Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 3,091 - 3,105 (kaikkiaan 3,422)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Voisiko palstan otsikon linkittää… #139126

    Eikö se siinä jo olekkin…. “keskustelut”???
    😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Laatikon huohotusreiät #139077

    Yksi syy voisi olla se että siihen saumaan on jäänyt vääntötila.. Juuri siksi on pakoputki asennuksessa tärkeää, että lämmönvaihtimienkin tulee olla suorassa että äänenvaimennin tulee oikeaan asentoon… Nyt kun käyrä asennetaan, ei siihen saa paljon jäädä kanitusta siihen saumaan. Rakenteen tulee olla hyvin herkästi keinuva perrään asti… Asennettaessa lämmönvaihdin/äänenvaimennin pakettia helpottaa kun on haitari tunkki äänenvaimentajan alla tukena, jolloin asennus käy kätevästi. Kannattaa sillä käyrällä katsoa vielä ennen kuin kiristää paketin kiinni, että käyrän kartio passaa hyvin paikoilleen ja taakse menevä putki lähtee oikeaan suuntaan, lisäksi tulee kannattimien ola kaikkien paikoillaan kannatellen putea tasaisesti????? 😉 😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Laatikon huohotusreiät #139075

    Kaikissa tarvike pöntöissä ei ne korvakot satu edes vaihteiston reikien kohdalle, ovat huonossa jikissä hitsatut.. Kokemuksesta voin kertoa, että pakoputki rakenne on kuitenkin aika kevyt, joten ei minulla ole ollut ongelmia putkien kanssa. vaikka en enää olekkaan käyttänyt niitä pultteja varmaan kahteen kymmeneen vuoteen ja jäläki vuosina sentään vielä ajettiinkin työkseen kaikki ajot kesää talvea???
    🙄

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Startti ongelma #139114

    Tarkista se tartti irtaallaan. Ei ole iso homma, katso mihin se takertuu?? Sitä voi liikuttaa edes takas ja laittaa siihen jotain voitelua…On voinut vain takertua kuivuuttaan ja rasvan puutteessa. Sehän tulee takaisin siellä solenoinnin sisällä olevan jousen voimalla..
    😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: lukon kuori #139082

    Tarkoitat varmaan sitä takaluukun lukon tuki kappaletta, mikä on kiinnii pistehitsauksella siinä luukussa, toimien lukon tukena ja pitäen sen paikoillaan??????
    Jos puhut siitä itse lukon kuori osasta niin se on sama kaikissa 2cv malleissa?????
    😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Laatikon huohotusreiät #139071

    Itse olen kokeillut kummallakin tavalla, kiinni laatikossa ja irti??? Mielikuvani on että irrallaan äänenvaimentimen resonanssi ei kuulu niin hyvin sisälle ajaessa, kuin jos vaimennin olisi kiinni laatikossa???
    Tällä kertaa on ollut vuosia irti kaikissa kulkimissani. Voi olla kuviteltuakin moinen ajatus…………??
    😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Öljyä jousipönttöihin ? #139096

    Jarruliina pinnat on ollut ainakin niissä vanhoissa pöntöissä jotka olen avannut…
    😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Laatikon huohotusreiät #139069

    Just näitä kuvia tarkoitin, Kiitos Jalppis!
    😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Rättärin väritys #138991

    Niin sitä pitääkin….. 😉 😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Laatikon huohotusreiät #139067

    Näistä vaihteiston huohotin reijistä oli taannon kirjoitettua tekstiä täällä palstalla. En nyt vain muista missä osiossa oli jopa kuvatkin niistä?
    Kun sais kaivettu esille?

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Rättärin väritys #138989

    Not, niin?????
    Minusta tuo 2cv paku kylläkään ei kuulu tuohon sarjaan,,, syystä että, vaikka onkin kovakattoinen,,,,,,,????? NIIN ONHAN SE SENTÄÄN 2cv, vai mitä????
    ❓ ❓

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Körmyn tekniikka #139052

    Minä en silloin kokeillut tuota ajo konstia, syystä että oli ahtaasti parkkeerattu talliin. Olisi ollut vaikeaa ajaa ulos ilman kytkintä, eikä työntäminen onnistunut korkean kynnyksen vuoksi???
    Käytin sen verran konetta erillään tunkin ja eturungon varassa, jotta sain kädet välistä ja kytkimen purettua ja kasattua siitä takaisin?
    Ei paha homma, mutta hidasti vähän käyttöön ottoa???
    Kyse oli uudemmasta kytkin levystä, tuo avattaren paku ei sitä ole tehnyt koskaan, koska siinä on orikinelli kytkin levy mallia -60 jotain,,,,, ja on materiaaliltaan jotain kovaa ainetta joka ei ime itseensä kosteutta, eikä kyllä näytä kulumisenkaan merkkejä????
    🙁

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Wanhuksen peili #139024

    Niinpäs olikin, en vain hoksannut, että se olikin Toppon paku!
    😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Wanhuksen peili #139022

    Mikä on tuollainen kaappari ovi, jossa on alunperin pultin kierre?? Onko itse ehkä lisätty siihen se kierre osa?? Minä en ole tavannut ainuttakaan jossa se olisi ollut tehtaan jäljeltä.
    🙄

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Körmyn tekniikka #139048

    Minulle on sattunut sellainenkin tapaus, että syksyllä seisontaan jätettäessä oli sateisia ja kosteita ilmoja. Ja kas kummaa, oli talven aikana kuivassa tallissa, ja oli kytkinlevy yksinkertaisesti ruostunut kiinni vauhtipyörään. Ei auttanut kun avata ja kopistella irti.
    Kyseessä oli uudemman mallinen huokoinen levy. Vanhuksen alkuperäinen levy on eri materiaalia, joten se ei tartu kiinni?

    😯

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

Esillä 15 viestiä, 3,091 - 3,105 (kaikkiaan 3,422)