Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 301 - 315 (kaikkiaan 3,422)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Etuakselin kunnostus #173281

    Totta haastat siitä sokasta.. 😯
    Tuossa kuvan vieressä oli teksti että näin sokkaa ei saa asentaa kun se ei sovi liikkumaan ohjari putkessa.. ❓
    Eli sokka pitää pujottaa tuolta sisäpuolelta ulos ja lipareet taittaa ulkopuolelle putken ympärille juohevasti..
    💡 😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Etuakselin kunnostus #173279

    No hammastangon päässä oleva kruunumutteri kuppi on lukittu saksisokalla joka pitää irroittaa ensin
    ja kiristyksen jälkeen sokka asennetaan takaisin..
    Sanoisin ettei kannata alkaa moiseen puuhaan vaan ottaa suosiolla hammastanko ohjureineen käteen..

    http://www.kolumbus.fi/~w498782/ohjausakseli/
    https://www.2cv.fi/wiki/index.php?title=Ohjauksen_hammastangon_kunnostus

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: vanhus 61 #173290

    Vapaakytkin kasataan siten että vaihteiston akselille tulee se rumpu jonka takana on se tavallinen polkimella toimiva kykin,,
    Rumpupaketti kinnitetään akselille akselimutterilla jossa on vasenkätinen kierre..
    Moottorin vauhtipyörään tulee kiinni se kehä jossa on ne kitkapalat..
    Vaihteiston ja vaihdelaatikon kiinnityspulteissa 4 kappaletta tulee olla ne jatkoholkit paikoillaa..

    Käsijarruvipu työnnetään kojelaudan alla olevaan omaan ohjuriinsa jossa on jousitoiminen stoppari kieleke..
    Karrukahvan toisessa päässä on koukkutanko joka laitetaan rungossa olevaan jarru vipuun..
    Jarruvivun alapäässä on ne poikittais palikat joihin käsijarruvaijerien päät tulevat..
    Käsjarru toimii siten että vedettäessa kahvasta ohjariholkin lukituslipare kukkiutuu kahvan koloihin ja jarru vapautetaan
    sitten kahvaa pyöräyttämällä sivusuuntaan jolloin lukituslipare tulee kahvan sileälle osalle eikä takerru enää..

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Kuopijon Kujjeilu 2014 #173185

    Tulhaan, tulhaan ku kerithää.. 😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Kuumana hyytymistä #173251

    Ensiksi tulee mieleen että tyhjäkäynnin seosruuvi turhan pienelle säädetty..
    Toiseksi sytytyksen ja venttiilien säätö, eli vakio jutut..
    Entäs bensapumpun kunto / paine tyhjäkäynnillä..

    No veikkailuksi menee kun ei pääse itse kokeileen.. 😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Ulkomaiden kerhotoiminta tms? #173237

    Minä toisaalla täällä palstalla jo annoin vinkin Pohon jakarille menoa varten..
    Sieltä löytyisi varmaan monta vastausta..
    Mutta jos haluaa täällä vain kysellä annetusta vinkeistä välittämättä,, niin sama se…
    :mrgreen:

    https://www.2cv.fi/forum/viewtopic.php?f=1&t=8881

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Apua kesä helteisiin? #173157

    Riippuu mistä lämpö mitataan.. 🙂

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Rättäri kiinnostaisi, miten alkuun? #173141

    Vieraileppa vaikka alkajaisiksi Seinäjoella Automeca:ssa..
    Siellä Matti osaa vastata useaan esittämääsi kysymykseen..

    http://www.automeca.fi/

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: 2cv4 1972 vaihdelaatikon "kunnostus" #173028

    No vaikkapa polkimesta…
    Vaijerein säätömutterin ja rintapellin valistä noin 4 milliä…
    😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Kokemuksia TOYO-renkaista #172970

    Joissakin rengas merkeissä on edelleenkin niin sanottu venttiilimerkki jonkin värinen täplä tai rinkula..
    Sen kun laittaa vanteen venttiilin kohdalle niin voi jopa unohtaa tasapainoituksen ainakin “sätkän” nopeuksilla…
    😯

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: 2CV PEACE & BLUES 18.-20.7.2014 #169940

    Saattaapi välliin olla sateenkaaren väritkin näkyvillä,, vaihteeksi.. :mrgreen:

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Puola 2015? #170139

    No entäs rajamuodollisuudet..

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Kokemuksia TOYO-renkaista #172965

    On ajeltu,, kyyti ihan hyvä ei moittimista.. 😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: 2cv/ohjaus? #172893

    Tuo raidetangon päiden tarkistus kuuluisi normi toimenpiteisiin vaikkapa olkatapin rasvauksen yhteydessä..
    Eikäpä sen nivelen huoltokaan niin kovin vaikea ole tehdä..
    😀

    Pieni ohje osoitteessa:>>https://www.2cv.fi/wiki/index.php?title=Raidetangon_p%C3%A4%C3%A4n_huolto.

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Vetarin suojakumit ?? Korvaava tuote? #172949

    Kuulamallin uloinpaan päähän käy esimerkiksi BX:sän kumi muistaakseni..

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

Esillä 15 viestiä, 301 - 315 (kaikkiaan 3,422)