Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Nuo kuvassa on kaikki kutos koneen lämmönvaihtimia..
Ehkä niissä on pieniä eroja kun verrataan 2cv6,, Dyane6 tai ehkä uusimmat Amit.. ❓Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Tuo kumi rinkula on alkujaan ollut liimattu kiinni tuohon kansiosaan.. 💡
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Kun kirjaudut palstalle näkyvät uudet viestit jos niitä jossain osiossa on niin keltaisella laatikolla..
Minä en ainakaan ole tarvinnut noita näytä erikseen juttuja.. ❓Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Kannattaa se alipaine testi tehdä..
Saattaa se uusikin huohotinventtiili olla se vian syy ??Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Niimpä niin.. 😀
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Ota raidetangot irti ensin pyörän navoista 2 kappaletta 7mm pultteja puolellaan.
Poista kuskin puolelta akseliputken päästä tukivarren päätylaippa tai jos kitkavaimennin niin se..
Akseliputkesta näet nyt hammastangon pään..
Irroita seuraavaksi vaihteiston takaa ne hammastangon runko-osan pultit ja pujota koko hammastanko elementti pelkääjän puolelta ulos akseliputkesta raidetankoineen päivineen.
Nyt kun komponentti on kädessä on se helppo purkaa ja kunnostaa.. Rainetangon palloniveletkin saa nyt auki tavallisella kukko ulosvetäjällä..
Takaisin paikoilleen osat menee suunnilleen päinvastaisessa järjestyksessä kun purkaen..
Hammastangon matopyörän päässä on viiste ja se kannattaa hioa juohevammaksi auttaen siten tangon pään pujoitusta matopyörälle,, akseliputken sisältä pitää painaa samalla sitä työntö palikkaa alas joka painaa hammastankoa matopyörää vasten,, muuten hammastamko ei sovi menemään matopyörän taakse..
Akseliputken aukko vaihteiston takana on hiukan ahdas purkaessa ja kasatessa..
Aukkoa voi hiukan hioa suuremmaksi pelkääsän pulen päästä ja näin komponentin takaisin asennus käy vaivattomasti kun hammastangon päätykupin lukitus sokka ei takerru aukon reunaan niin kun se tekee ilman hiontaa… 😀PS: Rattiputken kun irroittaa matopyörästä niin voi sitten kun hammastanko on asennettu niin laittaa ratin oikeaan asentoon takaisin.. 💡
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Akseli tietoutta ja kuvia myös hammastangosta ja rakenteesta löytyy tuolta dokumentista..
http://www.hulifer.net/paku/2CVMANUALS/FRONT-REAR_AXLE.PDFMauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Miten se on tämän palstan päivitys.. ❓
Tämähän on vissiinkin maksullinen versio ohjelmasta..
Aikoinaan tätä palstaa on ollut rakentamassa sellainen nimimerkki joka löytyy myös vieläkin tuolta jäsenluettelosta.. Nimimerkki: DyyD..
Toisaalta Toppo on päivittänyt viimeksi tähän versioon mutta en tiedä onko hänellä ollut joku apulainen?
Kannattaisi kysellä vähän tarkemmin asiaa..
Sen verran olen kuullut että on otettu varmuuskopio toimivasta versiosta ja päivityksen on voinut palauttaa jos uusi on osoittautunut jotenkin vialliseksi tai toimimattomaksi.. 😯Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Kyllä tässä nyt on ongelmana tuo kuvan tallennus paikka..
Ilmoittaa olevansa suojattu ja on lukon kuvalla varustettu..
Paljon olen linkityksien kanssa pelannut ja jotain tiedän..
Julkisilta ja lukitsemattomilta onnistuu linkitys ilman nyt olevia vaivoja.. 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂27.1.2014, 20:45 vastauksena käyttäjälle: JP-kokous/ Killan Talvitapahtuma Viking Line 25.1-26.1.2014 #170416Äläpäs sie Kossu sekota asioita,, kyllä mullakin on jonkun sortin puhevalta kun kyseessä on noinkin tärkeä kotimaan tapahtuma..
Ne on ulkomaan matkat erikseen ja niissä ei päätetä mitään kotimaan kilta tapahtumista eikä muustakaan kovin tärkeästä toiminnasta täällä koto Suomen kamaralla..
Ja sinnekkin meno on vapaaehtoista.. 👿Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Nykyisin moottoreista kehitetään tehokkaampia venttiili ja ruiskutus tekniikan ja turbon avulla..
Suuntaus näyttää olevan että yhä pienemmistä koneista puristetaan samoja tehoja ulos kun aiemmin isompi tilavuuksisista koneista ja tietenkin kestävyyden kustannuksella..
On suunniteltu että koneen ei tarvitsekkaan kestää kun noin 200 tuhatta kilometriä kuten ei autonkaan,, vaan sitten hankitaan taas uusi..Se että pelkillä venttiilien ja istukoiden hiomitella 2cv:n vakio koneeseen saataisiin melkein tuplasti tehoa ulos ( 80 % ),, niin se ei ole kyllä käytännössä mitenkään mahdollista millään matematiikan laskukaavalla,, vaikka kuinka toivoisi.. 😯
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂27.1.2014, 07:32 vastauksena käyttäjälle: JP-kokous/ Killan Talvitapahtuma Viking Line 25.1-26.1.2014 #170406Mitä nyt vähän sivusta olen kuullut niin saattaa olla että JP kokous tuossa muodossa ei ehkä paras mahdollinen ole..
Siellä ihmiset on enemmän viihteellä eikä asioita saada välttämättä asiallisesti kokouksessa päätettyä..
Toinen pointti on kokouksen sijainti kartalta katsoen, se on kovinkin paljon etelä Suomen ruuhkaseudulla asuville painotteinen..
Ja varsinkin jos laivasta tehdään toistuva kokous paikka on se pohjoisempana ja jopa idempänäkin asuvien syrjintää ruuhkasuomen asukkaiden hyödyksi joskin se Killan kannalta katsoen tuottaakin rahallista säästöä ehkä..
Mutta jos Kiltalaiset haluaa kokoukson pitopaikan paikan äänestää jatkossakin näin järjestettäväksi niin sillehhän ei sitten mitään mahda..
Syyskokouksessa tästä jo puheenvuorossa ritisoin,, mutta se sivuutettiin tyylikkäästi ilman että sillä olisi ollut mitään painoarvoa..Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Nuo on niin sanotut “kumikitkat” myytiin aikoinaan perinteisten tilalle tarvikeosina..
Säätöohje että puskurista painellen toisella heijauksella liike pysähtyy,,
eli niin kuin alkuperäisillä kitkoilla pitäisi tapahtua..
Noiden etu on säädön helppous verrattuna alkuperäisiin jotka pitää irroittaa säätöä varten kokonaan ja asentaa taas testatakseen uudelleen.. 😀Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Minua ihmetyttää vain tuo 80 rosentin tehon nousu..
Miksi mikään moottori tehdas ei tuota yksinkertaista niksiä ole huomannut tehdä,,
vaan on siirtynyt suosiolla moni venttiili tekniikkaan..Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Jos kutosen koneen teho on 29 heppaa niin tuolla pikku kikalla tehon nousu 80% tekisi 29 + 23 = 52 heppaa ??
En ymmärrä moista .. ❓Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂 -
JulkaisijaArtikkelit