Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Kertokaapa mulle kenelle ja mihin osoitteeseen niitä kuvia laitetaan, kun en ole kertaakaan laittanut? 😯
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂On ajateltu Maailman kokousta ehkä pohjoisen eksotiikkaan?
🙄Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Joopa sen joo, tuo on ehoton toimenpide tuo että sylinterin kannet on löysällä, kun laittaa imupakosarjan paikoilleen. Pako puoli on niin jäykkä, että se ei anna anteeksi jos kansien linjaus ole kunnossa. Noin kun laittaa on loppu tulos hyvä ja kestävä, itsellä ei koskaan ole ollut tuon kanssa ongelmia! 🙄
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Kun on tässä juttua tuosta ovien säädöista lisäisin sen verran tähän että. wanhuksen ovien sarana kourut kuluvat ala päästään, jolloin ovet laskeutuu alas, samoin korissa olevien sarana kourujen alapäässä oleva poikittais toppari. Nyt oven sarana kourut pitää jatkaa sen verran, että ovet istuvat korkeus suunnassa oven reijän kanssa, sekä korjata ala toppari korista. Se on vain poikittainen palanen juotettuna sarana kourun alapäässä olevaan rakoon, uuden voi tehdä kun sahaa rautasahalla entisen pois kyseisestä raosta, sekä leikkaa uuden palasen tilalle jonka voi kiinnittää alapuolelta Migillä parilla hitsipisteellä! Nyt jos oven reikien mitat tai sarana tolppa eivät ole enää mitoillaan on edessä isompi remppa, joskaan osaavalle ei sekään ole ylitse pääsemätön? Uudemmissa usein taka oville myös joutuu tekemään sarana kourun jatkamisen, koska se kuluu alapäästään, kuten wanhuksenkin ovet!
Että tämmöstä säätöö….. 8)Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Öljy kulkeutuukin sinne palotitaan imutahdin aikana? Ja samalla ohivuoto huonontaa bensan saantia eli sieltäkin puolen kannattaa asiaa lähestyä? 😀
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Näinhän se menee. Se sylinterin kuluminen siinä männänrengaiden liike osuudella aiheuttaa sen että sylinteri kuluu maljamaiseksi, mikä taas johtaa siihen että männän renkas joutuu supistumaan ja laajenemaan joka kerta kun mäntä kulkee edes takaisin. Suurilla kierroksilla se ei enää kerkeä seurata sylinterin muotoja ja tapahtuu ohi puhallusta ja öljyn kulkeutumista palotilaan? Lisäksi vielä se männän helman lappääminen lisää efektiä!
8)Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂En puhunut mistään päittäis välyksestä vaan mannän renkaiden päitten välyksestä! Toisekseen männän helmat kuluvat vanhemmuuteen koska toinivat männän ohjurina ettei mäntä pääse kääntymään silloin kun kiertokanki kääntyy yläkuolokohdan yli akselin pyörimis suuntaan!
Sitä varten on vielä risti tappikin asennettu hiukan laitaan vähentämään männän kääntymis ilmiötä. Että kannattaa olla tarkkana kun arvostelee toisten kommentointia 😈 8)Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Kannattaa tarkastella sitä valo kytkintä. Vanhana sen ylös alas suunnan rajoitin eli reiän päädyt kuluvat ja vipu pääsee liian kauas, aiheuttaen sen että katkaisiassa aiheutuu ylimääräinen kytkentä. Kokemusta on. Korjaantui kun vaihtoi toiset kuoret! 8)
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Jasu on oikeassa, jos mantä on jo väljä sylinterin kanssa aiheuttaa se männän heilumisen koneen pyörimis suuntaan jolloin eivät männän renkaat enää pysty suoriutuun tehtävästään, saatikka että päitten välys vielä päästää öljyt ohi! 😯 8)
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Huom!
On mahdollista että anturin liun nokka on kulunut poikki. munulle sattui aikoinaan tälläinen tapaus 80 luvulla. Korjasin sen tinaamalla uunen liun kärjen messinki pellistä. Vastuslanka ei usestikkaan katkea. Kannattaa tutkia! 8)Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂1000 kilsaa jo takana tälle keväälle, vappuna avaamma katon ja päästämmä sisäilimat kiertohon!
😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Sullahan on kotipaikka tuolla, sehän se jo piisaa! 😉
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Täällä Raahessa on kans harrastaja ystävällinen yksityinen katsastus asema. jopa pienemmät viatkin on hoituneet sanomalla, että kattele nuo kuntoon ja ens vuonna sitte taas tervetuloa. Koskaan eivät kyseenalaista asioita sanovat, että taijat olla itse parempi arvioimaan 2cv:tä? 😯
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Niinpä niin! 8)
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Wanha ristikko vetari pitää laittaa siten, että sisimmät haarukat on just kohakkain ja ulommat samoin, muuten kampee suoraankin ajettaessa, silla akseli on kuitenkin jonkunverran murroksessa ylä ala suunnassa.
🙄 😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂 -
JulkaisijaArtikkelit