Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 3,226 - 3,240 (kaikkiaan 3,422)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Lasinpyyhkijät ei pyyhi.. :( #137070

    Pyyhkimen moottorin vaihteessa on kärjet, joihin on kytketty jatkuva virta. Kärjet ovat kytkeytyneenä sen aikaa kun liikerata on pois lepo asennosta. Elikkä avautuvat liikkeen tullessa lepoasentoon, jolloin moottori pysähtyy. Veikkaisin että nyt on kyseessä joko se että koneistossa jokin takertelee tai on öljyn puute. Toiminta on täysin mekaaninen, eikä vaurioidu vaikka sähköt katoaisivatkin välillä.
    PS: Voihan olla että kyseisissä kärjissä on vain kontakti vika, eli eivät yhdistä aina?
    😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Bensatankin irrotus #137062

    Jos puhaltaa pensaputkeen pitää tankin korkki ehdottomasti avata ennen toimenpidettä, syystä että muuten tankkiin tulee paine ja puhalluksen lopuksi yllätys, pensa änkee putkesta puhaltajan päälle ynnä muualle. Jos kyseinen toimenpide ei auta ja pumppukin näyttäis toimivan on se että tarkistetaan pumpun käyttövivun akseli onko se kuin kulunut vivun kohdalta, jos on ei pumpun liike enää ole riittävä ja tulee pulaa pensasta kun yrittää ajaa vähäkään reippaammin.
    😯

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Tuuletin ilma-aukkoon #137026

    Riippuu siitä minkä tehoisen imurin siihen laittaa, jos laittaa sellaisen joita on tietokoneessa, niin sen vaikutus on hyvin vähäinen?
    😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Tuuletin ilma-aukkoon #137024

    Ei muuten paha idea, jos laittaa imurin siten että ilma virta tulee kummankin lämmön vaihtimen kautta jotta toinen sylinteri ei käy kylmempänä kun toinen. Ja sitten huolehtii että koneen lämpö suojaus on laitettu siten että kone ei käy liian kylmänä.
    😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: katastuksen iskaritesti #136999

    Just niin kun Lasse sanoi, pitää massa vaimentimien pelata kitka vaimentimien kanssa, jotta vaimennus on pahdollisimman hyvä. Olen myös havainnut massavaimentimen sopivan putki vaimentimenkin kaveriksi. Eron huomaa kun ajaa esimerkiksi sillan liitospalkin yli tai “nimismiehen kiharoihin”. Oma havainto on että miellyttävämpi on ajaa jos on toimivat kitkat yhdistettynä massa vaimentimiin.
    🙂

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Startti #137013

    Joskus myös akun “kengä” voi saada niin huonon kosketuksen että virta ei riitä enää starttaamaan, eli liitoksen vastus on niin suuri että jännite startilla on mitä on?
    6 voltin startti ottaa noin puolta isomman virran, jos verrataan 12 voltin sähköjärjestelmään.
    😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: 2cv 6 matalapainekone #136979

    Hyvä kysymys, mutta ratkaisu edellyttää että näkee mikä on vialla?
    😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: katastuksen iskaritesti #136995

    Kitka iskarien tomina säädetään sellaiseksi että keinutettaessa etupuskurista keinunta lakkaa parin heilauksen jälkeen. Elikkä jos painetaan riskimmin etupuskurista alas ja päästetään irti ei kuljin saa hypätä holtittomasti ylös ja jäädä kiikkumaan edestakaisin jousilleen.
    Sitten massa iskarien tulee myös olla kunnossa, koska ne vaikuttaa myös siihen mitä katsastajan vempain näyttää. Jos edellä mainitut asiat on kunnossa, näyttää se vempain ainakin jotain, mitä se on minun käydessä näyttänyt en ole katsonut tarkemmin, kuin että lukemat ovat vain olleet siellä monitorissa.
    😆

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: 2cv 6 matalapainekone #136977

    Sitten ei ole muuta mahdollisuutta, kun imupakosarja on jotenkin tärvätty tai pulttien kierteet eivät kiristä kunnolla. Jos kaikki on OK, niin kireydeksi riittää noin 1-1,5 kolobondimetriä?
    Kiristys ohje tuossa edellä jo tulikin nameonen toimesta.
    😀 😕

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: 2cv 6 matalapainekone #136974

    Ei kyllä osaa muuta keksiä, kun että laipat ei istu suoraan tai tiiviste mareriaali ei ole oikea?
    Yleensä kun edellä mainitut on kunnossa ei ongelmia esiinny.
    😯

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: keskipakokytkin #136938

    Moi Jukka, laitoin sinulle yksityis viestin, kun olit rekisteröitynyt tänne palstalle, mutta et ole sitä ehkä huomannut?
    Itse kytkimestä vielä, että se toimii mainiosti myös ilman sitä kaasuttimen vaimennintakin ainakin wanhuksen kytkin, se on jopa miellyttävämpikin käytökseltään kuin vaimentimen kanssa? Vaihtamiseen ei tule niin isoa viivettä?
    8)

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: keskipakokytkin #136935

    Totuuden nimissä pitää tähän vielä lisätä, että varmaankin tehtaan insinöörit ovat tarkoittaneet keskipako kytkimen käytön siten, että vauhdissa vetäisee vaihteen vapaalle ja antaa waunun rullata vapaalla niin kauan, että kone kerkeää tyhjä käynnille, jonka jälkeen voi vetäistä isomman vaihteen päälle tai pienentää vaikka neloselta kolmoselle ja painaa sitten kaasua.
    PS: jasu oli asiasta jyvällä, ja kertoikin sen edellä!
    💡 😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: 12 heppasen hihna luistaa #136915

    OK 😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: keskipakokytkin #136934

    Minä aiemmin kerroin että minulla nelkussa on wanhuksen keskipako kytkin. Ei sitä voi ajaissa käyttää muuta kun ryömintään ykkös ja kakkos vaihteella, johtuen siitä että koneen kierrokset pitää olla alle 1000 kierrosta ennen kuin kytkin löysää itsensä rummun kehaltä. Toisin sanoen jos ajetaan esim: kolmosella täytyy odottaa jalka pois kaasulta niin kauan että moottori on jarruttanut vauhtia niin paljon että käytännössä joutuu taas lähtemään vedättään ykkösellä tai kakkosella.
    Miettikääpä sitä? Mulla on kokemusta tältäkin kesältä siitä.
    PS: Meneehän se vaihde jasun kertomalla tavalla ilman keskipako kytkintäkin kun sovittaa koneen kierrokset sopiviksi, siihen ei keskipako kytkimellä ole mitään vaikutusta, edellä kerrotun asian vuoksi.
    😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: 12 heppasen hihna luistaa #136913

    Muistaakseni kyseinen varuste saattaa löytyä varaosa kirjasta joka on vuoteen -64 asti?

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

Esillä 15 viestiä, 3,226 - 3,240 (kaikkiaan 3,422)