Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
@MoA wrote:
P.S. Sen kirjoittelun lopettamisen syy on vaan ylläpidossa. Facessa tavataan 😉
Mikä ylläpito sinua on kieltänyt tänne kirjoittamasta.. ❓
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Hioppa se laipan laakerin sisään menevä osa kiiltäväksi hienolla hiomatuukilla niin luistaa paremmin laakerin sisään..
Pakastin saattaa olla kokeilun arvoinen laipan kutistuksessa..
Kun saat menemään riittävän pitkälle niin vetarin mutterilla menee loput.. 💡
PS: Kait se laakeri on oikeaa kokoa.. 😯Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Suora linkki kuviin.. 😀
https://plus.google.com/photos/112780240025643944513/albums/6023776565833386049Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Pistepuikolla kolo josta aletaan poraaminen,, poraaminen onnistuu siten melkein mihin vain.. 💡
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Jo vain.. 😀
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Eikö kiristysrengasta saanyt porattua poikki?? 😯
Kahden puolen kiristysrenkaaseen lähes poikki poraus ja pistepuikolla kumpaakin puolikkaaseen keskelle päin iskuja,, pitäisi irrota… 😀
https://www.2cv.fi/wiki/index.php?title=Etupy%C3%B6r%C3%A4n_laakerin_vaihto.Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Taas hyvä muistaa se asia että kerätkää talteen käyttökelpoiset alkuperäis osat vastasen varalle..
Saattavat tulla arvoon arvaamattomaan.. 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Ei syytä huoleen jos startti vain toimii moitteitta.. 😀
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Tuota holkitusta olisi helppo vielä kehitellä paremmaksikin jos viitsii miettiä.. 💡
Tuossa kuvan mukaisessa jää samalla lailla varvantappi sään armoille kun alkuperäisessäkin asennuksessa..
Ja holkki voi myös mahdollisesti tukivarren väljässä sovituksessa johtuen liukua osittain sivusuunnassa ulos varvansilmästä joka ei ole tarkoitus..
Esimerkiksi voisi tehdä tuon varvansilmän holkin 0.5 milliä pitemmän mitä varvan silmukan leveys on..
Asennettaessa paikoilleen tukivarteen laitettaisiin kahden puolen isoja prikkoja siten että jää mahdollisimman
vähä rakoa tukivarren ja varvansilmän väliin,, sitä kun alunperin siellä on runsaasti..
Tuloksena saataisiin aikaan tiiviimpi asennus ja nipasta painettu ylimääräinen vaseliinikin kulkeutuisi sinne varvantapillekkin paremmin..
Lisäksi holkkiin poisi tehdä holkin ympäri sen keskelle vaikka millin levyisen rasvauran,,
tällä saataisiin nipaste tuleva vaseliini kiertämään koko holkki kun rasvausta suoritetään.. 😀Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Kyllä vanhemmissa pauhtipyörän hammaskehissä tuo viiste on..
Uudemmista saattaa puuttua,, mutta startin bendispyörässä se viiste on edelleen..
Viiste auttaa startin pendispyörää liukumasta herkemmin hammaskosketukseen,,
eivätkä hampaat tökkää toisiinsa solenoidin työntäessä bendispyörää vauhtipyörän hammaskehälle.. 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Yksi pahhaaksi koettu konsti on lisätä alkuperäiseen asennukseen vain riittävän paksut huoparenkaat
kahdenpuolen varvan silmukkaa ja kasata koko homma runsaalla vaseliinilla..
Näin toimien saadaan veden ja kuran kulkeutuminen varvantapille estettyä ja samalla ruostuminen ja osin kuluminenkin ehkäistyä.. 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Niimpä… Hyvä kommentti Mikiltä… 💡
Eipä tullut itse kerrottua valitettavasti sitä että vanteiden kunto tulisi myös ehdottomsti tarkistaa aina..
Sehän kuuluu tehdä muutenkin pyöräyttämällä ratasta tarkastus mielessä aina silloin kun pyörä on ilmassa jonkin asian vuoksi..
Ihan renkaankin kunnonkin tarkastamiseksi.. 😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Nyt on muistettava se että jos mitataan runkoon nähden kumpikin puoli erikseen.. 😀
Ja jos kummankin etupyörän haritus on rungosta mitaten 2 mm on silloin tosiasiassa kokonais haritus 4 mm.. 😯
Eli varmasti erittäin hyvä pika mittaustapa sinänsä kun mitataan kumpikin puoli erikseen runkoon nähden,,
kun muistetaan vain se että kummankin puolen mittaus tulos on vain 0 – 1.5 mm maksimissaan niin pysytään oikean kokonas lukemien rajoissa 0 – 3 mm.. 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Enemmän se renkaan sisä syrjän kuluminen viittaisi siihen että kyseisen pyörän tukivarsi on sujahtanut tai tukivarren laakerit rikki jolloin pyörän pystykallistuma on pielessä..
Mitä haritukseen tulee olen itse huomannut että 0-3 mm ei ole riittävän tarkka vaan esim: tarkasti 2 mm haritus on käytännössä antanut hyvän ajotuntuman ja renkaatkin kuluvat tasaisesti olettäen että pyörän pystykallitumat on kohdillaan jonka sekin onnistuu jopa silmä määräisesti toteamaan tai mittaamaan samoin kun harituksenkin.. 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Totta..
Käynti ongelmat on monen tekijän summa,, mutta kun laitetaan ensin perus säädöt kohdalleen ja sitten tutkitään polttoaineen oikea ja riittävä saanti mukaan lukien sytytys puoli kuntoon niin ollaankin jo hiukan viisaampia ratkomaan kyseinen ongelma..
Aina se ongelma ratkeaa kun riittävästi ammattitaidolla tutkii ja testaa..
Ongelmana meillä täällä palstalla on vain se että emme pääse itse raplaamaan kyseistä kaverin kuljinta ja saattamaan sitä kuntoon.. 😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂 -
JulkaisijaArtikkelit