Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
16.4.2014, 22:26 vastauksena käyttäjälle: Hy-Ri kahvittelu tiistaisin Ullan Pakarissa klo 18 alkaen #172123
Sillä lailla yli jaosten rajojen yhteistuumin se kiltatoiminta syntyy.. 😀
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Taiteilija löytyy myös Facepookista: >>>> https://www.facebook.com/jimi.alppimaa?fref=ts
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Empä usko että lopullisesti katoaa niinkin tärkeä paikka kun Arkisto..
Tulee sitten kun kerkeävät muun työn ohella rakentaa päivityksiä uudelle sivulle.. 😀Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Nyytisten kansikuvan tekijä / haltija löytyy mainittuna kun avaa kansilehden ja lukee sieltä… 💡
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Kun tuon linkin avaa niin sieltä löytyy paljon muitakin mielenkiintoisia videoita.. 💡
Kannattaa tutkia.. 😀Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Ruuvi homma on vähän hankala, mutta sitä neuvon käyttämään..
Syy on se että näin ei ainakaan vahingoita koneenlohkon tai kampiakselin tiivistepintoja.. 💡Stefan poistoon ja asennukseen on olemassa kunnon työkalujakin,,
mutta kelläpä askartelijalla sellaisia olisi saatavilla hetken tarpeeseen.. 😯Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Etu stefaan poraa pienet reiät kahden puolen ja niihin peltiruuvit niistä vuoroin vetäen irtoaa toivottavasti.. 😀
Tyntötankojen rillitiivisteiden vaihtoon tarvitsee käyttää kannet irti..
Kansien takaisin asennuksessa pitää työntötangojen putket pujottaa lohkon reikiin..
Jos kannet työntää suorassa paikoilleen eivät putket satu lohkon reikiin vaan takertuvat reiän reunaan..
Lisäksi kansia ei saa kiristää kun höllästi että saa kannet kääntymään kohdilleen kun asennetaan imupakosarja..
Kun imupakosarjan pultit on saatu kierteille kunnolla ja kiristetty johonkin tiukkuuteen voi kannet kiristää oikeaan tiukkuuteen..
Näin varmistetaan että imupakosarja asentuu kohdalleen tiiviisti sylintereihin..
On vielä oltava tarkkana pulttien kiristys momentessa ettei korkkaa kierteitä kannesta ylikiristyksellä.. 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Takavyön kiinnitys reijät tosiaan ovat siellä takapenkin takana tulppien alla ja toiset siinä sisälokasuijien alalaidassa..
Kun tulpat avaa niin kannattaa kierteet putsata, ovat takuulla vähän ruostuneet ainakin siinä takasuojassa olevat…https://www.2cv.fi/wiki/index.php?title=Asennetaan_taakse_3-piste_turvavy%C3%B6t.
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Tuo kolo on tullut tuohon pikkuhiljaa kulumalla moottorin tärinästä johtuen eikä kolo ole alkujaan siinä ollut..
Ota vaijerin pää irti kaasuttimen vivusta ja kokeile toimiiko siitä käsin vääntämällä,, jos takertuu johonkin niin huomaat siinä samalla sen syyn..
Jos vaijeri on kaasuttimen päästä oikein säädetty eikä kaastuttimen vivusto kanita niin ryyppykin toimii varmasti..
Jos kanittaa tuohon vivun koloon niin viilaa kolon reunaa hiukan juohevammaksi tai täytehitsaa kolo..
Vaijeri tulisi asemoida siten että kun ryyppy on käsin käännetty pois päältä niin vaijerin nupin alle kannattaa jättää millin verran tyhjää ja lukita silloin kaasuttimen vipuun se toinen pää,, nyt jää varmasti liike varaa työntämään ryyppy pois päältä..
Tarkista myös ne jouset siinä ryyppyläpän luona.. 💡PS: Tarkista vielä se vaijerikin ettei sen vaippa pääse liikkumaan kiinnityksistään nupin päästä tai kaasuttimen rungosta.. ❓
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Mikä on alkuperäisen tiivistepaperin paksuus ??
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Kysyppä Mikkoa josko jeesais siinä latauksessa on oppinut jo sen taidon.. 💡
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Tuolta vähän kilpi tietoutta.. 😀
http://www.trafi.fi/tieliikenne/rekisterointi/rekisterikilvet/rekisterikilpien_historiaa 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Kyse on varmaan siitä aikoinaan tarvikkeena myydysta mekanismista..
Siinä sarjassa lukitus salpa oli peilin kiinnitysjalan alla ja käännettin siitä putken yli lukiten täten katon avauksen..Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Kutosen katto on sisältäpäin avattava kun taas nelkun perinteisesti ulkoa päin..
Jos laittaa kutosen katon nelkkuun pitää hankkia jostain se putkisysteemi millä katto käännetään kiinni ja
lisäksi säpit niiden häikäisysuojien jalkojen alle joilla se putki systeemi lukitaan..Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Pieni punainen merkkivalo koelaudassa,, kytkentä seuraavan lainen..
Otetaan virta siihen polttimon toiseen nastaan virtalukon jälkeen..
Siitä toisesta polttimon nastasta taas vedetään johto paineanturille joka on tai asennetaan
vasemman elikkä kuskinpuolen sylinterin alapuolelta koneen lohkosta..
Joko siellä on tulppa tai sitten valmiiksi jo paineanturi ennestään asennettuna..
Lamppu on saman näköinen kun muutkin jo olevat merkkivalot.. 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂 -
JulkaisijaArtikkelit