Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 3,166 - 3,180 (kaikkiaan 3,422)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Nelkun lämpö #138007

    Ainoa kongreettinen vaara on siinä, että lähdetään vaikkapa nokisella koneella äkkiä vedätteleen korkeilla lämmöillä? Jolloin saattaa tulpissa esiintyä noen hehkumista joka saattaa aiheuttaa nakutusta tonka huomaa kyllä siitä että huippu teholla tuntee hetkittäistä lievää vedon hyytymistä?
    Tämä on sellaista hiusten halkomista, mutta miettimisen arvoinen kysymyt, esimerkiksi talvella.
    Kommentteja, mitä olette mieltä?

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Nelkun lämpö #138003

    Minä olen saanut kutosessa lämmön nouseen kesällä, kun on ollut etu säleikkö kiinni ja luukuttanut sellaista satasen vauhtia. Oljypohja vain näkösällä, etupuskurin ja rungon väli tukossa. Lämmön mittaus kuskin puolen venttiilikopan alasyrjässä.
    Lämpö noin 80 astetta.

    8)

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: niksejä moottorin ylilämpeämis ongelmaan #137958

    Kyllä nelkkuja ne oli, jäi minulta tuossa aiemmin mainitsematta. Muistikuvani oli myös sinne päin.

    😯

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: niksejä moottorin ylilämpeämis ongelmaan #137954

    Muistelen että joskus aikoinaan, kun aloitin tämän 2cv harrastuksen, että olisi joitan iki wanhoja venttiilin koppia ollut joissa oli tasaiset mutterit ja prikka, ennen kuin tuli nämä kartio mutterit? Semmonen muisti kuva olisi?

    😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Vanhat rekisteritunnukset #137934

    Oikeessa olet sen rekisteröinnin kanssa silloin ennen vanhaan. Rekisterit oli lääni kohtaiset. Poistuivat silloin -70 luvun alku aikana. Huhu kertoi silloin, että pohjoisen autoiliat olisi olleet vähä niinku sorrettuja etelän liikenteessä, kun kilvistä tunnisti mistä päin kulkijat olivat?

    😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Vanhat rekisteritunnukset #137923

    No olisko sitten niin, että aikaisempi vain näkyy. Oman pakuni toinen omistaja olen minä itse, aiemmalla omistajalla ollut alkuperäisissä kilvissä. Minulla oli vuosia valkoisilla kilvillä kunnes vaindoin mustiksi ja alkuperäisellä tunnuksilla. Voipa olla että eivät konttorilla näe kun aiemman omistajan numerot?

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Vanhat rekisteritunnukset #137920

    Minä sain omaan pakuuni mallia – 60, alkuperäiset mustat kilvet joitakin vuosia sitten kun katsastuksen yhteydessä kysyin että näkevätkö he koneeltaan pakuni alkuperäisiä tunnuksia. Näkivät ja sanoivat olevan jopa vapaanakin. Kysyin saiskos ne, kysyivät että tilataan, jos haluat? Tietenkin halusin, piti vain maksaa 80 mk kilvistä silloista rahaa.
    Käykääpä kysymässä, ainakin silloin yksityinen asema palveli kiitettävästi.

    😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Sähköä kiitos #137860

    Pääkytkimen voisi laittaa rinta peltiin alas sopivaan kohtaa kuskin puolelle. Pieni reikä peltiin ja vipu näkyviin sisäpuolelle. Akun + kaapeli lukkoon ja lukosta startin päähän.
    PS: Ainahan voi rakentaa wanhukseenkin päävirta sulakkeen siihen johtoon joka lähtee tartilta kulutus pisteisiin. Esim: Japseissa ja muissakin uudemmissa on sellaiset?

    💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Sähköä kiitos #137856

    Heräsi kysymys että mitä ne on ne “suuret sähköt”? Mielenkiintoinen mietittävä mitä kaikkea kytkeytyy virtalukon takaa, elikka sytytys, latauksen säädin, lasin pyyhkijät ja vilkut? Mitäs muuta eipä ole tullut sitä älyttyä tutkia? Hyvä idea tuo mitä sanoitte releistää ne virrat, kuten tietystikkin ajovalotkin jolloin säästyy valokytkinkin sulamiselta!

    💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Sähköä kiitos #137853

    No hyvä juttu, se sähkö kytkentä on yksinkertainen vielä, kun puhutaan 2cv:stä. Kolmella johdolla toimii.

    😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Wanhuksen ovet 1965-? #137094

    Onnistuu ihan varmasti se naamiointi konsti. Siihen tapin juureen voi tehdä hitsausta matkivan sauman vaikka jollakin liimalla?

    Kiiltävän pokan maalauskin onnistuu, kun hienolla hionnalla ottaa kiiltoa pois ja käyttää oikeaa maalia. Wanhoissa se poka oli yleensä korin värinen?

    😯

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Wanhuksen ovet 1965-? #137092

    Wanhuksen ikkuna pokan tapit ovat kovajuotettu kiinni, sillä pokan materiaali niin ohut, että estää hitsauksen! Kiiltäviin pokiin ei voi juottaa ovat rostaria?
    Wanhat pokat ovat tavattista peltiä.

    😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Oopperaikkuna #137873

    Umpi kylki pellissä on laitettu tehtaalla sisäpuolelle tuki. Se on pokattu lista. Kannattaa vaihtaa vanhan kylkeä mahdollisimman isona palana jossa on tuki mukana, näin saadaan wanhan mallinen rakenne oikeesti? Mieluusti koko se pala joka alkaa taka valosta ja jatkuu puolu väliin katon reunaa alhaalla taka lokasuojan reunaan. Pala kannattaa irroittaa poraamalla pistehitsauket pois?
    Niinkun vinkkinä vaan!

    😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Sähköä kiitos #137851

    Muistaakseni näin äkkiä, niin säätäjältä “exc” tulee piuha laturin hiilelle. Eli säätää magnetointia. Laturin + navasta menee suoraan tartin päähän akku kaapeliin. Sekä sitten toinen johto säätäjältä menee virtalukolle, sille puolelle mihin tulee virta kun avainta käännetään, siitä säätäjä “+” saa mitta jännitteen minkä mukaan se säätää magnetoinitia ja siis toisin sanoen jännitteen

    Vähän sekavastihan tuo tuli selvitettyä?

    Amppeeri mittari kytketään siihen lataus johtoon joka menee tartin päähän akku kaapelille. Lataus johto kiertää vain amppeeri mittarin kautta vasta siihen tartin napaan. Jos taas laitetaan jännite mittari niin siihen otetaan virta virtalukon takaa kun avaimesta laitetaan virta sekä jännite mittarin toinen napa runkoon.

    Kyse on nyt siis vaihtovirta laturista.

    PS: Onhan se tärkeä maadoitus johto kunnossa joka menee korista vaihteiston päähän?

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Piikittelyjä #137842

    Minä olisin taas kerran kyllä Jasun kanssa samaa mieltä tuosta alituisesta “ylen palttisesta viisaudesta” mitä tulee tänne määrätyltä taholta päin, melkein joka aiasta? Itsellänikin on tästä kokemusta aikaisemmin käytyjen keskustelujen tiimoilta.

    8)

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

Esillä 15 viestiä, 3,166 - 3,180 (kaikkiaan 3,422)