Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 2,926 - 2,940 (kaikkiaan 3,422)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Ne jarrut… #141076

    Jarrusylintereitä asennettaessa kannattaa männät ja sylinterit voidella siihen tarkoitetulla rasvalla jota saa autotarvike liikkeistä… Toimivat moitteetta pitkään…..
    😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: KANNEN ASENTAMINEN HELP #141136

    Sen huomaa siitä kun alustavasti on työntämässä kantta paikoilleen huomaa että jompikumpi työntötanko jää ylemmäs kun toinen kyseisellä sylinterillä,, tai kumpikin kantaa estäen kannen menon perille,, Siitä kierros konetta jolloin sytytys merkki on jälleen kohdalla ja venttiilin nostimet ovat nyt tasoissa keskenään,, ei vaikeaa?? Ja ainahan voi asentaa sen toisen puolen ensiksi ja kääntää sitten kierros konetta…..
    😉 😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: KANNEN ASENTAMINEN HELP #141134

    Minä toimin kantta asentaessani siten että käännän koneen kyseisen sylinterin työtahti asentoon,, jolloin työntötangot eivät ota vastaan.. Tällöin kansi menee työntötangon putkista hiukan kohottamalla ja katsomalla että ne asettu lohkon reikiin moitteetta ja ilman voimaa paikoilleen.. Loppu vaiheessa täytyy katsoa että kansi asettuu suoraan sylinteriin nähden,, muuten sylinterin pää jumittuu kanteen johtuen siitä että ei sovi kierossa kannen koneistukseen.. Oikei toimittuna kansi menee käsin työntäen paikoilleen pohjaan asti. Jonka jäkeen laittaa ala mutterin kiinni käsin jotta kansi ei enää nouse pois rillitiivisteen jousten voimasta…..
    😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Ohjauslaitteen kunnostusta #140984

    Aina siellä helassa on hiukan välystä putkeen,, mutta sitä puolta milliä ei käytössä huomaa eikä ajaessa kolise vanhallakaan putkellä.. En ole mitannut putken halkaisiaa,, mutta kyllä se päästä mitaten pitäisi olla lähes alkuperäisessä mitässa,, koska harvoin se hela siellä asti kulkee,, paitsi ääriasentoon käännettäessä,, eikä silloinkaan ihan ulos asti joten pään pitäisi olla kulumaton??
    Se 7 hampainen todennäköisesti ottaa kiinni siitä ala laakerikaulan pyöristyksestä,, itse olen korjannut sellaisen tapauksen lisäämällä ohuen sovitus prikan laakerin alle,, tarvike osat ei välttämättä täytä samoja toleransseja alkuperäisten kanssa??Vertaileppa keskenään vanhoja osia,, jos tallessa tai irroita toisesta ohjain mysteeristä..
    😯 😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Kupukantaruuvit #141054

    Niissä kupukanta M5 ruuveissa on ainakin minun -60 pakussa normaali nousu, mikä nousu on nykyisinkin käytössä myöhemmissäkin vuosi malleissa…

    😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: VENTTIILIN OHJAIMET #141000

    Jos kone on kutonen tai nelkku,, niin siihen voi vaihtaa venttiilin kaula tiivisteet,, jotka tulevat esille kun poistaa venttiilin jouset.. Ne voi vaihtaa jos omistaa paineilmaa,, niin laittamalla männän tarkasti ylä asentoon ja paineistamalla sylinterin tulpan reiästä jousien irroituksen ja kiinnityksen ajaksi.. Voi olla että pitää lukita jotenkin vauhtipyörästä pyörähtämisen estämiseksi
    😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: MInkätyypistä mussiikkiva rättärisissit kuunteloovat ? #140910

    Parhaaksi musiikiksi on pitkän harrastuksen aikana osoittautunut koneen laulu tuulensuhinan säestämänä ja renkaat antavat sopivan rytmityksen tien pinnasta…….
    😯 😉 😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Ohjauslaitteen kunnostusta #140981

    Sain tässä jonkin aikaa sitten hyvän vinkin kiltakaverin kertomana.. Laitetaan kaksi helaa vierekkäin sinne hammastangon keskelle pallonivelien väliin.. Sopii kuulema ja ei tarvitse edes niitata mitenkään kiinni.. Väli on juuri sopiva ja kulunut keski kohta ei enää haittaa,, kun kumpikaan hela ei satu siihen yhtäaikaa…
    PS: Laitan itselleni heti kun seuraavan kerran avaan hammastangon….
    😉 😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Kuppiksentyyppinen tapahtuma 21.-23.9.07 #140972

    Saiskos tuonne ajo ohjetta?? Vaikka tänne palstalle??
    😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: JOUSET #140858

    Samassa pöntössä jousista toinen on toisinpäin kierteellä,, eliminoiden siten pöntön pyörinmisen jouston aikana..
    😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Tietopankki foorumin vinkeistä #140836

    Hirveen hyvä idea,, mutta mutta kun itsekkään ei muista sitä valtavaa määrää jonka on tänne kirjoittanut.. Ja kuka alkaa niin suureen työhön,, että käy kaikki keskustelu ketjut läpi??
    😯

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Jarrujen säätö #140803

    Itse olen testannut etu ja käsi jarrun toiminnan asvaltilla pitämättä ohjauksesta kiinni ykkösellä ajamalla,, kääntää pyöriä paremmin ottavan jarrun puolelle.. Takaset samoin asvaltilla peruuttaen ja polkien lujaa jarrua jolloin perä nousee tuki varsillaa ylöspäin.. Liikkeen pysähdyttyä löysää jarrun ja seuraa laskeutuuko perä samaan tahtiin kummaltakin taka nurkalta.. Vanha kikka 80 luvulta..

    😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Jarrujen säätö #140801

    Sehän kiva,, että kuljin on katsastettu.. Niitä jarruja kannattaa katsoa talven aikaan että onko rummuissa lievää soikeutta?? Se oireilee juuri toulla tavalla kun kerrot.. Sitten jarrusylinterit tulee toimia ilman takertelua.. On yllättävää kuinka tasaiset ja ottavat jarrut ovat jos rummut ovat ihan pyöreät…

    😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: MYYTY: M: ID20 – D-Super #140828

    Siinähän tuo sopii tänne myyntipalstalle kuin muukin kalusto,, Sitruuna patonki ehkä otollisempi foorumi,, siellä ne gurut eniten liikkuu…
    😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Jarrujen säätö #140797

    Tarkista vielä sieltä pääsylinterin polkimelta se vapaa liike milloin sylinterin mäntä lähtee liikkeelle,, siinä varressa on säätö joka säädetään siten että tangon tulisi olla lähtiessä kiinni männän päässä kuitenkaan ei työntää sitä.. Välys jotain 0.20 mm…
    Tämä viesti jatkona tuohon yllä olevaan….
    😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

Esillä 15 viestiä, 2,926 - 2,940 (kaikkiaan 3,422)