Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 3,196 - 3,210 (kaikkiaan 3,422)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Huu! #137379

    Mulla meni aikaa, ennen kun laitoin itsestäni, kun aina tuntui että ei millään kerkeä miettiä menneitä? Hahaa, 😀 mutta onhan se jo ollut täällä tovin!
    😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Pikkupakun mitat #137299

    Tiedetään että on, tuossa omassa jutussa se vain oli kätevä tehdä noin niinkun selitin. Oli kiva laittaa uusi osa ja hitsata valmiista reijistä siististi mig hitsillä!
    Mitä tulee siihen vanhaan koriin, josta osa irroitettiin niin oli joutusampi leikata se osa irti kun irroitella niitä pistehitsauksia, koska silloin ei katsottu säilyttämisen arvoiseksi sitä vanhaa lahoa henkilömallin koria, huom vuosi oli -82.
    😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Pikkupakun mitat #137297

    No niin! Sieltä akku kotelon luota ne tosiaan löytyy ja sitten siitä hyllyn alta kun kuikkii sinne. Itse vaihdoin 67:kan mittari kotelon vuonna 82 omaan pakuuni mallia 60 AZU eli pikku paku. Kotelon otin vierestä leikaten rälläkällä siitä 67:kasta ja hion sitte vanhan rintapellin jäänteet pois. Pakusta porasin pisteet pois läpi reiällä sieltä akkutelineen ja hyllyn alta. Nyt oli vaihto osa helppo kiinnittää kun pääsi hitsaan sen kiinni niistä tekemistäni reijistä siihen hiottuun koteloon missä ei ollut poran reikiä. Kannatta mitata sen vanhan paikka, ennenkuin ottaa irti, sitten on helppo asemoida se vaihto osa kohdalleen. Kun ottaa vaihto osan kuuskyt lukusesta, niin siinä on se virtalukon reikäkin vielä oikeassa paikassa!
    Semmosta!

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Pikkupakun mitat #137295

    No heippa!
    Aika lailla niinku haulikolla ammuttu, nuo etupään pellit? No tietysti jos löytäis jostain ehjemmät niin tässä vaiheessa ne olisi vielä suhteellisen helposti vaihdettavissa, kun kori on riisuttu ja ei ole maalattu vielä. No toinen juttu sitten on se että laittaako sitten ne kuuskyt lukuset mittari yhdistelmä ja lasinpyyhin systeemin? Ensiksi jos haluaa siististi laittaa sen mittari yhdistelmän ( nopeus matka ja bensa mittari ), niin paneelin kiinnitys reikien etäisyys on eri kuin siinä missä on pelkästään armpeeri mittari. Joten joutuu vaihtamaan uudemman mallisen mittari kotelon koriin kokonaan, tai sitten vain sen mittariosan alla olevan naama pellin, jossa on ne mittari paneelin kiinnitys reiät….. Sitten se lasin pyyhin koneisto, siinä on kuskin puolen korin läpivienti reikä keskempänä koria kuin wanhuksessa jossa on se nopeus mittari käyttöinen pyyhin koneisto. Sekä tietenkin isommat läpivienti reiät. Jos laittaa sähkö toimisen systeemin joutuu reijät mitoittaan uudemmasta korimallista, ja paikkaamaan sen kuskin puolen vanhan läpivienti reiän.

    💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Sytytyksen säätö #137186

    Nythän tuon keskipako säätäjän painot on normaalisti liki lepo tilassa, joskaan ei ihan kiinni akselissa. Sen toiminta on ohjeen mukaan sellainen, että 1000 kierrosta pyörivässä koneessa on säätäjä jo tapissa, eli noissa stoppareissa käpälät kiinni. Varmin konsti on se käydessä säätö kärkikoteloa liikuttamalla, ja katsomalla sillä stroposkoopilla se ennakko miten se muuttuu kierroksia muuttamalla. Kuka muistaa tarkasti mitä sen ennakon pitäisi olla siellä ylä kierroksilla, kun on unohtunut se säätö arvo eikä ole nyt gatalookia likellä, että tarkistais asian? Kuitenkin jos keskipako säätäjä on vastaavassa kunnossa, kun uutena on ollut, niin vauhtipyörän merkkiin säädettynä on riittävän kohdallaan noin niinkun käytännössä. Jos ei toimi on vikaa muualla?
    😯

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Tänään 40 V #137374

    Paljon kivoja kilometrejä sinne, pidä hyvä huoli kulkimesta.
    Minun 2cv azu täytti 46 vuotta kesällä.

