Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Olipa siinä myös video, jossa kaveri seurustelee lentopallon kera ja ajelee myös rättärillä pelipaikalle ja pois! 😛
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Ennen aikaan kahdeksan kymmentä luvulla laittoivat 6 volttisia
tartteja, kun se pyörittää konetta vähä nopsempaa mitä alkuperäinen
12volttinen. Lähinnä ajatus oli paremmasta pakkas käynnistyvyydestä.
Kestää yllättävän hyvin 12 voltillakin!
😛Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Eipä se seos ruuvi paljon toki ajamisessa tunnu. Se vaikuttaa
lähinnä vain tyhjäkäynnin seokseen ja ruuvi kun on kohdallaan
on tyhjäkäynti vakaa ja tasainen ja kone lähtee nöyremmin kierroksille kun painaa kaasua!
😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Tuohan on mukavaa kuultava, että onnistui hommat, ei muuta kun luikkaita
kilometrejä nyt kun kesäkin on viimein meilläkin. Oikein katto rullalla keli! 8)Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Kannattais aina myös tutkia kohon venttiilin kunto. Se ei missään tapauksessa saa vuotaa, tai polttoaineen pinta ei silloin ole oikea
ja kulutus että seokset ei ole kohdallaan. Ei kannata raplata suuttimien
kanssa ennen kun tietää että polttoaineen pinta on oikealla korkeudella.
tiedän kokemuksesta!
😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Joopa joo!
Asiahan kyllä on toisin päin! Mutta tämä keskustelu ei tunnu enää
olevan tämän enempää tärkeää, että se siitä ja piste!Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Onhan se metrin mittakin jo vanha keksintö, samoin työntömitta!
Kannattain aina tehdä tarkat mittaukset, ennenkuin moiseen alkaa?
Nelkun kone menee heittämällä wanhan keulille ja siihen saa vielä
askarreltua 6 volttisen nokkalaturin! Semmosta!Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Mulla oli vastaavan lainen B-lämppäri tutkittavana kakskyt vuotta sitten.
Olisin ostanut sen. jos olisin saanut toimiin? Puuttui käynnistin kytkin sekä
tietenkin kytkentä kaavio! Oli niin eksoottinen sähkökytkentä, että ei silloin
päässyt selvyyteen, mitä se Ruotsin insinööri oli miettinyt sitä suunnitellessa?
Nyt ehkä saattaisi löytyä netistä kaivamalla jotain, tai sitten ei! Silloin ei olut
nettiä. Harmi? Eperit kyllä sai toimiin, mutta ne olikin Saksasta ja niihin
löytyi kytkentä kaavatkin silloin.Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Tiedoksi pojat semmosta, että laitoin kerran joskus parikymmentä vuotta
sitten 18 kaakkiseen nelkun männät! Sylinterit piti porata isommaksi, sillä
nelkun mäntä on isompi halkaisialtaan. Toiseksi nelkun männän pää nouseen niin pitkälle, että puristukset nousee niin ylös että nakuttaa 98 pensiinilläkin ja toisekseen männän päitä piti madaltaa, että sopivat yleensa kansiin. Tulpan kärki ei sopinut olemaan palotilassa sekä kannen palotilan halkaisiaa piti isontaa vastaamaan isompaa männänpäätä! Onneksi silloin oli vielä sopivaa polttoainetta! Sitten keskipako säätimen rajoitin käpälät piti säätää kapeammaksi ettei sytytys päässyt liian aikaiselle! Päälle päätteeksi laitoin nelkun nokka akselin ja samalla sain parempi tehoisen öljy pumpun, koska voimat alakerrassa nousivat! Koneen sitkeys parani hiukan ja ehkä tehokin vähän? Kuutio tilavuus tuli laskennallisesti 502 kuutiota! Että kaikkea olen kokeillut aikoinaan, silloin villeimpinä aikoina kahdeksan kummentä luvulla! Voittahan kokeilla itse kukanenkin rakennella koneita, mutta minun kommetti tuon kokeilun jälkeen on että ei maksa vaivaa kokeilla!Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂On haushaa, kun on neljä pyörää ja sateenvarjo!
Sateen sattuessa suljemme varjon!
Riemukasta kesän alkajaista kaikille!Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Eikö siihen saisi pikku jutulla suojan, esim operoimalla pyöreä reikäisestä
muuttamalla vilkun reiän mallin mukaan nelikulmaiseksi?
PS: katso myös “kaikki ei tykkää rättäristä” ➡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Surullinen juttu tommonen, mutta hulluja joutilaita on aina joilla tyhmyys
tiivistyy, muun huvin puutteessa! Tuo sinun etsimäsi etulokari on harvinainen
sitä ei kovin helposti löydy, se kun oli niinkun erikoismallissa kuuskyt luvun
lopussa. Eikö olisi mahdollista korjata sitä alkuperäistä? En kyllä tiedä sen
vaurion laajuutta, mutta ehkä sen sais korjattua, kun löytyisi pätevä seppä?
Kun näkis kuvan vauriosta olisi helpompi arvioda korjaus mahikset?💡
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Joo hyvä kysymys!
On tarkoitus avata huomenna iltapäivällä, jos on tarpeeksi lämmintä.
On tarkoitus, jotta kävisin näyttämässä insinöörille kuljintani, sitä
“kuuluisaa Turpoa” josta oli kova keskustelu tässä taannoin täällä
palstalla. Otan sellaset 40 kilsan huikoset. Eiköhän se nuha siinä
saa hyvän syyn koitella miestä!Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Moi!
Eikös uusimmissa Kutosissa ole pistokkeella lataus säädin?
Muistaakseni näin on, nyt kommentteja niisen omistajat, koska
luulen että pistoke on stantardi kytkentä. Sieltä saisi selville
mihin tulee lukolta mitta jännite? itse aikoinaan kytkin sellaisen,
mutta en ole aivan varma enää niistä väreistä! Kuitenkin kokeilisin
kytkeä lukolta mitta jännitteen Punaiseen ja Vihreältä laturin
mangnetointi hiilille, sitten luultavasti musta on maa elikkä runko!Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Korppari toi silloin aikoinaan pienempi koneisia 2cv:tä suomeen lähinnä
verotuksellisista syistä, eli hinta saatiin pysymään alhaalla, kun vähempi
kuutioita. Tuo vero politiikka kun on Suomessa aina ollu vähä P:stä.
Valmistuksesa Citroenilla oli todellakin ollut, ainakin jos tuohon Evoluutio
katalookiin on uskominen, niin usealla konemallilla. Kutos 2cv:kin tuli
myyntiin Ranskassa Nelkun rinnalle vuonna 1970. Mutta ei tuotu meille
Suomeen vero syistä!Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂 -
JulkaisijaArtikkelit