Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 3,391 - 3,405 (kaikkiaan 3,422)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Vanhustiinan bensamittarin #132144

    Kiitokset Hukki selvennyksestäsi. Noin minäkin sitä muistelin suurinpiirtein,
    mutta en tohtinut sitä ryhtyä arvaileen, kun en ollut ihan varma!

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Vanhustiinan bensamittarin #132142

    Joo, mulla ei ole siitä vanhus Tiinan jännitteestä tietoa. kun aikoinaan
    ei tullut asiaa tutkittua, kun olisi ollut mahdollista. Nyt on nykyään aika
    harvinaisia, tuossa joskus kahdeksan kymmentä luvun lopussa jollain
    oli sellainen ooppera ikkunaton käytössä, mutta lieneekö sitä enää
    olemassa? Vastatkoon joku jolla saattaa olla tietoa niistä asioista?
    Mutta jos sinä tarvit sellaisen mittari mysteerin joka on jostain 70- 73
    vuosimallista niin ilmiteeraa tässä palstalla mulle, niin annan yhteys
    tiedot esim: sähkö posti osoitteeni niin homma jatkuu?
    Se ei maksa paljon, sanotaan vaikka että postikulut, niin se on siinä!

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Vanhustiinan bensamittarin #132140

    Joo!
    Se on yhtenäinen valkoinen lattana paketti, bensa mittari vasemmalla
    ja voltti mittari oikealla. Päistä kiinni ruuveilla. Mittareiden taulut mustia
    ja punaiset viisarit. Kaapelin latta liitin takana keskellä.
    Mitähän virityksiä olet siihen Tiinaasi suunnitellut, kun sen omat mittarit
    ei käy sellaisenaan?

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Vanhustiinan bensamittarin #132138

    Jos haet vanhus Tiinan mittaria, niin onko se Tiina sulla vielä 6 volttinen.
    Jos on 6 volttinen niin voi olla hakusalla, 12 volttisia löytyy, siis nelkku
    Tiinan! Se vaan näyttää väärin 6 volttiin kytkettynä.

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Kromikaaret #132496

    Ei ole samaa Dyanessa on pyöreä ja kapea. 2cv:ssä leveämpi ja suora sivuinen!

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: nelkunratti #132465

    Se Nelkun sisustus Seitkyt luvun alussa,Myös valkoisessa oli sininen.
    Pihallani on sellaisen Raato! Sitten ne 18 kaakkisen modernisoidut
    versiot oli 1966 ja 1967 jotain Export malleja 18 kaakkisen alakerta
    samanlainen koppa päällä kun Nelkussa, takana putki iskarit, 18 kone
    Vanhuksen polin systeemi, vaihtovirta laturi. En tiedä tuotiinko Suomeen?
    Ehkä Helke Inkilä on tutkinut tarkemmin nämä jutut?

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: nelkunratti #132463

    Tuli räntti virhe, piti olla Ruskeana versiona!

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: nelkunratti #132462

    Moikka tiedoksi. Nelkussa on ollut ruskea ratti vuosimallissa 1975!
    Se on sellainen suomeen tuotu malli jossa oli Nelkun alakerta, mutta
    kori ja sisustus on Kutosesta vuskeena versiona!

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Huohottava AK:n 602 cc kone. #132378

    Moikka olen huomannut vuosien varrella, että noissa tarvike huohottimissa
    saattaa olla läpän kumin laatu sellainen että se ei kestä näitä nykyisiä
    lisäainestettuja öljyjä. Kannattaa vaikka etsiä käytety vaikka vanhempikin
    alkuperäinen venttiili komponentti,testaten sen toiminta.Saattaa toimia jopa paremmin kuin uusi tarvike sellainen.

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Vauhtipyörä #132277

    Minä nyt en vaan käsitä olenko muka tyhmä, totta kait kaasarille menevä
    ilma on lähestulkoon ulko ilman lämpöinen kun se tulee puhallin kotelosta johon vaikuttaa ajoviima, kun maskia ei ole tukittu. Kun taas ilman putkea se otetaan kone huoneesta lämmönvaihtimen vierestä, joka on kesälläkin kuuma, vaikka lämpö onkin käännetty loka suojan alle. En käsitä mitä
    “nanaoome” tarkoittaa?