    😀 8)

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Matkalla Ruotsin Maailmankokoukseen #137356

    Ahaa!……….Täytyypä tutkia se juttu!

    😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Matkalla Ruotsin Maailmankokoukseen #137354

    Mitä ihmettä pitääkö sinne maailman kokoukseen Ruotsiin maksaa jo nyt osallistumis maksu? Tapahtumahan on vasta kesällä.

    😯

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Pikkupakun mitat #137293

    Just!
    Omiat kokemukseni on noista pohjapelleistä henkilö malliin samanlaiset. Tuki raudassa oli suurin piirtein pultin reiät kohdallaan, mutta varsinaisessa pellissä oli tosiaa puolikin reikää vain sattunut kohdalle. Mutta sovitin reiät pellin ollessa vielä irrallaan, ennen kuin hitsasin pellit kiinni koppaan.

    😯

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: 18-heppaisen tulpanhatut? #136925

    Voinhan nuo sinulle lähettää, jos et muualta löydä niitä?
    Jos olet kiinnostunt lähetä yksityis viestinä osoite tietösi?

    😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Avattaren asennus #137225

    Ompa se täplä siellä ollu ijät ajat, tarkistin juuri. Ei edelleenkään saa avatarta, niinku pitäs mennä? Vastaavalla käyttiksellä ei ongelmia muualla, siellä sama avatar meni heti. Keskustelu toimii tällä samalla phpbb alustalla ja sen ilmais versiolla.

    Taidampa luovuttaa, koska moni minut muutenkin tunnistaa?

    🙄

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Loistava kärry idea #137319

    Kyllä sen sais matalaksi ostosilla vääntövarsi kumijousi tuki varsilakin kun leventää raidevälin niin että pyörät ovat vaunun sivuilla ja niihin voi laittaa nuoviset kevyet lokarit suoraan tukivarteen kiinni.

    💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Loistava kärry idea #137317

    Jos minä suunnittelisin rakentaa tuollaisen, kopioisin tuon kuvan esimerkiksi mukaan ja kävisin kyselemässä onnistuuko ja millä edellytyksillä? Niin että joutuuko käyttään uusia akseli ynnä muita rakenteita. En usko että omavalmiste kärryjäkään on vielä kokonaan kielletty edes Suomessa?

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Nelkun virttelyä #137311

    Onkos kukaan kokeillyt nelkun koneeseen 2 kurkkusta kaasaria? Se kyllä edellyttäis että imu/pakosarjan joutuisi rakentamaan uusiksi ja asentamaan paremmin hengittävän putsari kotelon.

    💡 😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Pikkupakun mitat #137290

    Justiin siita asiasta on tuolla alussa juuri kyse että ovet on ulko frofiililtaan sama. Ainoat erot ovissa on saranoiden, lukkojen ja sisä osan muodoissa. Siis uudempi ovi istuu wanhan tilalle, kun vaihtaa wanhuksen saranan ja istuttaa lukon etu reunaan, paikaten entisen lukon reiän joka jää jouten sinne paikoilleen. Vahinko vain että sisäpuolen rakenne on erilainen, riippuen mistä vuosimallista uuden malliset ovet ottaa….
    Juuri aiemmin Toppo selitti tehneensä sen pakuunsa.
    Tämä juttu alkoi tuolta myynti palstan puolelta otsikolla: Wanhukseen, nelkkuun sekä kutoseen sälää tarjolla.

    😡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

Esillä 15 viestiä, 3,196 - 3,210 (kaikkiaan 3,422)