Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 3,211 - 3,225 (kaikkiaan 3,422)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: JOENSUUN JAOkSEN KOTISIVUT #137213

    Minusta se näyttäis äkkiä katsoen bensa lämppärin yläosan kuvaa, siltä osin kun se näkyy? Siis jonkun tyyppinen “Eberi”
    Voinhan veikatakkin sanotaanko tyyppi BN4???
    😯

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Pikkupakun mitat #137288

    Ei se tuo kuva silmin nähden poikkea oikeasta pakun kuosista. Nythän kynnys tulisi seurata rungon linjaa ja takakoppan etuseinä taas kuuluu olla oven takareunan kanssa yhden suuntaiset. Sentakia se ovi ei ole suorakulmainen sieltä taka alanurkasta, jota jo aiemmin ihmettelit. Taka kopan kuuluu olla vaakasuorassa sivusta katsoen, jos ei ole on jousitusta säätämällä laitettava oikeaan asentoon.
    🙄

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: 18-heppaisen tulpanhatut? #136923

    Joopa joo, muisti on lylyt? Hyvä kun kysyit uudestaan, olin kuukausi sitten reissun päällä ja kun tulin kotiin olin autuaasti unohtanut sen! Mutta nyt käväisin samantien katsomassa ja arvo oli 10000 ohmia 10 kiloohmia. Muistelin aikaisemmin sen pienemmäksi.
    Näkyis olevan jouten ne häirion poistajat, ne on ollut minulla joskus muinoin omassa wanhuksessa käytössä ja ovat täydelliset johdot mukana sekin puolan pääliitin.
    😕

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Avattaren asennus #137222

    Ei ole tullut vielä liityttyä sinne kuva palvelimelle, kun tuntuu että on aina reissun päällä ja vain käväisee kotona! Mutta niinkuin edellä ihmettelin, en edelleenkään ymmärrä mikä tämän sivuston käyttiksessä on vialla, sieltä ei näy se käyttiksen omakaan kalleria, joka toimii vastaavalla foorumilla mutta täällä ei?

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: KUKAS SE SIINÄ? #137279

    Älä muuta virka, minä siitä jo taannoin laitoin ihmetykseni ilmi! Jokunen kiltalainen kyllä on hyvin esillä, niinkuin mekin.
    😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Wanhukseen, nelkkuun sekä kutoseen sälää tarjolla #137209

    Niinpä niin! Mitäs opimmekaan tästä? Ei siinä kori hommassa ole paljon oiko teitä, kun korjaa kunnolla. Vielä kun laitetään peliin ne lämpö kutistumat joita tulee hiukan väkisinkin, mutta ne ei onneksi ole sentään kun millin kaksi.

    🙄

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Wanhukseen, nelkkuun sekä kutoseen sälää tarjolla #137207

    Kyllä siitä korista hyvä tulee, kun muistaa vaan mitä kaikkea tulee ottaa huomioon. Itse olen kori rempat tehnyt mitoillaan olevan runnon päällä jossa on etuakseli hammastankoineen paikoillaan. Korin olen laittanut lattian taka reijistä kiinni runkoon, jolloin etupään asemointi onnistuu esimerkiksi tunkeilla nostamalla kynnyksien etupäistä ja sivusuunta vaikka taljalla kohdalleen. Korin voi sitten taas nostaa viimeistelyyn pois rungolta jos tahtoo selkäänsä säästää. Kun Asentaa etu kolmio palkkia kannattaa samalla tarkistaa, että kynnys on mitoillaan, jotta ei tule hitsanneeksi kolmio palkkia väärään paikkaan korin pituus suunnassa, joka on myöhemmin vaikeampi sitten korjata. Itse olen siinä vaiheessa vielä käyttänyt ovea alustavasti paikoillaan mitoikuksen varmistamiseksi?
    8)

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: JOENSUUSSA TAPAHTUU! #137099

    Hieno paku esittely oli tuolla teidän jaos lehdykäisessä, koskien sitä Toppon juttua jossa oli mainittu myös alle kirjoittaneen osuus tästä wanhusten vaalinnasta. En olisi silloin aikoinaan uskonut millainen tuhkimo tarina siitä vielä syntyy, kun paku joutuu oikean vaalian hyppysiin! Hatun nosto Toppolle! 8)

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Wanhukseen, nelkkuun sekä kutoseen sälää tarjolla #137205