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Vauhtipyörä #132274

    Jooopasta! Se nyt kuitenkin on mulla ollu käytössä kesät talvet +25 asteesta
    -30 asteeseen. pakkasella keula tukkoon ja kesällä auki tarpeen mukaan.
    Totuus kumminkin on se että olkoon kuin kuuma helle tykkää, niin ajossa
    kaasarille tulee ilma ajoviimasta ei konehuoneen lämpö vaikuta siihen pahemmin. Pakkasella keula tukkoon ja öljypohjan suoja paikoilleen eikä
    silloinkaan olosuhteet ole hassummat. Olen suunnitellut tässä että laitan
    kesällä huvilseni sen turbo puthen myös nelkun koneelle ja kokeilen kuis
    se “singeri laulelee”. Voipahan sitten kertoa kavereillekin syksymmällä
    testi tuloksia. Silloin aikoinaan kun laitoin tuon kutosen putken sitä innostui
    joku muukin kokeileen, mutta talvella heillä tuli ongelmia kiian kylmästä
    ilmasta kaasarissa joten luopuivat kokeiluista, minä ratkaisin ongelman ja
    olen sillä ajellut siitä asti! Kunhan tässä tulee kevät ja ilmat lämpiää pitäänee
    tutkia tuosta kutosen kaasarista millaiset kurkut siellä on ja suuttimien koot,
    kun ei muista niitä enää ulkoa?

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Vauhtipyörä #132272

    No niin jos puhutaan tyhjäkäynnistä, on sen seoksen säätö yksinkertaista.
    Kaasarissahan on säädettävä tyhjäkäynti piiri jossa on kiinteä suutin ja sitten
    seos riivi jolla säädetään seos kohdalleen. Toisin sanoen säädetään ilman virtausta ja määrää suhteessa bensaan. Nyt jos suutin on alkuperäisen kokoinen ja säätö ruuvi oikein säädetty ei käy laihalla eikä rikkaalla. Nyt voi
    pienentää kaasuläpän ruuvista läpän mahdollisimman pienelle, sen takia että
    kone ei silloin saa sieltä ylimääräistä ilmaa ja tyhjäkäynti piiri toimii oikein.
    Kun kaasuläppää lähdetään avaamaan hiljalleen lakkaa tyhjäkäynti piiri pikku hiljaa toimimasta ja siirrytään teho käynnin puolelle. Nyt on rakennettu
    kaasuttimeen täksi siirtymä vaiheeksi apulaite joka rikastaa seosta tässä vaiheessa, kun läppää avataan ja ilmamäärä lisääntyy, eikä teho käynti piiristä vielä ole kerennyt tulemaan polttoaitetta, eli kiihdytys pumppu.
    Kaasarin toiminnan kannalta on erittäin tärkeää tarkistaa kaararin kunto,
    ettei akselella ole väljää ja samalla ilma vuotoja, jolloinka on vaikeuksia
    saada edes sitä tyhjä käyntiä säädettyä kuntoon. Se turbo putki ei vaikuta
    sinne tyhjä käynti puolelle millään tavalla. Sehän vaikutta vasta yläkierroksilla, kun koneen ottama ilmamäärä on niin suuri että kaasuläpän päälypuolella ja ilmanpuhdistajassa esiintyy lievää alipainetta.
    Josta johtuen kaasari ei enää toimi parhaalla tavalla. Elikkä silloin estyy sen jarruilma suuttimen toiminta jolla tasoitetaan huippu kierroksilla poltto
    aineen määrää. Toisaalla pitää myös muidenkin koneen säätöjen olla kohdallaan niinkun venttiileiden ja sytytyksen, jotta voidaan käynti saada
    hyväksi.

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Vauhtipyörä #132268

    Kaasarin kurkun koko riippuu monesta asiasta! Olen itse lueskellut tuolta
    Auto tekniikan käsikirjasta noita asioita. Kirjassa Auto tekniikan perusteet
    on esim: sivulla 362 kaavoja joilla selviää moni juttu!
    Kirjat löytyy lainastosta koko sarja, ilmestymis vuosi 1981, elikkä asiat
    ovat meille sopivaa vuosikertaa. Sieltä löytyy kaikkea lisäilma suuttimista
    ynnä muista jutuista! Suosittelen kun tuntuu olevan niin mielenkiintoinen
    monille!

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Vauhtipyörä #132263

    Sori eipäs näykkään, mutta se on tässä Man60(@)suomi24.fi

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Vauhtipyörä #132262

    Se sähköposti osoitehan löytyy, kun klikkaa viestin lähettäjän käyttäjä tietoja siinä viestissä.

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

Esillä 15 viestiä, 3,391 - 3,405 (kaikkiaan 3,422)