olisit muokannut paremmin paikkansa pitäväksi,, näyttäis että sitä voi muokata asia ynnä muiden virheiden korjaamiseksi…
😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂 -
JulkaisijaArtikkelit