Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Ja mikähän on ollut kulkimen rekkari silloin.. ❓
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Kuulema epäkeskot on ja säätökin OK…
Mutta tarvike osien toleranssit ja suoja lakat saattaa aiheuttaa ongelmia…. 😯Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Voihan niissä uusissa tarvike osissa olla hiukan pidempi se sylinterin mäntään koskeva nokka..
Siis jos vertaa alkuperäisen kengän mitoitusta.. Tai jotain muutakin mitta virhettä.. ❓
Esim: leveys,, käärevuus ynnä muuta.. 😯Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Kyllä pitäisi mennä ihan heittämällä vaikka akseli onkin kiinni rungossa,, olen joskus vaihtanut nelkun tukivarret 60 luvun alkupään kulkimiin,,
juuri samasta syystä kun alkuperäiset oli vääntyneet… 😯Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Yksi konsti saada tietoa on navikaattori,, etsii kaupungista / kylästä majoitus paikat kaupat apteekit ymm. 💡 😀
Niin ja matkan varrelta löytyy Apua-Helpistä samanhenkistä porukkaa,, antavat varmaan vinkkejä lähiseudulta.. 🙄
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Jaahas,, nostetäämpas vähä tätäki… 😉
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Vaihteisto on kuvien mukaan Geesusta.. 💡
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Wanhus malleissa aikoinaan oli alkuperäis asennuksena pronssi puslat olkatapeissa..
Mutta kaikissa niissä 70 lukuisissa mitkä minä tehtaan jäljeltä avasin oli olkaptapissa teräs puslat.. 😯
Materiaali vaihtunut varmaan ehkä joskus “nelkkujen” tullessa tuotantoon… ❓Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Toimivampi linkki: 😀
http://www.suomen2cvkilta.fi/wiki/index.php?title=Vaihteistot_2cv_pohjaisissa_kulkimissa.Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Turboputken vaikutus näkyy lähinnä vain korkeilla kierroksilla jolloin kakkoskurkku on jo toiminnassa…
Tyhjäkäyntiin ei vaikuta mitenkään..
Ykköskurkulle “ehkä” hitusen verran,, jos lainkaan ??
Vanha suositus oli että vain kakkoskurkun suutinta isonnettais pari numeroa turboputken ollessa toiminnassa… 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂➡ https://www.2cv.fi/wiki/index.php?title=Taka_jarrurummun_irroitus.
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Ei siinä mitään sinänsä ansaa ole,, jossain vaiheessa saattaa vain etujarrujen tasapaino hiukan järkkyä..
Kannattaa testata se käsijarru siten että ajaa tasaisella asvaltilla ja tekee käsijarrulla äkkijarrutuksen
pitämättä ratista kiinni,, jos jarrut puoltaa ja ratti kääntyy niin todennäköisesti jalkajarruissakin on jonkinlainen
teoreettinen viive keskenään..
Siksi onkin tärkeää että kaikki neljä kenkää säädetään iholle epäkeskoilla ja näin varmistetaan jalkajarrujen jarrutasapaino..
Ei ne epäkesko säädöt turhia ole.. 😀Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Ei pitäisi olla mikään onkelma,, eikä olekkaan jos imupakosarjan asennus on tehty oikein..
Väitän näin yli kolmenkymmenen vuoden kokemuksella..
Mutta moniko osaa tehdä asennuksen oikein ?? ❓Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Ei tartte mikään suutin rumpaa,, muuten vakio suuttimet mutta Turpoputkelle 2 kurkun suutin 2 mumeroa isompi.. 💡
Äläkä nosta noita öljynlämpöjä noin ylös..
Hyytyyhän se kone kun venttiilit alkaa lievästi kantamaan ja vuotamaan yli kuumalla koneella.. 😯Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Jos muita tilaajia ei ilmaannu ?? — > Niin ostan syksymmällä tuon jo olemassa olevan itselleni vaikka muistoksi.. 😉
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂 -
JulkaisijaArtikkelit