Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 3,271 - 3,285 (kaikkiaan 3,422)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Lhm jarrut #136424

    Muistelen kuulleeni aikoinaan sellaisen jutun, että LHM kävisi DOT järjestelmään mutta Dot neste ei missään nimessä LHM järjestelmään?
    Voin olla väärässäkin? Kun on niinkin vanhaa muistelua kun ensimmäiset vihreen nesteen kulkimet tuli markkinoille!
    Yrittäkääpä varsten kaivella netistä tietoo tähän juttuun te, joilla kielitaito riittää, mulla ei riitä!
    💡 🙄

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: 123/EVO, kenelläkään kokemuksia? #136265

    Olen huomannut, kun itse omistan vain kärjellisiä kulkimia, että kun asentaa uudet kärjet kannattaa nosto nokat rasvata vaseliinilla, jolloin bakeliitti kuluu hitaammin ja huolto välit pitenee ratkaisevasti. Koteloonkun ei ole tehtaalla laitettu rasva huopaa jonka voisi oljytä. Eihän ne kärjet ikuisia ole, mutta yllättävän pitkä ikäisiä, jos konkka on OK.
    😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Fi tunnukset. #136422

    Hieno homma OK. 😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: HIEMAN VIELÄ POHO-JAMMAASTA #136412

    Tapahtuma oli taas kerran mahtavasti järjestetty! Ohjelma ja kaikki muukin huippu hienoa! Tuhannet kiitokset väsymättömille järjestäjille valtavasta työstä! Oli hienoa olla nautimassa hienosta viikonlopusta Sydänmaalla.
    🙂 😀 😆 8)

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: maavara #136376

    Olen seurannut että säätö on silloin melko mukavasti, kun sivu ikkunoiden alareunat ovat vaaka suorassa, kun kuljin seisoo tasaisella alustalla.
    😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: hui hai #136368

    Olen olut samoin huolissani, juuri noista. Keräävät täältä roskapostilleen uusia osoitteita! Ja ties suojaamattomia koneita? 👿

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Saako noihin varaosia? Niill’ on vissiin joku kerhokin #136307

    Sattuipa mulle kerran 90: luvun alussa sellainenkin uskomaton tapaus poliisin kanssa, että en olisi uskonut, ellen olisi sitä itse kokenut. Silloin oli vasta jonkin aikaa ollut minulla käytössä tuo rakentamani kuljin 6:sen tekniikka ja “turpo” malli vielä. Eihän sitä silloin malttanut olla välillä kaahaamatta kun oli niin hyvä kulkunenkin. Sattui syksyllä kun oli juuri tulleet talvinopeus rajoitukset voimaan, että joku nuori mies rupes ajeleen melkein taka puskurissa kiinni, eikä mennyt ohikaan. No minä nostelin nopeutta pikku hiljaa mutta sama juttu, takana tuleva lisäsi kanssa. Lopuksi mulla oli nopeus jo siellä 110 paremmalla puolen ja 80: kympin rajoitukset, tuli autot peräedellä vastaan, ei muuta kun peräkkäin ohi. Sattu olemaan sopivan hämärää jo, että esti tutka miesten näkemästä tarkasti sinne ohitus tilanteeseen, mutta edessä päin syttyi punainen poliisin pysäytys valo. Siihen sitten pysähdyttiin peräkkäin minä keulilla sitikalla kilpa kumppani korollalla sekä ohitettu viimeisenä. Avasin sivu ikkuna luukun kysyvästi ja odotin tuomiota, mutta poliisi katteli vain hiljaa minun kuljintani hetken ja sanoi “tettä vissiin ohittanu hyvää matkaa”. Mulla meni kaksi sekuntia aikaa ennenkun tajusin onnenpotkuni. Mutta kyllä lähin luikkaasti jatkaan, ennenkuin takana tulijat kerkesivät valaista poliisille asian oikean laidan.
    Että semmonen tapaus 😯 😳
    Saa julkaistakkin!

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Takaoviklasien kumitiivisteet (nelkku tai kuuutonen) KIIRE! #136297

    Meneppä myynti palstan puolelle, sieltä näkyis löytyvän tavarat sullekkin!
    💡 😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: AZU:n ruoste suojaus? #136289

    Kiitos Jasu vinkistä! Oli ihan asiaakin noilla sivuilla!
    Saa muutkin kommentoida tästä aiheesta, jos tahtovat?
    💡 😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Vaihdelaatikko pompeem #136190

    Ne laatikot eroaa sen verran paljon vanhuksen ja nelkku/kutonen, että ei kannata ryhtyä yrittään ymppäileen vanhuksen laatikkoa ja nelkun alkuperäistä laatikkoa keskenään sekaisin. Noita nelkun ehjiäkin laatikoita on melkein jokaisella kotona jouten. Toisekseen niitä vanhuksen laatikoitakin on kulkimen mallista ja vuosimallista riippuen joka lähtöön, esim: välityksiltään ynnä muusta. 😯
    Ps: yksistään sekin että kytkinkoppa ja vaihdelaatikon kuori ovat hiottu pari, rajoittaa toimenpiteitä. 😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Vaihdelaatikko pompeem #136188

    Minä olen operoinut kyseisen vaihdon siten että olen vaihtanut koko vetarin pään laakeripesineen koko pakettina ilman ongelmia. Joutuu vaan aukaseen useamman pultin ja varomaan ettei tiputa säätölevyjä sieltä välistä pois, että perän säätö ei muutu. Että semmonen tapaus!
    😯

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: SÄTKÄBLUES 21.-23.7.06 ohjelma + tärkeää tietoa #136125

    Mahtavaa toimintaa todella, vaikka vain seurasin sivusta ja lainasin keskitys tappia, apu kait se on pienikin!
    🙄

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Kannen kiristys #136135

    Muistaakseni 2,5 kilobondimetriä? Itse olen laittanut ensin sievästi käsin löysät pois vuoron perään pultteja kiertäen, että tulee jo lähtiessä kansi suoraan kosketus pinnoiltaan. Sitten kiertäen pikku hiljaa 1.5 ja hetken päästä 2,5 ja vielä lopuksi itselle 3 kilobondimetriin, enkä ole sitten myöhemmin kiristänyt ja hyvin on pitäneen?
    😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: kierroslukumittari #135815

    Sinne lähetään ja justiin! 8)

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: kierroslukumittari #135813

    Oletko muuten testannut koneen huohotin venttiilin? Testi helppo tehdä siten, että sopiva läpinäkyvä muoviletku mittatikun reikään ja toinen pää lattialle vesipulloon. Sitten käyntiin, veden pitäisi nousta letkussa noin 10 – 15 mm. Koko kierrosluku alueen pitäisi veden pysyä letkussa?
    Tämmönen tarina, joka poika testaamaan koneen alipaineita! 😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

Esillä 15 viestiä, 3,271 - 3,285 (kaikkiaan 3,422)