Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 3,046 - 3,060 (kaikkiaan 3,422)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Outo Paku #135910

    Tosi viksun näköinen laite syntyy,,, mutta on siihen kyllä uhrattu aikaa ja rahaakin tuhottomasti.. Olis kiva saaha kuvia tuonne Toppon Fourkonetti kalleriaan syntyvaiheista,, joku kuva on nähty aikojen kuluessa täälläkin palstalla….
    😯 😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: RÄTTÄRI HYYTYY #139638

    Näin on asiat myös kuten kerroit siitä lämpenemisestä.. On tosi että koneen lämmöt nousee ruuhka liikenteessä kun jäähdytys viima puuttuu.. Esimerkiksi ei tarvitse muuta kun ajan helteessä vaikka reippaammin parikymmentä kilometriä kotiin ja pysähdyn postilaatikolla tullessa,, niin sinä aikana kun otan postit laatikosta koneen lämmöt on jo kihahtaneet liki sataa.. Myös jos pysäyttää helteellä huoltamolle vaikka kahville,, on käyntiin saanti vaivalloista kun kaasarin kohokammio on haihtunut tyhjäksi kuumuudessa.. Ruuhka liikenteessä täytyisi olla se sähkö puhallin koneen keulassa kuten nykyisin autoissa on,, kaasarin bensoista huolehtisi sähköpumppu,, kun laittaisi virran päälle täyttäisi sähköpumppu kaasarin kylmemmällä aineella jolloin käynnistyy laakista.. Joskus aikoinaan jotkut värkkäsikin tällaisia rakennelmia 2cv:hen,, muuten toimisi hyvin,, mutta mistä löytää sellaisen puhaltimen että mahtuu olemaan koepelti kiinni?? Ei ole tullut tutkittua nykyisiä puhaltimia,, että olisiko niissä moottori jo riittävän matala?? Anturin puhaltimelle voi laittaa venttiilikopan alalaitaan,, toimii siellä hyvin, ainakin siinä yksilössä jonka näin aikoinaan.. Kehitelkääpä asiaa ihan kiinnostus mielessä, joilla riittää innostusta rakenteluun ja kertokaa kokemuksianne ja jos löytyy sopiva puhallin voisi monikin rakennella sellaisen,, ainakin minä…. Rakennelma vain vaatii,, että pitää katkaista kampiakselilla olevasta kiilahihna pyörästä se “veivaimen” holkki pois…

    😀 8)

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: RÄTTÄRI HYYTYY #139635

    Toisekseen pitää sen sytytyksen olla justiin eikä sinnepäin,, ja sitten jos tyhjäkäynnin säädettävä ilma suutin on liian pienellä ja seos laiha,, ei siirtymävaiheessa tyhjäkäynniltä tehokäynnille riitä polttoaine,, vaan kone saa pelkkää ilmaa..tyhjäkäynti piiri toimii alipaine imulla ja mitä vähemmän ilmaa kulkee tyhjäkäynti suuttimen ohi sitä vähemmän polttoainetta kone saa,, jolloin siirryttäessä tehokäynnille kone hyytyy..
    Tosin kiihdytys pumppukin pitää tietysti olla kunnossa helpottamaan tilannetta,, mutta ottaen huomioon ei wanhuksenkaan kaasarissa ole sitä,, jolloin tyhjäkäynti säädöllä on suuri merkitys.. Jälkikäynti on oire siitä että kone on karstainen ja kuumaksi ajettaessa karsta alkaa hehkumaan jolloin tapahtuu itsesytytystä,, vaikka virta katkaistaan..

    Tässä alkeellinen kaava kuva koneen bensan saannista,, vasen käyrä on tyhjäkäynti suutin ja oikea taas tehokäynti.. Edellä kerroin tästä asiasta..

    😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: LUKKOON #139625

    Ostakaa pois tuo peli,, hinta ei ole paha,, ei mee varmaan raha hukkaan,, saa vähällä vaivalla Museo rekisteriin,, luulen??
    😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Kärkien/ajoituksen säätö #139572

    Joo, sen saman näkee kyllä mainiosti sillä volttimittarillakin,, itse olen käyttänyt siinä puuhassa vain yksinkertaisesti lamppua sen ikivanhan neuvon perusteella,, omistan kyllä yleismittareitakin,, että näin se toimii..
    💡 😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Huoltoapua pääkaupunkiseudulla? #139554

    Tuo puristus paine riittää,, jos on matalapuristeinen kone?? hyvät on kutosen koneella siellä kaheksan pintaan kylmänä.. Nyt venttiilien säädöissä voi olla vilppiä kun paineet ovat eri suuret.. Tai venttiilit karstaiset tai lievästi alkanut vuotaminen..

