Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 3,256 - 3,270 (kaikkiaan 3,422)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Kuva-arvoitus #136729

    @Citikatti wrote:

    Luulin, että Killassa vaalitaan perinteitä ja kunnioitetaan alkuperäisyyttä, mutta täällähän rakennellaankin itsemurhavehkeitä.

    No eikös sitten tavallisilla nykyautoilla voi harrastaa itse ja muiden murhaamista? Entäs sitten muut välineet? Totuus kuitenkin on se että olkoon väline sitten vaikka neliveto rättäri, on se aina siellä ratin ja selkänojan välissä se järki, vai mitä tuumaa muut ajattelu kykyiset? ❓
    Annetaan tilaa myös “pelle pelottomille”.

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Taustakuvia. #136762

    Tuossa konepellin reunan alla on etuoven kahva, vaikka se ei näy sieltä! 💡 😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Rungon korjauksesta #136752

    Ei syytä huoleen,vaikka vanhaa ei olisi haamuksikaan! Meistää vaan uuden ja kirjoittaa seuraavanlaisen paperin: “Ruoste vaurioiden korjauksien vuoksi olen joutunut meistämään valmistus numeron uudestaan” sitten se numero siihen perään sekä päivämäärä ja oma nimi alle kirjoituksena ja kahden henkilön nimikirjoitus todistus alle nimen selvennyksin todistajana. On toiminut ainakin lähimmät 15 vuotta meilläpäin. 😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Rungon korjauksesta #136750

    Tulee muuten helskutin hyvä, sulla on homma ihan selvästi hallussa! Siunatuksi lopuksi vielä kotelo suoja aineet sisälle ja muutaman kerran kääntely, että valuvat joka paikkaan.
    Tulee pitkä ikäinen runko, varsinkin kun säilyttää talvet kuivassa ja ajaa vain kesäisin.
    😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Rungon korjauksesta #136746

    Minä tein juuri kesällä aivan samaan kohtaan samankokoisen vaihdon omassa 60:sessä pakussani. Kohotin reunapokkaista auki ja laitoin pellin reunan hiukan sen alle ja hitsasin pisteillä noin tuuman välein kiinni, hioin ja kopistin reunan taas takaisin. Nyt on huomioitava se että pelti tulee olla pisteillä kiinni myös rungon sisävahvikkeissa, jotta se on riittävän tukeva. Uutena peltinä olen käyttänyt vahvuutta 0.75 mm.
    😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Sätkätapahtumako ??? #136459

    Muistui tuossa mieleen aikaisemmasta Pojojammaa tapahtumasta toissa kesänä sellainenkin tapaus tästä kaverin jeesaamisesta, kun säädin sormi tuntumalla kaverin 2cv:n venttiilit keskellä tapahtuma pihaa, suuren katsoja joukon seuratessa ja yrittäessä neuvoa minua kaikella viisaudellaan, jonka tietysti jätin ilman huomiota? Säädin vielä kaasarin tyhjäkäynti seoksen kohdilleen. Kone alkoi käydä nätisti, niinkuin kuuluukin. Kaverin kommentti oli kivaa kuultavaa, kun loi lausumaan, että “ei tämä oo koskaan käyny näin nätisti”. Tulihan siinäkin vähä saastutettua piha ilmaa, mutta eipä kukaan siitä kommentoinut.
    8)

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Sätkätapahtumako ??? #136456

    Joo!
    Olishan se tietysti kivaa, jos kiltalaiset laittais välillä sen omankin edun etusialle. Tarkoitan sitä että pitäisivät oman kulkimen liikenteessä ja jos aikaa riittää niin mikä ettei sitten auttele kavereitakin kun kerkiää, puolin jos toisinkin.
    Tällainen ajatelma tällä kertaa?
    😯

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Rättärin trailerille sitominen #136586

    Minä kuljetin aikoinaan, kiihkeimpään harrastus aikaani 80: luvulla monella tapaa, aina oli liinat löysällä ja piti käydä tarkistamassa vähän väliä, kunnes käytin hoksottimiani ja laitoin tukivarsista jarruputken alitse, eikä tarvinnut sen enempi kiristellä ja tosiaankin kärry tuli siististi perässä rättärin keinuessa kyydissä nätisti!
    💡 8)

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Pyyhkijänsulkaa (Kiitos, löytyi jo!) #136526

    Se ei olekkaan mikää ongelma, vaan wanhukseen oikea metalli selkä sulka, on jo hakusalla!
    😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Pyyhkijänsulkaa (Kiitos, löytyi jo!) #136523

    Killan varaosa myynnissä on alkuperäisiä pyyhkimen sulkia niitä juuri mitä kyseletkin. Soitteleppa Inkiläisen Helgelle. Numeron löydät Nyytisistä.
    💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Pakun osia #136503

    Voinhan yrittää ehtiäkkin tekaiseen ne mööttiin matkaani.
    Saat ne halvalla, jos ei tarvi tehdä lampun reikiä?
    😀 😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Pakun osia #136501

    Minä puhuin niistä takapeltien alaosista, puolivälistä alaspäin! valoreijätkin tulee kohdilleen! Kerroin vain, että teen itselleni erilaiset joissa lampun reikä puuttuu, koska tankin täyttö aukko minun pakussani on siinä missä kyytiläisen puoleinen takavalo kuuluisi olla! Jos kiinnostaa voin tekaista sullekkin ne perä pellit?

    😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Propellin irroitustyökalu #136471

    Tuota esittelemääni puntti lyönti työkalua on ollut myynnissä ainakin Biltemalla, voi olla että ei enää. Minulla kylläkin omaa valmistetta kaksi eri kokoa, rajumpi ja toinen pieni pikku touhuun. Niihin tekemällä sopivia nokka työkaluja voi sillä tehdä paljon muutakin touhuja, esim: laturin pääty laakeri ynnä muuta. Vain mielikuvitus on ehkä rajana?
    😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Sätkätapahtumako ??? #136444

    Tottapa totta, eihän se asia voi noin vain karata hyppysistä! Olen Hukin kanssa samaa mieltä, itsekki kauan mukana pyörineenä! Otetaan vaan järki kiltisti käteen ja eletään ihimisiksi. Niin kaikilla on kivaa!
    8)

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Propellin irroitustyökalu #136469

    Hyvä työkalu siihen on ulos lyönti työkalu, sellainen jossa puntti liukuu tangossa jonka päässä on stoppari. Toiseen päähän laitetaan sellainen tanko jossa on kynsi laidassa. Sen voi tekaista vaikka 8 mm pultista. Kynsi pujotetaan ropellin pultin reiän taakse ja mojautetaan puntti liu-un päähän rivakasti ja ropelli kolisee lattialle.
    💡 😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

Esillä 15 viestiä, 3,256 - 3,270 (kaikkiaan 3,422)