Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 3,376 - 3,390 (kaikkiaan 3,422)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: joopa joo #132902

    Olipa siinä myös video, jossa kaveri seurustelee lentopallon kera ja ajelee myös rättärillä pelipaikalle ja pois! 😛

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Veto startti #132895

    Ennen aikaan kahdeksan kymmentä luvulla laittoivat 6 volttisia
    tartteja, kun se pyörittää konetta vähä nopsempaa mitä alkuperäinen
    12volttinen. Lähinnä ajatus oli paremmasta pakkas käynnistyvyydestä.
    Kestää yllättävän hyvin 12 voltillakin!
    😛

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Nelkun kulutus #132669

    Eipä se seos ruuvi paljon toki ajamisessa tunnu. Se vaikuttaa
    lähinnä vain tyhjäkäynnin seokseen ja ruuvi kun on kohdallaan
    on tyhjäkäynti vakaa ja tasainen ja kone lähtee nöyremmin kierroksille kun painaa kaasua!
    😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Nelkun kulutus #132667

    Tuohan on mukavaa kuultava, että onnistui hommat, ei muuta kun luikkaita
    kilometrejä nyt kun kesäkin on viimein meilläkin. Oikein katto rullalla keli! 8)

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Nelkun kulutus #132665

    Kannattais aina myös tutkia kohon venttiilin kunto. Se ei missään tapauksessa saa vuotaa, tai polttoaineen pinta ei silloin ole oikea
    ja kulutus että seokset ei ole kohdallaan. Ei kannata raplata suuttimien
    kanssa ennen kun tietää että polttoaineen pinta on oikealla korkeudella.
    tiedän kokemuksesta!
    😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Wanhukseen kutosen tekniikka. #131269

    Joopa joo!
    Asiahan kyllä on toisin päin! Mutta tämä keskustelu ei tunnu enää
    olevan tämän enempää tärkeää, että se siitä ja piste!

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Wanhukseen kutosen tekniikka. #131267

    Onhan se metrin mittakin jo vanha keksintö, samoin työntömitta!
    Kannattain aina tehdä tarkat mittaukset, ennenkuin moiseen alkaa?
    Nelkun kone menee heittämällä wanhan keulille ja siihen saa vielä
    askarreltua 6 volttisen nokkalaturin! Semmosta!

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Monark #130176

    Mulla oli vastaavan lainen B-lämppäri tutkittavana kakskyt vuotta sitten.
    Olisin ostanut sen. jos olisin saanut toimiin? Puuttui käynnistin kytkin sekä
    tietenkin kytkentä kaavio! Oli niin eksoottinen sähkökytkentä, että ei silloin
    päässyt selvyyteen, mitä se Ruotsin insinööri oli miettinyt sitä suunnitellessa?
    Nyt ehkä saattaisi löytyä netistä kaivamalla jotain, tai sitten ei! Silloin ei olut
    nettiä. Harmi? Eperit kyllä sai toimiin, mutta ne olikin Saksasta ja niihin
    löytyi kytkentä kaavatkin silloin.

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: -69 dyanen koneremppa #129928

    Tiedoksi pojat semmosta, että laitoin kerran joskus parikymmentä vuotta
    sitten 18 kaakkiseen nelkun männät! Sylinterit piti porata isommaksi, sillä
    nelkun mäntä on isompi halkaisialtaan. Toiseksi nelkun männän pää nouseen niin pitkälle, että puristukset nousee niin ylös että nakuttaa 98 pensiinilläkin ja toisekseen männän päitä piti madaltaa, että sopivat yleensa kansiin. Tulpan kärki ei sopinut olemaan palotilassa sekä kannen palotilan halkaisiaa piti isontaa vastaamaan isompaa männänpäätä! Onneksi silloin oli vielä sopivaa polttoainetta! Sitten keskipako säätimen rajoitin käpälät piti säätää kapeammaksi ettei sytytys päässyt liian aikaiselle! Päälle päätteeksi laitoin nelkun nokka akselin ja samalla sain parempi tehoisen öljy pumpun, koska voimat alakerrassa nousivat! Koneen sitkeys parani hiukan ja ehkä tehokin vähän? Kuutio tilavuus tuli laskennallisesti 502 kuutiota! Että kaikkea olen kokeillut aikoinaan, silloin villeimpinä aikoina kahdeksan kummentä luvulla! Voittahan kokeilla itse kukanenkin rakennella koneita, mutta minun kommetti tuon kokeilun jälkeen on että ei maksa vaivaa kokeilla!

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Hauskaa vappua!! #132719

    On haushaa, kun on neljä pyörää ja sateenvarjo!
    Sateen sattuessa suljemme varjon!
    Riemukasta kesän alkajaista kaikille!

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Ostetaan lokasuoja se… #132612

    Eikö siihen saisi pikku jutulla suojan, esim operoimalla pyöreä reikäisestä
    muuttamalla vilkun reiän mallin mukaan nelikulmaiseksi?
    PS: katso myös “kaikki ei tykkää rättäristä” ➡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Kaikki ei tykkää rättäreistä. #132521

    Surullinen juttu tommonen, mutta hulluja joutilaita on aina joilla tyhmyys
    tiivistyy, muun huvin puutteessa! Tuo sinun etsimäsi etulokari on harvinainen
    sitä ei kovin helposti löydy, se kun oli niinkun erikoismallissa kuuskyt luvun
    lopussa. Eikö olisi mahdollista korjata sitä alkuperäistä? En kyllä tiedä sen
    vaurion laajuutta, mutta ehkä sen sais korjattua, kun löytyisi pätevä seppä?
    Kun näkis kuvan vauriosta olisi helpompi arvioda korjaus mahikset?

    💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Kuinka moni jo ajellut katto auki? #132589

    Joo hyvä kysymys!
    On tarkoitus avata huomenna iltapäivällä, jos on tarpeeksi lämmintä.
    On tarkoitus, jotta kävisin näyttämässä insinöörille kuljintani, sitä
    “kuuluisaa Turpoa” josta oli kova keskustelu tässä taannoin täällä
    palstalla. Otan sellaset 40 kilsan huikoset. Eiköhän se nuha siinä
    saa hyvän syyn koitella miestä!

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Bilteman säätäjä #132530

    Moi!
    Eikös uusimmissa Kutosissa ole pistokkeella lataus säädin?
    Muistaakseni näin on, nyt kommentteja niisen omistajat, koska
    luulen että pistoke on stantardi kytkentä. Sieltä saisi selville
    mihin tulee lukolta mitta jännite? itse aikoinaan kytkin sellaisen,
    mutta en ole aivan varma enää niistä väreistä! Kuitenkin kokeilisin
    kytkeä lukolta mitta jännitteen Punaiseen ja Vihreältä laturin
    mangnetointi hiilille, sitten luultavasti musta on maa elikkä runko!

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Vanhustiinan bensamittarin #132147

    Korppari toi silloin aikoinaan pienempi koneisia 2cv:tä suomeen lähinnä
    verotuksellisista syistä, eli hinta saatiin pysymään alhaalla, kun vähempi
    kuutioita. Tuo vero politiikka kun on Suomessa aina ollu vähä P:stä.
    Valmistuksesa Citroenilla oli todellakin ollut, ainakin jos tuohon Evoluutio
    katalookiin on uskominen, niin usealla konemallilla. Kutos 2cv:kin tuli
    myyntiin Ranskassa Nelkun rinnalle vuonna 1970. Mutta ei tuotu meille
    Suomeen vero syistä!

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

Esillä 15 viestiä, 3,376 - 3,390 (kaikkiaan 3,422)