    Toppo on oikeassa! Kyllä se niin vain taitaa olla että ovien kulmat + muut mitat on samat. Jos henkilö mallin kaappari ovi ei istu pakuhun, on sitten sellainen mahdollisuus että kynnys tai muu kori korjaus on muuttanut oven reiän mallia? Itse olen takavuosina myös vaihtanut ristiin oveja, siis kaappari mallisia, enkä ole moista sopimattomuutta huomannut. Myöskin uuden malliset ikkunat istuvat mainiosti 60:sen tai nuoremman oven reikiin hyvin pienellä saranan sujutuksella, eli hiukan kellosepän töitä ja siinä se on. Ainoa minkä olen ovissa joutunut sovittamaan vaihdossa on että saranan ala pää on kulunut kaikissa ovissa eri mittaiseksi ja on mitoitettava käyttö kohteeseen sopivaksi, jatkamalla ja hiomalla sopivaan mittaan. Kävin verstaalla vasiten äsken vertaamassa ovien ala kulmia, enkä huomannut 60:sen ja 70:lukuisen ovissa mitään kulma eroja? Siis pakun ja henkilömallin ovissa! Noissa kori korjauksissa mitä minä olen katsellut yli kahden kymmenen vuoden aikana, olen huomannut, että useissa on korjauksen aikana tai jo sitä ennen tullut ovien istuvuudessa ongelmia. Vaikkapa korin etu kolmio palkki on laho ja nostetaan tunkilla etu kulmasta koria, siitä missä on tehtaan tunkin korva, saattaa silloin oven reikä muuttua pysyväti. Toinen syy on sitten se että kolmio palkin antaessa periksi se korjataan siihen korkeuteen missä se silloin sattuu olemaan. Kun oikeasti se pitäisi asemoida rattiputken reiän mukaan, niin sivu kuin korkeus suunnassa. Siten ei tule etupeltienkään istuvuudessa ongelmia. Vielä kun kynnys on oikean mittainen kun sen vaihtaa on homma OK.
    🙄

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Wanhukseen, nelkkuun sekä kutoseen sälää tarjolla #137200

    Ne kutosen loovan kamat voisi siirtää nelkun kuoriin, niin saa soivan pelin?
    😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: vaihelaatikko kutoseen #137164

    Joo!
    Kytkinakselilta on mahdollisuus tulla, toinen paikka on sitten vetoakselien sisäpään stefat, jos laakerit ovat hiukan väljät ja akseli pääsee heilumaan tukivarsien jousto liikkeen vaikutuksesta. Toinen asia on sitten että saattaa ne vaihteiston kannessa olevat huohotin reiät olla tukkeutuneet aiheuttaen öljyn lämmetessä ja laajetessa lievää paineistumista loovan sisällä?
    🙂

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: vaihelaatikko kutoseen #137162

    Luultavasti sen entisenkin voisi huoltaa tai rempata kuntoon, jos eivä kuoret tai muu vastaava ole hajalla?
    💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: katastuksen iskaritesti #137007

    Massavaimentimen toiminnan tuntee, sen ollessa irroitettuna hytkyttämällä sitä käsin ylös alas suunnassa voimakkaasti sen oikeassa asennossa. Toinen tapa on pudottaa se varovasti noin tuuman korkeudelta vaikka lankun päälle, jolloin kunnossa oleva poukkuaa hivenen yköspäin. On varottava ettei pohja mene ruttuun liian suuren pudotuksen voimasta. Massavaimennin sisältää putken sisällä liikkuvan painon joka on puhjassa kiinni kierrejousen varassa, vaimentimen sisällä on jotain notkeaa öljyä. Vaimentimen toiminta jumittuu vanhemmuuteen öljyyn kondensoituvan veden aiheuttaman ruostumisen johdosta, ollessaan liikkumatta tai pois käytösta riittävän kauan, jolloin paino tarttuu putken seinämään kiinni. Joskus muistelen jonkun henkilön vaihtaneenkin sisällä olevan öljyn, kun vanhemmissa vaimentimissa on kierteellä oleva korkki. Uudemmissa olen nähnyt tulppana jonkin laisen niitin.

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: katastuksen iskaritesti #137002

    No oliko ne putki iskarit, vai mitkä?
    😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Bensapumpun kalvot #137046

    Kunnossa oleva pumppu puhaltaa tupsauksen pelkkää ilmaakin, jos painelee sitä kasvojaan liki. Pumpun venttiilitkin on jossain määrin korjattavissa, jos ne saa varovasti puretuksi, riittää kun jouset on kunnossa vaihtaa vain venttiili levyt toisinpäin, jolloin kulumaton pinta tulee istukkaan päin. Olen itse onnistunut avaamaan ja sulkemaan venttiili osiot pumpussa.
    😯

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

Esillä 15 viestiä, 3,211 - 3,225 (kaikkiaan 3,422)