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Kärkien/ajoituksen säätö #139570

    Siihen riittää koitin lamppukin mainiosti,, toinen johto siihen kärjille menevään johtoon puolan navalla ja toinen runkoon.. Lamppu palaa silloin kun kärjet on auki,, kun kärjet sulkeutuu lamppu sammuu.. Ajoitus tappi vauhtipyörän reikään ja virta päälle,, käännellään kärkikoppaa hitaasti sellaiseen kohtaan jossa lamppu sammuu ja hiukankin kääntämällä syttyy.. siihen rajalle syttyy sammuu laitetaan kärkikotelo kiinni.. Tietystikkin kärkiväli on pitänyt laittaa oikeaan mittaan ennen sitä,, koska se vaikuttaa kärkikulmaan ja ajoitukseen..
    😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: LUKKOON #139623

    Silloin -80 luvun lopulla kun lähti täältä meikäläisen verstaalta maailmalle,, ja oli kunnostus vaiheessa,, siihen laitettiin uusi tehdas runko ja 18 heppanen tehdas uusi kone.. Ynnä muuta mitä silloin sai hankituksi.. Sillä periaatteella tämä yksilö ei ole nelkku vaan puhdas wanhus 2cv.. Mitä siihen sen jälkeen on asennettu jonkun muun toimesta,, niin siitä en tiedä??? (Ainakin on etuvilkut töhrästy etulokareihin..) No näkkyy siitä peilikin hukkuneen jonnekki..
    8)

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: pakun takaoven ikkunat #139443

    Joo siinä on se tiivisteen malli oikea,, mikä käy suoran pellin reunaan,, elikkä se kiilakumi tiiviste,, mistä mainitsin aiemmassa viestissä.. Vanha takaikkunan kiilakumi voi olla kovettunut,, mutta sitä myydään alan kaupassa metritavarana uutta, sekä tiivistettä,, että kiilakumia.. Kiilakumin asennukseen tarvitaan sitten oma työkalunsa..
    😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Rättisitikan retro-paluu #139480

    Saapas nähdä kuin maailma muuttuu,,,, jos eletään?? Mielenkiinnolla seurataan…..
    😯

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Lapissa tapahtuu 25.-27.5.2007 #139214

    Näin pääsi tosiaan käymään… Minä sentään ajelen siellä melekein joka viikko,, maisemat välillä Piehinki – Ylitornio on tulleet tutuiksi… Kiitokset vielä Lapin jaokselle kivasta tapahtumasta…
    😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Mitä tää nyt taas on? #139445

    Sinäpä sen sanoit,,, ihmetellä täytyy,, en kyllä usko koko juttuun???
    😯

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Kuinkas sitten suoritetaan #139455

    Pehmenee se ilmassakin jäähdyttämällä, mutta paras tulos syntyy,, kun kastaa veteen…
    😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: pakun takaoven ikkunat #139440

    Mulla on samanlaiset omassa pakussa.. Paikoillaan vielä varmaan ensi syksyyn asti,, kunnes vaihdan pienemmällä ikkunalla olevat ovet,, ne soikeat.. Nuo isot ikkunat aikoinaan teetin tavallisesta ikkunalasista.. Sapluunan tein koko peltiaukon mitalla ja leikkasin 5 milliä sapluunan reunasta pienemmäksi,, koska kiilakumi vaatii semmosen tilan siihen väliin..
    😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: MYYTY: 2cv4 -70, museokatsastettu yksilö #138584

    Jäämpä mielenkiinnolla odottaan??

    Jasu kirjoitti.
    Uusi koto kuulemani (lue: muistamani) mukaan Raahen suunnalla. Mikäli tämä muistikuva oikeaksi osoittuu, niin saatan ostajan tiedot Raaheen killan jäsenen tietoon… Asia varmistuu kun täältä eteläisestä suomesta ylemmäksi taas kipuan…

    😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

Esillä 15 viestiä, 3,046 - 3,060 (kaikkiaan 3,422)