Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 346 - 360 (kaikkiaan 3,422)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Hy-Ri kahvittelu tiistaisin Ullan Pakarissa klo 18 alkaen #172123

    Sillä lailla yli jaosten rajojen yhteistuumin se kiltatoiminta syntyy.. 😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Etsitään rättäri taiteilijaa… #172334

    Taiteilija löytyy myös Facepookista: >>>> https://www.facebook.com/jimi.alppimaa?fref=ts

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Käy katsomassa killan uusien sivujen edistymistä #170588

    Empä usko että lopullisesti katoaa niinkin tärkeä paikka kun Arkisto..
    Tulee sitten kun kerkeävät muun työn ohella rakentaa päivityksiä uudelle sivulle..
    😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Etsitään rättäri taiteilijaa… #172329

    Nyytisten kansikuvan tekijä / haltija löytyy mainittuna kun avaa kansilehden ja lukee sieltä… 💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Video rungon valmistuksesta – Mehari Club Cassis #171959

    Kun tuon linkin avaa niin sieltä löytyy paljon muitakin mielenkiintoisia videoita.. 💡
    Kannattaa tutkia..
    😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Kampiakselin stefan irrotus yms. #172309

    Ruuvi homma on vähän hankala, mutta sitä neuvon käyttämään..
    Syy on se että näin ei ainakaan vahingoita koneenlohkon tai kampiakselin tiivistepintoja..
    💡

    Stefan poistoon ja asennukseen on olemassa kunnon työkalujakin,,
    mutta kelläpä askartelijalla sellaisia olisi saatavilla hetken tarpeeseen..
    😯

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Kampiakselin stefan irrotus yms. #172306

    Etu stefaan poraa pienet reiät kahden puolen ja niihin peltiruuvit niistä vuoroin vetäen irtoaa toivottavasti.. 😀
    Tyntötankojen rillitiivisteiden vaihtoon tarvitsee käyttää kannet irti..
    Kansien takaisin asennuksessa pitää työntötangojen putket pujottaa lohkon reikiin..
    Jos kannet työntää suorassa paikoilleen eivät putket satu lohkon reikiin vaan takertuvat reiän reunaan..
    Lisäksi kansia ei saa kiristää kun höllästi että saa kannet kääntymään kohdilleen kun asennetaan imupakosarja..
    Kun imupakosarjan pultit on saatu kierteille kunnolla ja kiristetty johonkin tiukkuuteen voi kannet kiristää oikeaan tiukkuuteen..
    Näin varmistetaan että imupakosarja asentuu kohdalleen tiiviisti sylintereihin..
    On vielä oltava tarkkana pulttien kiristys momentessa ettei korkkaa kierteitä kannesta ylikiristyksellä..
    💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Tyhmiä kysymyksiä / 2CV 4-AZ-A2 vm. 1974 #171402

    Takavyön kiinnitys reijät tosiaan ovat siellä takapenkin takana tulppien alla ja toiset siinä sisälokasuijien alalaidassa..
    Kun tulpat avaa niin kannattaa kierteet putsata, ovat takuulla vähän ruostuneet ainakin siinä takasuojassa olevat…

    https://www.2cv.fi/wiki/index.php?title=Asennetaan_taakse_3-piste_turvavy%C3%B6t.

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Yksikurkkuisen ryyppy jää osittain auki #172111

    Tuo kolo on tullut tuohon pikkuhiljaa kulumalla moottorin tärinästä johtuen eikä kolo ole alkujaan siinä ollut..
    Ota vaijerin pää irti kaasuttimen vivusta ja kokeile toimiiko siitä käsin vääntämällä,, jos takertuu johonkin niin huomaat siinä samalla sen syyn..
    Jos vaijeri on kaasuttimen päästä oikein säädetty eikä kaastuttimen vivusto kanita niin ryyppykin toimii varmasti..
    Jos kanittaa tuohon vivun koloon niin viilaa kolon reunaa hiukan juohevammaksi tai täytehitsaa kolo..
    Vaijeri tulisi asemoida siten että kun ryyppy on käsin käännetty pois päältä niin vaijerin nupin alle kannattaa jättää millin verran tyhjää ja lukita silloin kaasuttimen vipuun se toinen pää,, nyt jää varmasti liike varaa työntämään ryyppy pois päältä..
    Tarkista myös ne jouset siinä ryyppyläpän luona..
    💡

    PS: Tarkista vielä se vaijerikin ettei sen vaippa pääse liikkumaan kiinnityksistään nupin päästä tai kaasuttimen rungosta..

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Uimurikammion kohon tarkistustyökalu. #171976

    Mikä on alkuperäisen tiivistepaperin paksuus ??

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: TaoTao muutti uuteen kotiin. . . #170201

    Kysyppä Mikkoa josko jeesais siinä latauksessa on oppinut jo sen taidon.. 💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Tyhmiä kysymyksiä / 2CV 4-AZ-A2 vm. 1974 #171396

    Tuolta vähän kilpi tietoutta.. 😀
    http://www.trafi.fi/tieliikenne/rekisterointi/rekisterikilvet/rekisterikilpien_historiaa 💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Tyhmiä kysymyksiä / 2CV 4-AZ-A2 vm. 1974 #171392

    Kyse on varmaan siitä aikoinaan tarvikkeena myydysta mekanismista..
    Siinä sarjassa lukitus salpa oli peilin kiinnitysjalan alla ja käännettin siitä putken yli lukiten täten katon avauksen..

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Tyhmiä kysymyksiä / 2CV 4-AZ-A2 vm. 1974 #171389

    Kutosen katto on sisältäpäin avattava kun taas nelkun perinteisesti ulkoa päin..
    Jos laittaa kutosen katon nelkkuun pitää hankkia jostain se putkisysteemi millä katto käännetään kiinni ja
    lisäksi säpit niiden häikäisysuojien jalkojen alle joilla se putki systeemi lukitaan..

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Tyhmiä kysymyksiä / 2CV 4-AZ-A2 vm. 1974 #171375

    Pieni punainen merkkivalo koelaudassa,, kytkentä seuraavan lainen..
    Otetaan virta siihen polttimon toiseen nastaan virtalukon jälkeen..
    Siitä toisesta polttimon nastasta taas vedetään johto paineanturille joka on tai asennetaan
    vasemman elikkä kuskinpuolen sylinterin alapuolelta koneen lohkosta..
    Joko siellä on tulppa tai sitten valmiiksi jo paineanturi ennestään asennettuna..
    Lamppu on saman näköinen kun muutkin jo olevat merkkivalot..
    💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

Esillä 15 viestiä, 346 - 360 (kaikkiaan 3,422)